تلفن تماس
02122113140
ایمیل
info@mandegardoor.com
ریموت درب اتوماتیک پارکینگ چگونه کار می‌کند؟

ریموت درب اتوماتیک پارکینگ چگونه کار می‌کند؟

ما در دنیایی مدرن زندگی می‌کنیم که هر روز با سرعتی شگفت انگیز به سمت جلو و تکنولوژی‌های بیشتر و بهتر پرتاب می‌شویم. تکنولوژی‌هایی که ما را خواه ناخواه از گذشته دور می‌کند و خیلی زود تمام آنچه در گذشته کارایی داشت، برای ما تبدیل به یک ابزار خاطره انگیز و نوستالژیک می‌شود.

 در میان تمام اجسام اطراف ما درب‌ها نیز از این فناوری‌های روز دور نمانده‌اند و هر روز شاهد این هستیم که درهای جدیدی با کارایی بیشتر و بهتر به بازار عرضه می‌شوند. درب‌هایی که علاوه بر نقش اصلی خود که محافظت و ایمنی فضای داخلی است، نقش‌های دیگری نیز برعهده گرفته‌اند.

 یکی از این موارد درب اتوماتیک پارکینگی است. خوب می‌دانیم که ساختمان‌های امروزی، آپارتمان‌ها شرکتها و اداره‌جات هر روز در حال گسترش هستند و هر کدام نیز تعداد زیادی از افراد را در خود جای می‌دهند. در نظر بگیرید که هر کدام از این افراد هم هر روز بخوانید اتومبیل خود را در پارکینگ آن ساختمان پارک کنند و یا از پارکینگ خارج شوند. در این حالت نیاز به دربی داریم که بتواند این حجم از رفت و آمد اتومبیل را بپذیرد. درب اتوماتیک پارکینگ گزینه مناسب این روزهای دنیای مدرن است.

 البته ما در این مقاله از درب ماندگار سعی می‌کنیم درباره ریموت درب اتوماتیک پارکینگ و نحوه کارکرد آن توضیحاتی را به شما ارائه بدهیم.

 

ریموت درب اتوماتیک

 

 درب اتوماتیک پارکینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

 این نوع درب ها همانطور که از اسم پارکینگ پیداست درب های بزرگی هستند که برای رفت و آمد خودروها و وسایل نقلیه بزرگ استفاده می‌شوند. البته با توجه به محل و ساختمان مد نظر درب اتوماتیک پارکینگ در سایزهای متفاوت عرضه می‌شود. این درب‌ها از جنس چوب، فایبرگلاس و فلزی ساخته هستند و توسط یک موتور الکتریکی به صورت اتوماتیک باز و بسته می‌شوند.

 مزایا و محسنات این درب‌ها مواردی از این قبیل می‌باشد؛ اول اینکه نکته ایمنی و امنیت در این درب ها نسبت به درب‌های قدیمی بسیار بهتر و بیشتر رعایت شده است. ثانیاً درب اتوماتیک پارکینگ کمک به کاهش هزینه‌ها و انرژی مصرفی می‌کند و از این جهت مقرون به صرفه می‌باشد. در نهایت اینکه در صورت وزش باد و بارش باران دیگر نیازی به پیاده شدن از خودرو برای باز کردن درب پارکینگ ندارید. زیرا درب اتوماتیک پارکینگ این کار را به صورت اتوماتیک و راحت برای شما انجام می‌دهد.

 

راه بند اتوماتیک پارکینگ

 

 ریموت درب اتوماتیک پارکینگ

اکنون ما در دنیای فناورانه زندگی می‌کنیم و همانطور که اکثر صنایع، محصولات و لوازم خانگی، خودروها و غیره تحت تأثیر پیشرفت در تکنولوژی هستند، درب اتوماتیک پارکینگ هم از این تغییرات جا نمانده است. علت آن باید در این جستجو کرد که همه این اتفاقات برای کاهش ضریب اشتباهات و همچنین افزایش و بالابردن بهبود کیفیت زندگی شهروندی است. ریموت درب اتوماتیک پارکینگ هم تحت تاثیر این رشد و پیشرفت تکنولوژی است و هر روز بهتر و بیشتر به کمک ما می‌آید.

در اصل می‌توان گفت مهمترین و اصلی‌ترین و در عین حال کوچکترین قطعه درب اتوماتیک پارکینگ همان ریموت آن می‌باشد که وظیفه مهم باز و بسته کردن درب پارکینگ را برعهده دارد. ریموت کنترل این درب‌ها در اصل  حاوی یک عدد  فرستنده و گیرنده است که با توجه به فرکانس خاص ارسالی شما به درب پارکینگ، فرمان باز و یا بسته شدن درب را اجرا می‌نماید.

 به عبارت بهتر مکانیزم بسته و باز شدن درب با کمک ریموت در دست شما انجام می‌شود. ریموتی که نقش یک فرستنده را بازی می‌کند و این شما هستید که فرمان باز یا بسته شدن درب را ارسال می‌کنید. سیگنال فرستاده شده با کمک ریموت کنترل در دست شما توسط یک گیرنده در درب دریافت می‌شود و آن گیرند و رسیور نیز پیام را به مرکز کنترل درب پارکینگ ارسال می‌کند و در نهایت فرمان شما اجرا می‌شود و درب پارکینگ باز و یا بسته می‌شود.

 اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که اصلاً خود ریموت چیست؟ در اصل ریموت در لغت به معنای کنترل از راه دور می‌باشد و امروزه نیز برای وسایل مختلف مانند تلویزیون، کولرها، دربها، کرکره‌ها، خودروها و بسیاری وسایل دیگر کنترل از راه دور تعبیه شده است که بسیار بهتر و سریع‌تر از روش دستی می‌باشد و البته استفاده از آن کالا و در اینجا درب پارکینگ را با سهولت انجام می‌دهد.

 

 درب اتوماتیک پارکینگ

 

آیا می‌توان با هر ریموت کنترل درب پارکینگی را باز نمود؟

مسلماً خیر. علت هم در این است که هر ریموت کنترلی مانند یک کلید ساخته شده برای یک درب عمل می‌کند. در اصل موضوع به مسئله لرن کردن ریموت مربوط می‌شود. به زبان دیگر هر ریموتی یک سیگنال منحصر به فرد و طول موج اختصاصی مربوط به خود و آن درب اتوماتیک پارکینگ اختصاصی را دارد و فقط بر روی آن تعبیه شده است. درست مانند کلید که برای هر دری متفاوت است و یا مانند مشخصات DNA که در هر فرد به فرد دیگر متفاوت خاص و منحصر به فرد است و یا مانند  انگشت هرکدام از ما که با بقیه افراد متفاوت است.

 اینجا نیز ما با موضوع لرن کردن ریموت درب اتوماتیک پارکینگ مواجه هستیم که همین وظیفه منحصر به فرد شدن برای یک درب را بازی می‌کند و در اصل، لرن شدن ریموت درب پارکینگ مرحله‌ای است که براساس آن برای ریموت کنترل خاصی یک عدد و سیگنال خاص تعریف می‌شود تا فقط پیام‌های ارسالی از همان ریموت را دریافت و پردازش کند.

 

 درب اتوماتیک

 

 اگر ریموت درب پارکینگ به سرقت رفت چه کنیم؟

اول از همه اینکه سعی کنید تا جای امکان این اتفاق برای ریموت درب پارکینگ شما نیفتد، زیرا ممکن است با مشکلات عدیده‌ای روبرو شوید. اما اگر چنین اتفاقی هم افتاد خونسردی خود را حفظ کنید و مطابق آنچه در اینجا بیان می‌شود بیان کنید تا کمترین خطر و ضرر متوجه امنیت ساختمان شما شود.

ابتدا به سراغ جعبه فرمان جک درب پارکینگ بروید، داخل آن سه کلید متفاوت را مشاهده می‌کنید که یکی از این کلیدها لرن نام دارد و این نام بر روی آن کلید نوشته شده است. بعد از پیدا کردن کلید لرن، آن را به مدت ۵ ثانیه فشار دهید. با این کار تمام ریموت‌هایی که برای آن درب پارکینگ تعبیه شده‌اند از کار خواهند افتاد. به عبارت دیگر این ریموت کنترل در این حالت به درد آن سارق و هیچ کدام از شما دارندگان ریموت نمی‌خورد. ولی می‌توانید مطمئن شوید که سارق نمی‌تواند با ریموت کنترل درب پارکینگ را باز کند. بعد از این کار با شرکت پشتیبان و نصاب ریموت کنترل تماس بگیرید و موضوع را اطلاع دهید و تقاضای تغییر کد و سیگنال برای ریموت درب پارکینگ ساختمان خود داشته باشید.

ریموت درب پارکینگ

آیا می‌توان بدون ریموت درب پارکینگ را باز کرد؟

 ممکن است برق ساختمان قطع شده باشد که در این صورت باز و بسته کردن درب پارکینگ با مشکل مواجه خواهد شد. اما در این مواقع برای رفع مشکل سیستم درب اتوماتیک پارکینگ طوری طراحی شده است که بتوان در شرایط حساس مانند قطعی برق، عدم دسترسی به ریموت کنترل و یا اتصال در برق ساختمان و مواردی از این دست از کلید دستی و کلید خلاص کن استفاده کرد.

 همچنین وجود یک عدد باتری ذخیره در درب پارکینگ امکان را می‌دهد که به صورت دستی امکان باز و بسته کردن درب اتوماتیک پارکینگ و بدون وجود ریموت وجود داشته باشد. شیوه انجام کار نیز به این صورت است که آچار آلن و یا کلید مخصوص همان درب اتوماتیک پارکینگ را در محل مشخص شده در موتور گیربکس درب قرار داده و با چرخاندن آن درب پارکینگ را باز می‌کنیم.

 نکته ایمنی مهم در این حالت این است که اگر برق شهری و یا برق ساختمان به هر دلیل قطع شده بود و  شما خواستید درب پارکینگ را به صورت دستی باز کنید، اول از همه کابل اصلی ورود برق را از دستگاه جدا کنید و بعد از اطمینان از عدم اتصال برق اقدام به باز و بسته کردن درب پارکینگ به صورت دستی و یا با کمک آچار آلن نمایید.

 البته برای جلوگیری از قطع برق می توان از سیستم برق اضطراری یا همان UPS نیز استفاده نمود. البته نصب و استفاده از  سیستم برق اضطراری برای همه ساختمان‌ها نیز امکان اجرا ندارد و بیشتر ساختمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و یا مجتمع‌های بزرگ و شلوغ مسکونی و اداری اقدام به نصب سیستم برق اضطراری می‌کنند. زیرا برای آنها نصب چنین سیستمی مقرون به صرفته‌تر می‌باشد.

 

اینستاگرام درب ماندگار

 

 موارد موثر در باز نشدن درب پارکینگ

 با استفاده از ریموت ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که با وجود داشتن ریموت و وصل بودن برق شهری ریموت کار نکرده باشد. علت این مسئله می‌تواند چند چیز باشد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم؛ ممکن است که جک‌های درب خراب شده باشند و یا اینکه خود ریموت در دست شما خراب شده باشد و یا در نهایت اینکه دربهای پارکینگ هر دو لنگه و یا یکی از آنها دچار ایراد شده باشد و شما متوجه آن نشده باشید.

در نهایت و در مجموعه کلام می‌توان گفت امروزه زندگی در دنیای پر از تکنولوژی، راه‌کار و روش‌های خود را می‌طلبد. ریموت درب اتوماتیک پارکینگ نیز راهکاری برای افزایش سرعت عمل در کار، افزایش ایمنی ساختمان‌های مسکونی و اداری و غیره می‌باشد و همه این فناوری‌ها برای بهبود کیفیت زندگی ما هر روز به بازار عرضه می‌شوند. بنابراین بهتر است که خود را با این جریان تکنولوژی مدرن همراه کنید و از آن لذت ببرید.

 

 

تلفن شرکت درب اتوماتیک