تلفن تماس
02122113140
ایمیل
info@mandegardoor.com
همه چیز درباره درب اتوماتیک ریلی

همه چیز درباره درب اتوماتیک ریلی

در حال حاضر انواع درب‌ اتوماتیک در ساختمان‌های امروزی دیده می‌شوند که جدا از بحث زیبایی‌شناسی، هر کدام مزایا و معایب و همچنین کاربردهای مختلفی دارند. اگر در زمان‌های قدیم‌ تر تنها یک نوع درب وجود داشت که آن هم به قول قدیمی‌ها همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخید، امروزه انواع مختلفی از درب‌ها وجود دارند که هرکدام مخصوص یک ساختمان و یک کاربرد خاص هستند.

یکی از این درب‌ها، درب اتوماتیک ریلی است که برای این مورد می توانید از خدمات شرکت درب ماندگار از بزرگترین و معتبرترین تولید کنندگان درب اتوماتیک بهره مند شوید. البته درب‌های ریلی خیلی هم جدید نیستند. قطعاً انواع قدیمی‌تر آن‌ها را در خانه‌های خود دیده‌اید. مثلاً درب کمدها عموماً ریلی هستند. یا با ترند شدن استفاده از کابین دوش در خانه‌ها، بیشتر تمایل بر این است که از درب شیشه‌ای ریلی برای آن‌ها استفاده کرد. اما این نوع از درها، به صورت دستی باز و بسته می‌شوند. جنس آن‌ها نیز می‌تواند از چوب، ام دی اف، شیشه، آلومینیوم یا سایر جنس‌ها باشد. در حالی که موضوع بحث ما در مورد درب‌های ریلی اتوماتیک است. در ادامه در خصوص این درب‌ها بیشتر صحبت می‌کنیم.

 

اینستاگرام درب ماندگار

 

درب اتوماتیک ریلی چیست؟

درب‌های اتوماتیک ریلی، نوعی از درها هستند که در سال‌های اخیر رایج شده و مورد توجه قرار گرفته‌اند. این درب‌ها را معمولاً برای ورودی پارکینگ ساختمان‌های اداری یا مسکونی استفاده می‌کنند. دلیل آن این است که برخلاف درب‌های لولایی، این درب‌ها نیازی به فضای زیاد برای باز و بسته شدن ندارند. بنابراین نیازی نیست در هنگام باز کردن در، نگران خودروهایی باشید که پشت آن با حواس‌پرتی پارک کرده‌اند. به علاوه، استفاده از این درها فضای بیشتری را هم به پارکینگ و محوطه شما اضافه می‌کند. دلیل آن این است که با استفاده از یک در لولایی، شما همواره باید بخشی از پارکینگ یا محوطه را برای باز و بسته شدن لنگه‌های در خالی بگذارید.

در عمل این فضاها غیرقابل استفاده می‌شوند و به اصطلاح فضای پِرت هستند. اما زمانی که درب اتوماتیک را نصب می‌کنید، حتی یک متر هم از فضای شما کم نمی‌شود چرا که این درها دارای دو لنگه هستند. یک لنگه معمولاً ثابت است و لنگه دیگر روی آن می‌لغزد. بنابراین فضایی را اشغال نمی‌کند. درب‌های اتوماتیک ریلی از نامشان مشخص است که به صورت اتوماتیک باز و بسته می‌شوند. مانند سایر درهای اتوماتیک برای باز کردن یا بستن آن‌ها به ریموت نیاز دارید. بنابراین علاوه بر ذخیره فضای کافی در پارکینگ، سادگی در باز و بسته کردن این درب‌ها هم باعث شده که به محبوبیتشان افزوده شود.

 

درب اتوماتیک ریلی را در چه جاهایی می‌توان استفاده کرد؟

به طور کلی درب‌های اتوماتیک در شکل و شمایل‌های مختلفی ساخته می‌شوند. اما اکثر آن‌ها ظاهری مدرن دارند که باعث می‌شود برای ساختمان‌های به روز و امروزی انتخابی مناسب باشند. این درب‌ها محدودیتی در استفاده ندارند و چه برای ساختمان‌های مسکونی، چه تجاری و چه اداری قابل استفاده هستند. برخی از تولیدکننده‌ها به شما این امکان را می‌دهند که به صورت سفارشی طرح درب خود را انتخاب کنید. بنابراین دست شما در انتخاب درب بسیار باز خواهد بود. البته که نوع سلیقه شما در انتخاب درب برای ساختمان می‌تواند تعیین کننده باشد اما به طور کلی اگر فضای پارکینگ شما کم باشد، بهترین و شاید بتوان گفت تنها انتخاب شما، درب اتوماتیک ریلی است. اما اگر فضای کافی دارید، بهتر است فکر کنید که درب‌های اتوماتیک ریلی را ترجیح می‌دهید یا لولایی. معمولاً کسانی که به دنبال ظاهری مدرن‌تر و جدیدتر هستند، درب‌های ریلی یا همان کشویی را ترجیح می‌دهند.

 درب اتوماتیک ریلی

 

چه عواملی روی قیمت درب اتوماتیک ریلی تاثیرگذار است؟

دو عامل اصلی در قیمت درب اتوماتیک ریلی تاثیرگذار هستند: وزن و طول. شاید جالب باشد بدانید که درب‌های ریلی وزن سنگینی دارند و به دلیل استفاده از موتورهای پر قدرت و تسمه‌های طویل، حرکت کشویی آن‌ها امکان‌پذیر می‌شود. اما هرچه وزن در بالاتر باشد، قیمت آن هم بالاتر می‌رود. اول آن که وزن بالاتر به معنی استفاده بیشتر از متریال برای ساخت است. به عنوان مثال، هر چه فولاد بیشتری در ساخت در به کار برود، طبیعتاً قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. از سوی دیگر، هر چه درب سنگین‌تر باشد، موتورهای قدرتمندتری را هم برای حرکت طلب می‌کند. همچنین ممکن است به تسمه‌های باکیفیت‌تری برای حرکت نیاز داشته باشد. چرا که حرکت این درب‌ها به صورت مکانیکی با کمک این تسمه‌ها ممکن می‌شود.

 

درب اتوماتیک  ماندگار

 

عامل دیگری که بر روی قیمت درب اتوماتیک ریلی تأثیر می‌گذارد، طول آن است. به خاطر دارید که گفتیم درب‌های ریلی، از یک لنگه ثابت و یک لنگه متحرک تشکیل شده‌اند. در زمان باز شدن در، لنگه متحرک به روی لنگه ثابت می‌لغزد و در باز می‌شود. بنابراین طول دو لنگه باید کاملاً با هم برابر باشد. بنابراین اگر شما به سه متر فضا برای عبور نیاز دارید، باید یک در ریلی با دو لنگه تهیه کنید که هر کدام سه متر باشد. یعنی شما یک در 6 متری خواهید داشت که تنها سه متر آن قابل باز شدن است و سه متر دیگر به صورت ثابت خواهد بود. از این رو، هر چه شما به فضای طولی بیشتری احتیاج داشته باشید، هزینه‌های بیشتری را هم متحمل می‌شوید. درب با طول بیشتر، هزینه بیشتری روی دستتان خواهد گذاشت.

 

مزایا و معایب درب اتوماتیک ریلی

درب‌های اتوماتیک ریلی هم مانند سایر درها، مزایا و معایبی دارند. در واقع در ساخت آن‌ها به برخی از فاکتورها توجه می‌شود و برخی دیگر از موارد هم نادیده گرفته می‌شود. در ادامه به مزایا و معایب این درها بیشتر اشاره می‌کنیم:

 درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک ریلی

 

 

مزایای درب‌های اتوماتیک ریلی

این درب‌ها همانطور که اشاره کردیم با کمک موتورهای پرقدرت باز و بسته می‌شوند. بسته به قدرت موتور و تعداد آن‌ها، سرعت باز و بسته شدن درب متفاوت است اما به طور کلی سرعتی بیشتر از درب‌های لولایی را با این درها تجربه می‌کنید.

ذخیره کردن فضا یکی دیگر از مزایای این در است. این درها در واقع برای فضاهای کوچک و کم جا ساخته شدند و توانستند به سرعت محبوبیت زیادی پیدا کنند. از این رو از آن‌ها در ساختمان‌های با فضای کافی هم استفاده می‌شود.

از دیگر مزایای این در می‌توان به سهولت استفاده اشاره کرد. شما می‌توانید با موبایل خود یا با استفاده از ریموت این درب‌ها را باز و بسته کنید.

اما شاید یکی از مهم‌ترین مزایایی که برای این درها می‌توان برشمرد، صدای کم است. حتماً شما هم از صداهای آزاردهنده درهای اتوماتیک دیگر زمان باز و بسته شدن خبر دارید. خوشبختانه درهای ریلی به سادگی با سرعت بالا و با صدای کم باز و بسته می‌شوند.

امنیت یکی دیگر از مزایایی است که می‌توان برای درهای ریلی نام برد. در واقع شما می‌توانید این درب‌ها را به سنسورهای حرکتی مجهز کنید تا موانع را تشخیص داده و با کاهش سرعت، اجازه ندهند که در با یک مانع برخورد کند. مثلاً فرض کنید که یک کودک در آستانه در زمان بسته شدن آن ایستاده است. در می‌تواند با کمک این سنسورها حضور کودک را تشخیص داده و برای عدم برخورد با آن، سرعت بسته شدن را کم یا به صفر برساند.

 

معایب درب‌های اتوماتیک ریلی

این درب‌ها از جدیدترین درهای اتوماتیک هستند که در بازار می‌توان به آن‌ها دست پیدا کرد. بنابراین شاید صحبت کردن در مورد معایب آن‌ها کار سختی باشد. به طور کلی تنها عیبی که می‌توان روی این درها گذاشت، این است که به فضای عرضی زیادی برای نصب احتیاج دارند. به یاد دارید که گفتیم اگر شما به 3 متر فضای عبور و مرور از درب نیاز دارید، باید یک در ریلی 6 متری بخرید. و این مسئله یعنی هم باید ورودی ساختمان شما عریض باشد و هم اینکه هزینه زیادی را برای خریداری درب بپردازید.

 

تلفن شرکت درب اتوماتیک