تلفن تماس
02122113140
ایمیل
info@mandegardoor.com
انواع درب اتوماتیک شیشه ای

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

حتماً شما هم درب ورودی ساختمان‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها، بانک‌ها و غیره را دیده اید که درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک را دارند. وقتی با این درب‌ها مواجه می‌شویم احساس خوبی به ما دست می‌دهد؛ زیرا دیگر مجبور نیستیم دست خودمان را به در بزنید و آن را، یا به‌طرف خود بکشیم، یا آن را در به داخل هل دهیم. به همین طریق، خیلی ساده و راحت وارد جایی که مقصد ما بوده است، می‌شویم.

درب‌ اتوماتیک شیشه‌ای در مکان‌هایی که رفت‌وآمد در آنجا زیاد است استفاده می‌شود به‌عنوان‌مثال: فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، سازمان‌ها و غیره، از این نوع درها استفاده می‌کنند، تا رفت‌وآمد برای مراجعه کنندگان به آن ساختمان‌ها آسان شود. ازجمله مزایای که درب اتوماتیک شیشه‌ ای دارند می‌توان به جلوگیری از اتلاف انرژی، همچنین رفت‌وآمد سریع و نظافت آسان‌تر آن محیط، اشاره کرد. شاید برایتان سؤال شود که چرا استفاده از یک درب اتوماتیک برقی که برق مصرف می‌کند، می‌تواند باعث کاهش انرژی مصرفی شود؟ در پاسخ باید بگویم که این درها باعث می‌شوند در فصول گرم باد سری که کولر تولید می‌کند به بیرون نرود و همچنین در فصول سرد هوای گرم داخل ساختمان، از ساختمان خارج نشود. به‌طورکلی انرژی که در داخل ساختمان صرف تثبیت و یک دمایی هوای داخل ساختمان می‌شود، در داخل آن می‌ماند و در چنین شرایطی افراد با باز گذاشتن در می‌توانند این انرژی را از ساختمان خارج کنند و درب‌های اتوماتیک از این قضیه جلوگیری می‌کند.

درب‌های اتوماتیک شیشه ای انواع مختلفی دارند، برای مثال: درب اتوماتیک اسلایدی، تلسکوپی، تاشو و اتوماتیک گردان وجود دارد، که البته آنچه از همه بیشتر مرسوم است، درب‌های اتوماتیک اسلایدی یا کشویی است. در ادامه همراه ما باشید تا با انواع درب اتوماتیک شیشه‌ای آشنا شوید و ویژگی‌های هر یک را ذکر بدانید.

 

اینستاگرام درب اتوماتیک

 

احتمالاً این نوع درب اتوماتیک شیشه‌ای را بیشتر از انواع دیگر درب های اتوماتیک شیشه‌ای دیده باشید. این درها، همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، به‌صورت کشویی باز و بسته می‌شوند. نام دیگر این درب‌ها درب اتوماتیک اسلایدی است.  این درب‌ها به‌صورت خطی در محل ورود به ساختمان قرار می‌گیرد و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. یک حسگر یا سنسور بالای این درب‌ها در هر دو طرف ورودی و خروجی ساختمان قرار می گیرند تا افراد را در هنگام ورود و خروج تشخیص دهند و در آن هنگام، درب را باز کنند. در این نوع درب‌های اتوماتیک، زمانی که افراد به محدوده‌ای که سنسور آن‌ها را حس می‌کند، نزدیک شوند، در باز می‌شود و تا زمانی که فردی داخل آن محدوده باشد و سنسور تشخیص دهد، در بازمی‌ماند، تا آن جسم یا فرد از آن محدوده خارج شود و سپس و در بسته می شود.

این درب‌ها برای مکان‌هایی که رفت‌وآمد زیادی دارند یک انتخاب مناسب محسوب می‌شود؛ زیرا استهلاک آن بسیار کمتر از دربهای اتوماتیک دیگر هست، قیمت به صرفه تری دارد و همچنین انرژی مصرفی آن نیز کمتر است.

عموماً برای این درب‌ها تنظیماتی را می‌توان مشخص کرد به صورتی که ازیک‌طرف مثلاً چشمی در را باز کند و از طرف دیگر به‌صورت دستی و یا همراه با ضربه زدن به دکمه‌ای در کنار درب، درب باز شود و یا اینکه به‌صورت اتوماتیک از هر دو طرف سنسور درب را باز و بسته کند.

 

درب اتوماتیک شیشه‌ای تلسکوپی

عملکرد این درب‌ها شیشه ای نیز شبیه به درب‌های شیشه‌ای اسلایدینگ یا کشویی هستند.  تفاوت این درب‌ها با درب‌های کشویی این است که این درها تنظیمات بیشتری دارند و می‌توان آن‌ها را به‌صورت حالت‌های، باز و بسته شدن کامل یا نیمه‌باز تنظیم کرد و یا به‌گونه‌ای تنظیم کرد که دائماً باز و یا دائم بسته باشند.

 

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

 

شاید برایتان جالب باشد بدانید که چرا این درب‌ها نام تلسکوپی دارند، این بدین دلیل است که حرکت این درب‌ها از تلسکوپ الهام گرفته‌شده است. عموما عملکرد این درها به گونه است که سعی شده است بیشترین میزان باز شدن و استفاده از فضا را در اختیار شما قرار می‌دهند (ولی این میزان بیشینه نیست و در ادامه می بینیم درهای تاشو بیشتری بازشوندگی را دارند). عیبی که می‌توان روی این درب اتوماتیک گذاشت مصرف انرژی بیشتر آن ها نسبت به درب های کشویی است. این را هم باید بگویم که این نوع درها از نوع درب‌های کشویی خطی هستند.

باز شدن درب‌های شیشه ای تلسکوپی عموماً جلوه بهتر و زیباتری را در اختیار شما قرار می‌دهد ولی این را باید بدانید که اگر این درب ها را می خواهید در مکان های خیلی پر رفت‌وآمد و بسیار شلوغ استفاده کنید، ممکن است استهلاک آن کمی بالا باشد. زیرا که موارد استفاده‌شده در این نوع درها بیشتر است و در هنگام حرکت روی یکدیگر قرار می‌گیرند و در ریل‌های جداگانه‌ای می‌لغزند. همه این موارد گفته‌شده نشان از آن است که مواد استفاده‌شده در نصب این درب‌ها بیشتر و پیشرفته‌تر است از درهای اسلایدی است، پس درنتیجه قیمت آن‌ها نیز از نوع کشویی یا اسلایدی اتوماتیک گران‌تر است.

 

درب شیشه ای اتوماتیک گردان

درب اتوماتیک شیشه ای گردان و یا درب اتوماتیک چرخان درب هایی هستند که در آن ها، چهار در مجزا به یکدیگر متصل شده اند و با زاویه ۹۰ درجه در کنار یکدیگر قرار گرفتند و مساحت یک دایره را طی می‌کند. عموماً این نوع درها به‌صورت دائمی می‌چرخند. نوع دستی این درب‌ها نیز وجود دارد یعنی برای چرخش آن‌ها باید افراد آن درب‌ها را هل دهند. مزیت خیلی خوبی که این نوع درها دارند، کمترین میزان تلفات انرژی آن‌هاست. این درب‌ها به‌گونه‌ای می‌چرخند که هیچ‌گاه هیچ نقطه بازی با فضای خارجی. باقی نمی‌ماند و همواره دو درب محیط داخلی را از محیط خارجی جدا می‌کنند. درهای اتوماتیک چرخان مناسب‌ترین و درعین‌حال به‌صرفه‌ترین درب، برای جلوگیری از اتلاف انرژی هستند.

 

درب شیشه ای گردان

 

البته ناگفته نماند که انرژی لازم برای چرخاندن ۴ درب خیلی بیشتر از انرژی لازم برای تکان دادن دو درب است، آن‌هم درحالی‌که این چهار در همواره در حال حرکت هستند. ولی درهای کشویی یا اسلایدی فقط در هنگامی‌که افراد به آن‌ها مراجعه می‌کنند باز یا بسته می‌شود. اما برای مکان‌های پر رفت‌وآمد که کاربران و افراد بسیار زیاد در آن ساختمان رفت و آمد می کنند و تلفات انرژی در فضا بسیار بالا است، این درب‌ها می‌تواند بسیار کاربردی باشد. این درب‌ها را عموماً در ترمینال ها، ایستگاه قطار و فرودگاه‌ها می توان دید. این درب‌ها چون تجهیزات بیشتر و همچنین وسایل پیشرفته‌تری را نیاز دارند هزینه بیشتری برای نصب و پیاده‌سازی خواهند داشت.

 

درب اتوماتیک تاشو

درب‌های اتوماتیک شیشه ای تاشو درهایی هستند که وقتی سنسورها آن‌ها وجود فردی را در نزدیکی در حس می‌کند، در باز می‌شود و تکه‌های در روی یکدیگر قرار می‌گیرند. این درب‌ها برای مکان‌هایی که فضای ورودی کوچکی دارند و می‌خواهند بیشترین فضای بازشدگی را در اختیار افراد قرار دهند، بسیار مناسب است؛ زیرا این درب‌ها به‌صورت کامل کنار می‌رود و قطعات در روی یکدیگر، موازی دیوار قرار می‌گیرد.

شاید بتوان گفت در بلندمدت استهلاک این درب‌ها بیشتر از درب‌های کشویی ساده است، زیرا که هیچ قسمت این درب‌ها ثابت نیست و تمام قسمت‌های شیشه‌ای در، هنگام باز و بسته شدن تکان می‌خورند و جابجا می‌شوند. ولی این دلیلی برای این‌که از این دردها استفاده نشود نیست؛ زیرا که در محیط‌های کوچک که نیاز به استفاده از درب اتوماتیک حس می‌شود و همچنین نیاز است که در تا جایی که می‌شود و امکان دارد باز شود، چاره‌ای جز استفاده از درب اتوماتیک تاشو نیست.

 

درب اتوماتیک تاشو

 

مزایا و اهمیت استفاده از درب اتوماتیک شیشه‌ای

در برخی از مکان‌ها مانند بیمارستان‌ها درمانگاه‌ها وجود چنین درب‌هایی واجب است. فرض کنید بیماری را بر روی تخت می‌خواهند وارد بیمارستان کنند، در این هنگام کسی نمی‌تواند در را باز و بسته کند و لازم است که در به‌صورت اتوماتیک باز و البته بسته شود.

از دیگر مزایای که می‌توان برای استفاده از درب اتوماتیک شیشه‌ای در نظر گرفت این است که این درب‌ها می‌توانند در مصرف انرژی برودتی و حرارتی. صرفه‌جویی کنند و این صرفه‌جویی می‌توانند در حدود ۳۰ الی ۵۰ درصد در سال باشد. و این رقم برای مکان‌های بزرگ بسیار رقم حیاتی و بسیار مهمی است که اصلاً قابل‌چشم‌پوشی نیست.

دیگر مزیت که استفاده از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای دارد این است که شما با استفاده از این درب‌ها می‌توانید ترافیک محل را کاهش دهید و از شلوغ شدن محل ورودی ساختمان جلوگیری کنید.

مزیت دیگری که این درب‌ها دارند زیباسازی نمای ساختمان است. علاوه بر موارد بالا، تمیز کردن فضای ورودی ساختمان نیز آسان می‌شود. چراکه افراد دستشان را به در نمی‌زند و در اتوماتیک باز و بسته می‌شود.

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ویژگی‌هایی برای تنظیم سرعت باز و بسته شدن در دارند که این ویژگی‌ها با توجه به خصوصیات مکانی که این درها در آنجا پیاده‌سازی می‌شود، تغییر می‌کند، که این موضوع نیز می‌تواند مزیتی برای استفاده از این نوع درب‌های شیشه‌ای نسبت به درب‌های سنتی باشد.

 

تلفن شرکت درب اتوماتیک