تلفن تماس
02122113140
ایمیل
info@mandegardoor.com
درب اتوماتیک مثلثی

درب اتوماتیک مثلثی

گذشته‌های دور را تصور کنید که درب‌ها شکل خاصی داشتند و بیشتر به شکل درب کلون‌دار بودند. دربی چوبی که پشت آن یک تیر چوب به صورت افقی می‌افتاد و به عبارتی امنیت ساختمان را برقرار می‌کرد. به مرور زمان شکل درب‌ها تغییر یافت و البته نوع تامین امنیت درب‌ها نیز با توجه به تکنولوژی هر روز متفاوت از گذشته شد.

 طی چند سال پیش نیز انواع قفل‌ها در اشکال مختلف وظیفه محافظت و تامین امنیت درب‌ها را که ورودی و مدخل خانه ها مغازه ها و اماکن دیگر هستند تأمین می‌کردند. اما در حال حاضر با توجه به پیشرفته روز افزون در تکنولوژی شاهد اشکال جدیدی از درب‌ها هستیم که در مدخل ورودی خانه‌ها، آپارتمان‌ها، شرکت‌ها و هر آنجا که تامین امنیت برای شما مهم است استفاده می‌شود.

 البته درب‌های جدید تنها امنیت را برای ما تأمین نمی‌کند، بلکه فاکتورهای دیگری چون زیبایی، متناسب بودن با معماری ساختمان، کاهش مصرف انرژی و غیره نیز با توجه به نوع خود در مقیاس‌های متفاوت تامین می‌کنند. حال در میان تمام انواع مختلف این درب‌ها در این نوشتار تلاش می‌کنیم یک نوع از آنها یعنی درب اتوماتیک مثلثی را به شما معرفی کنیم و مزایا و مشخصات آن را تا حدود زیادی برشمردیم.

 

انواع درب اتوماتیک

 

درب اتوماتیک مثلثی

درب اتوماتیک چیست؟

 در ابتدا باید تعریفی از درب اتوماتیک ارائه داد زیرا درب اتوماتیک مثلثی زیرمجموعه این نوع از درب‌ها می باشد. درب‌های اتوماتیک همانطور که از نامش مشخص است درب‌هایی هستند که با کمک برق و به صورت الکتریکی باز و بسته می‌شوند.  درب اتوماتیک انواع مختلفی دارد که یکی از انواع آنها دربهای اتوماتیک شیشه‌ای هستند.

 البته ذکر این نکته مهم است که انواع مختلف درب‌های اتوماتیک و درب‌های شیشه‌ای با توجه به مکان مورد استفاده آن متغیر است. این مکان از بانک، مدرسه، فرودگاه و غیره متفاوت است و به تبع آن درب خاص متناسب با معماری و نیاز همانجا هم استفاده می‌شود. در این میان درب‌های اتوماتیک شیشه ای هم انواع مختلفی مانند درب‌های اتوماتیک شیشه ‌ی اسلایدینگ، کروی، تلسکوپی، مثلثی، چرخشی و فولدینگ دارند که در اینجا سعی می‌کنیم نوع مثلثی این نوع درب‌های اتوماتیک را معرفی کنیم.

 البته در تمامی انواع درب‌های الکترونیک شیشه‌ای که نام بردیم، فاکتور کاهش مصرف انرژی، قیمت پایین و سهولت استفاده شاخص و مدنظر است و فقط تفاوت آنها در نوع شکل و کارکرد آنها با توجه به معماری مکانی است که قصد داریم درب را در آنجا نصب کنیم. وگرنه همگی سعی کردند تا زیبایی بصری را برای ساختمان مورد نظر به ارمغان بیاورند. ولی مسلماً یک نوع درب در همه جا کاربرد ندارد و هر مکانی با توجه به معماری خاصش نیاز به دربی دارد که بهتر بتواند نیازهای آن ساختمان را تامین کند.

 

 درب اتوماتیک مثلثی چیست؟

درب اتوماتیک مثلثی، در واقع نوعی درب اتوماتیک زاویه‌دار است که بین دو قسمت درب یک زاویه و گوشه قرار گرفته است. نوع کارکرد درب اتوماتیک مثلثی نیز به این شکل است که درب چهار عدد لنگه دارد که دو عدد آنها ثابت و بی حرکت و دو عدد دیگر متحرک هستند.

 این درب‌ها به صورت زاویه دار یا همان کشویی نصب می‌شوند. همچنین نوع باز و بسته شدن درب نیز به معماری ساختمان بستگی دارد که ممکن است با توجه به نوع آن معماری درب اتوماتیک مثلثی به سمت داخل و یا به سمت خروجی و فضای بیرونی ساختمان زاویه داشته باشد و هر حال ایجاد زوایای مختلف در این نوع از درب امکان‌پذیر است و محدودیت و مانعی در این رابطه ندارد.

 از سوی دیگر این نوع درب‌ها همانطور که نام مثلثی بر روی آن گذاشته شده برای جاهایی مناسب هستند که گوشه و کنج باشد. یعنی اینکه این درب‌ها مناسب کنج‌ها و گوشه های ورودی‌های ساختمان‌ها هستند و شکل آن نیز زاویه‌دار و شبیه به یک مثلث ایستاده بر روی زمین می‌باشد.

 البته درب اتوماتیک مثلثی مانند درب‌های اتوماتیک کشویی هستند و فقط این درب‌ها شکل و حالت مثلثی و زاویه‌دار دارند. اما درب‌های کشویی با توجه به نامش به صورت کشویی باز و بسته می‌شود.

 

 مزایای درب اتوماتیک مثلثی

 این نوع از درب‌ها که اتوماتیک هستند با کمک نیروی برق و الکتریسیته باز و بسته می‌شوند. از مزایا و محسنات آن می‌توان به کارکرد آن اشاره کرد که قابلیت استفاده در جاهای مختلف مانند بانک‌ها، نمایشگاه ماشین، بیمارستان‌ها، ایستگاه راه آهن، فرودگاه، دفاتر اداری، هتل، راه های اضطراری و فرار، مراکز خرید، نمایشگاه‌ها، ورودی ساختمان‌ها و غیره را دارند.

 همچنین از دیگر مزایای آن، نوع ساختار شیشه‌های استفاده شده در این درب‌ها است که مانع ورود نور خورشید به طور مستقیم به محوطه داخلی ساختمان می‌شود. می‌تواند مزیت دیگر این نوع درب‌ها را در زیبایی آن دانست. این درب‌ها واقعا زیبا هستند و می‌توانند نمای خاص و جذابی را به ورودی ساختمان ببخشند. به عبارت دیگر این نوع درب‌ها طراحی زیبا و جالبی دارند و با تکنولوژی روز دنیا هماهنگ شده و می ‌واند جذابیت خیره کننده‌ای به نمای ورودی ساختمانی که درب مثلثی در آن استفاده شده ببخشد.

 مسئله دیگر بهینه سازی در مصرف انرژی ساختمان است. به طوری که استفاده از این نوع درب‌ها صرفه‌جویی ۳۵ تا ۵۰ درصدی مصرف انرژی گرمایشی و سرمایشی فضای داخلی ساختمان را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین علاوه بر مانع شدن خروج حرارت و برودت ساختمان، مانع ورود آلاینده‌ها و گرد و غبار نیز به فضای درونی ساختمان می‌شود.

 

درب اتوماتیک مثلثی

 قیمت درب اتوماتیک مثلثی

 اگر بخواهیم قیمت مشخص و ثابتی روی درب اتوماتیک مثلثی بگذاریم امکان پذیر نیست. علت آن هم در این است که مسلما با توجه به کشور سازنده این نوع درب، قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود. از سوی دیگر هر کدام از شرکت‌های تولید کننده نیز میزان متفاوتی از کیفیت و فاکتورهای تکنولوژی را بر روی درب اتوماتیک مثلثی خود نصب می‌کنند که همین مسئله نیز در تفاوت قیمت درب تاثیرگذار خواهد بود.

 مسئله بعدی نیز تورم اقتصادی می‌باشد و همانطور که نوسان قیمت در تمامی محصولات در کالاهای مختلف از ضروری و اساسی تا لوکس در جامعه وجود دارد، این نوسان قیمت مسلما بر روی قیمت درب اتوماتیک مثلثی نیز بی‌تأثیر نبوده است. در نتیجه با توجه به نوسانات بازار قیمت این کالا نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

 

اینستاگرام درب اتوماتیک

 

 مشخصات درب اتوماتیک مثلثی

تا به اینجا نیز تاحدودی درباره مشخصات درب مثلثی سخن گفتیم. اما از ویژگی‌های دیگر این درب ها می‌توان به این موارد اشاره کرد؛ این درب‌ها می‌توانند به سیستم‌های کنترل تردد و مدیریت ساختمان متصل شوند. همچنین تجهیز این درب‌ها به چشم و سنسور نیز فاکتور مهمی است. علاوه بر آن با توجه به اینکه این درب‌ها در مدخل ورودی اماکن شلوغ و پر رفت و آمد مانند بانک‌ها، فروشگاه‌ها، فرودگاه‌ها و غیره استفاده می‌شود، خوشبختانه رفت و آمد زیاد و باز و بسته شدن درب به تعداد زیاد نمی‌تواند برای آنها مشکلی ایجاد نماید.

 همچنین این درب‌ها همانطور که گفتیم با کمک نیروی الکتریکی و برق کار می‌کنند اما اگر زمانی در طول شبانه‌روز قطع برق اتفاق بیفتد، باتری‌های مخصوصی بر روی این درب‌های اتوماتیک مثلثی تعبیه شده که می‌توانند تا زمان اتصال شدن برق مانعی در رفت و آمد ایجاد نکنند.

 نکته جالب‌تر اینکه این باتری‌ها توان و قابلیت تا ۳۰۰ بار باز و بسته شدن درب را در زمان قطع اتصال الکتریکی دارند که خود یکی از مزایا و گزینه‌های مطلوب در مورد درب اتوماتیک مثلثی به حساب می‌آید. از دیگر مشخصات قابل ذکر برای درب اتوماتیک مثلثی این است که تمامی لوازم به کار رفته در این در قابلیت تعویض و تعمیر هنگام خسارت و نقص را دارند.

 سخن آخر اینکه درب اتوماتیک اتوماتیک مثلثی که شاخه‌ای از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای هستند، روشی فناورانه برای بهبود کیفیت زندگی شهروندی امروز ما، افزایش راحتی، کاهش هزینه‌ها و کاهش مصرف انرژی هستند. درب‌هایی که زیبایی خاص و منحصر به فردی به مدخل ورودی و نمای ظاهری ساختمان‌های اداری فرودگاه‌ها، فروشگاه‌ها، هتل‌ها و غیره می‌دهند، هزینه‌!های مصرفی و انرژی را کاهش می‌دهند و البته راهی برای زیبایی هر چه بیشتر شهر هستند.

 تلفن شرکت درب شیشه ای برج مسکونی