تلفن تماس
02122113140
ایمیل
info@mandegardoor.com
درب اتوماتیک ویژه اتاق عمل

درب اتوماتیک ویژه اتاق عمل

در محیط های شلوغ بیمارستانی بسیار ضروری است که درب‌های اتاق عمل، ICU و CCU، عملکرد مناسبی داشته باشند تا بتوانند نیاز افراد را فراهم کنند. این مناطق حساسیت بیشتری نسبت به آلودگی دارند. این درب‌ها می توانند با نیازهای مختلف کاربر سازگار شوند و طیف گسترده‌ای از گزینه های کاربردی را ارائه دهند. در نهایت یک محیط بهداشتی و آرام را محقق کنند. توجه به تخصص و تجربه تیم سازنده این درب ها به خصوص در مراکز درمانی که میزان استفاده از این درب ها در طول روز بسیار زیاد است از اهمیت ویژه ای بخودار است. برای این مورد می توانید از خدمات شرکت درب ماندگار از بزرگترین و معتبرترین تولید کنندگان درب اتوماتیک بهره مند شوید. اگر مایلید با ویژگی‌های درب‌ اتوماتیک اتاق عمل و کاربرد آن‌ها، بیشتر آشنا شوید ما را در ادامه همراهی کنید.

 

درب های اتوماتیک - مفید و ایمن

 از تمام درب‌ اتوماتیک این انتظار می‌رود که به طور خودکار باز و بسته شوند. در بیمارستان‌ها و اتاق‌های عمل، این درب‌ها به عنوان ورودی‌های قابل دسترسی عمل می‌کنند. درب‌های اتوماتیک اتاق عمل را می‌توان با هزینه معقولی مقاوم سازی کرد. درب‌های اتوماتیک دسترسی راحت را برای پزشکان، پرستاران و دیگر کارکنان بیمارستان امکان‌پذیر می‌کنند. فشار دادن دستگیره‌های درب یا دستگیره‌های چرخان درب‌ها، یا فشار دادن درب‌ها و بستن مجدد آن‌ها، پس از عبور از داخل، ممکن است در بعضی مواقع بسیار آزار دهنده و زمان‌بر باشد.

ممکن است بسیاری از کارکنان فراموش کنند که درب را پشت سر خودشان ببندند. علاوه بر این ممکن است برای برخی از افراد، مثل استفاده‌ کنندگان از ویلچر، افراد مسن یا افراد معلول، باز‌کردن ‌درب و بستن مجدد آن، غیرممکن باشد. درب‌های اتوماتیک به همه کارکنان و بیماران دسترسی راحت به اتاق‌ها را می‌دهد. این ویژگی از درب اتوماتیک ویژه اتاق عمل، به طور فزاینده‌ای مورد استقبال قرار گرفته است. درب‌های اتوماتیک ویژه اتاق عمل، در تمام بیمارستان‌ها اجازه دسترسی، ورود و خروج مدرن و بدون مانع را می‌دهند. به خصوص در محیط شلوغ بیمارستان که حجم زیادی از کارکنان باید ورود و خروج خود را به داخل اتاق عمل از طریق این درب انجام دهند. درب اتوماتیک ویژه اتاق عمل یک راه‌حل بهداشتی برای ملاقات کنندگان، بیماران، پزشکان و همراهان بیمار، برای عبور از درگاه‌ها است. این افراد چون نیازی به باز کردن درب به صورت دستی ندارند، از پخش میکروب روی دست خود جلوگیری می‌کنند.

 اینستاگرام درب ماندگار

 

اطلاعات بیشتر در مورد راه حل های دیگر در بخش سلامت

یک ورودی معتبر و راحت، اولین خدمت به پزشکان، پرستاران و بیماران است. دسترسی خودکار به اتاق عمل و دیگر بخش‌های بیمارستان، باعث می‌شود تا مدافعان سلامت با خیال راحت و وظایف خود را انجام دهند و به خدمات رسانی خود بپردازند. به طور کلی دسترسی راحت، ایمنی و بهداشت از مزایای مهم درب‌های اتوماتیک ویژه اتاق عمل است. علاوه بر دسترسی معتبر و راحت، این درب‌ها نقش گسترده‌ای در صرفه جویی انرژی دارند. زیرا فقط در مواقع لزوم باز می‌شوند. به همین دلیل ورود گرما و سرما از خارج به داخل اتاق به حداقل می‌رسد. دسترسی بدون مانع، یک قانون الزامی در عملکرد درب‌های اتوماتیک بیمارستانی محسوب می‌شود. انواع درب های اتاق عمل در یک سایز استاندارد و کاملا شیشه‌ای ساخته می‌شوند. عناصر اتوماسیون درب و سیستم‌های اتصالات به طور کاملا اتوماتیک حرکت می‌کنند. درب‌ اتوماتیکی که به صورت کشویی هستند، از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند.

درب اتوماتیک شیشه ای

 درب اتوماتیک کشویی

 

اجزای سازنده درب‌ اتوماتیک کشویی

دستگاه فعال سازی:

این دستگاه یک ردیاب است و دستور باز شدن درب را ثبت می‌کند. سپس آن را به واحد کنترل منتقل می‌سازد. پد لمسی، کنترل از راه دو،ر دکمه‌ها و سوئیچ‌ها و ردیاب‌های اتوماتیک، مثل ردیاب‌های حرکتی سنسورها، موانع فوتو الکتریک و موانع دیجیتالی و غیره اغلب در درب‌های اتوماتیک کشویی بیمارستانی نصب شده است.

 

واحد کنترل:

این بخش از درب اتوماتیک، به عنوان مغز سیستم عمل می‌کند که معمولاً شامل سوئیچ‌های تایمر، تنظیمات سرعت باز کردن، زاویه‌ها و زمان باز نگه داشتن درب است. واحد کنترل، از نیروی موتور برای باز کردن درب استفاده می‌کند.

 

درایو:

درایو درب را باز می‌کند و مجددا آن را می‌بندد. نوارهای حسگر هم در مسیر لبه‌های درب قرار دارند و لبه‌های بسته را کنترل می‌کنند. اگر تهدیدی برای برخورد شخص یا شیء وجود داشته باشد، نوار‌های حسگر، بلافاصله درب را متوقف می‌کنند.

 

دستگاه‌های محافظ:

سازنده درب، از نظر قانونی موظف است حرکات باز و بسته شدن درب‌های اتوماتیک را از لحاظ خطرهای احتمالی کاملا ایمن سازد. به همین دلیل، در مورد درب اتوماتیک ویژه اتاق عمل، نظارت بر لبه‌های اصلی درب کافی نیست و باید کل درب توسط دستگاه‌های محافظ ایمن سازی شود. بسیاری از سیستم‌های قدیمی درب‌ها را می‌توان با طیف وسیعی از دستگاه‌های ایمنی مقاوم سازی کرد. به منظور دسترسی به سطح بالای امنیت و کارایی درب‌های اتوماتیک، باید هنگام راه اندازی اولیه توسط یک متخصص از لحاظ ایمنی و فنی بازرسی شوند و پس از آن حداقل یک بار در سال سرویس شوند. علاوه بر بازرسی سالانه، از درب‌های اتوماتیک باید به خوبی نگهداری کرد و در صورت لزوم آن‌ها را تعمیر کرد. فواصل بین سرویس دوره‌ای درب، به مشخصات شرکت سازنده بستگی دارد. ولی به طور میانگین دو بار سرویس در سال توصیه می‌شود.

 

 ضد حریق بودن:

به لطف سیستم‌های پیچیده و سنسورها، این درب‌ها، حتی در مواقع اضطراری هم ایمنی ایجاد می‌کنند. درب‌های اتوماتیک ضد حریق، در صورت آتش سوزی یا ایجاد دود، باید با خیال راحت باز و بسته شود. درب‌های اتوماتیک ضد حریق، در شرایط اضطراری به طور کاملاً خودکار از طریق ضربه از یک ردیاب دود بسته می‌شوند و قسمت آتش را ایمن می‌کنند یا از گستر‌ش دود جلوگیری می‌کنند. به طور کلی درب اتوماتیک ویژه اتاق عمل امکان باز شدن خودکار درب برای عبور و مرور کارکنان مراقبت‌های بهداشتی را فراهم می‌کند. میزان باز شدن درب طوری است، که از کل مسیر عبور درب، برای تسهیل حرکت بیماران و تجهیزات بستری استفاده شود.

 

درب کشویی

دیگر خصوصیات درب اتوماتیک ویژه اتاق عمل

 درب‌ اتوماتیک ویژه اتاق عمل، به کارکنان این امکان را می‌دهند که بیماران را به طور مداوم کنترل کند. مات شدن شیشه، به صورت اختیاری انجام می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد تا یک حریم خصوصی برای محیط خود داشته باشد. درب‌های بخش‌های مراقبت ویژه و اتاق عمل می‌توانند به طیف وسیعی از لوازم جانبی مجهز شوند. دکمه‌های بدون تماس، دکمه‌های آرنج، دستگیره‌ها، حسگرها، شیشه هوشمند و غیره از امکانات درب‌ اتوماتیک ویژه اتاق عمل است. در درب‌های اتوماتیک اتاق عمل، راحتی و کنترل عفونت در سطح وسیعی توسعه یافته است.

درب لمسی با عملکرد خودکار نیاز به لمس یک درب را برای باز و بسته کردن از بین می‌برد. با اتوماتیک شدن عملکردهای درب، نهایت راحتی و کنترل عفونت برای اتاق‌های عمل، سی‌سی‌یو، آی‌سی‌یو، اتاق‌های ایزوله و غیره فراهم می‌شود. درب اتوماتیک ویژه اتاق عمل، باید با حداقل تلاش باز شود. همچنین درب‌ها باید قابلیت باز شدن با صندلی‌های چرخ‌دار، تخت‌های بیمارستانی و برانکارد را داشته باشند.

این درب‌ها می‌توانند مجهز به کد امنیتی شوند که قابلیت کنترل از راه دور را دارند. لازم است که درب‌های اتاق عمل در بالاترین درجه استانداردهای کیفیت تولید شود و امنیت زیادی داشته باشند. درب‌های اتوماتیک از مواد مستحکم و با دوامی مثل فولاد و آلومینیوم ساخته می‌شوند. به همین دلیل در برابر عوامل محیطی مقاومت بالایی دارند. درب اتوماتیک ویژه اتاق عمل، باید به طور صحیح نصب شود و نظارت دوره‌ای روی آن‌ها انجام گیرد. برای نصب صحیح درب باید از یک تکنسین حرفه‌ای کمک گرفت. علاوه بر این درب‌ها نیاز به نگهداری دائمی دارند. بخش‌های داخلی درب، مثل فنر‌ها و پیچ‌ها، باید به طور منظم روغن کاری شوند تا از زنگ زدگی آن‌ها جلوگیری شود.

 غالبا از درب‌های کشویی در بیمارستان‌ها که دارای فضای محدود هستند ولی نیاز به ورودی با عرض زیاد دارند استفاده می‌شود. زیرا در یک فضای محدود، اسلایدهای درب روی هم قرار می‌گیرد و می‌تواند یک فضای عریض را برای عبور و مرور کارکنان و وسایلی مثل تخت بستری و برانکارد ایجاد کند. درب‌ اتوماتیک ویژه اتاق عمل، کاملا بدون صدا است. به همین دلیل هنگام باز و بسته شدن، خبری از صداهای ناهنجار مثل صدای جیر جیر و غیره وجود نخواهد داشت. این درب‌ها در ابعاد مختلف ساخته می‌شوند. اما درب‌های ویژه اتاق عمل سایز استانداردی ‌دارند و بنا به نوع کاربرد آن باید به اندازه کافی عریض باشند.

درب‌های اتوماتیک به تامین ایمنی در مراکز بهداشتی کمک می‌کنند. ورود راحت، امنیت کارکنان را در حالیکه دستشان بند است، فراهم می‌کند. افرادی که دارای نقص عضو هستند، خیلی راحت می‌توانند از این درب‌ها عبور کنند و در چنین شرایطی که باز و بسته شدن درب‌ها به صورت دستی ناخوشایند و یا حتی غیر ممکن است، دربهای اتوماتیک سطح بالاتری از راحتی پزشکان و پرستاران را ارائه می‌دهند. از همه مهم‌تر، زمانی‌که صرفه‌جویی در ثانیه‌ها، می‌تواند یک زندگی را نجات دهد، این درب‌های اتوماتیک هستند که به یاری شما می‌آیند. برای داشتن درب اتوماتیک با ویژگی های قابل اتکا و خدمات پس از فروش مناسب می توانید با کارشناسان درب اتوماتیک ماندگار تماس بگیرید.

 

شرکت سازنده درب اتوماتیک