تلفن تماس
02122113140
ایمیل
info@mandegardoor.com
عملکرد درب اتوماتیک

عملکرد درب اتوماتیک

درب اتوماتیک از نوع دولنگه : از طریق تغییر در طول بازو درب  اتوماتیک 

درب اتوماتیک شیشه ای از نوع کشویی : از طریق نیروی کششی درب اتوماتیک

درب اتوماتیک پارکینگ

درب اتوماتیک از نوع زیر سطحی :  از طریق نیروی چرخشی وارد برمحور درب درهای اتوماتیک

از نوع رولاپ : از طریق نیروی چرخشی وارد از بالا دربهای اتوماتیک

درب اتوماتیک از نوع زیر سقفی : از طریق نیروی کششی و چرخشی وارد بر درب

انواع درب اتوماتیک ای که در منازل می توان استفاده کرد کدامند؟

درب اتوماتیک دولنگه، درب اتوماتیک کشوئی، درب اتوماتیک زیر سطحی،درب اتوماتیک رولاپ ، درب اتوماتیک از نوع زیر سقفی ( سکشنال ) 

مولد نیروی حرکتی در درب اتوماتیک در کدام قسمتها است ؟

موتور، بازو و جک درب اتوماتیک و بخش های مختلف آن مرکز کنترل ( تابلوی فرمان( ( تولید کننده ) نیروی حرکتی که شامل جک ، بازوها و موتورمیشود. چشمی ها یا همان چراغ های مادون قرمز فلاشر میکرو سوئیچ ریموت کنترل ( کنترل از راه دور) پایه ها، قفل برقی، قفل مکانیکی

درب اتوماتیک و مرکز کنترل آن 

جعبه کارکنترل را انجام می دهد بدین ترتیب که فرمان بازو بسته شدن درب اتوماتیک را بوسیله شاسی متصل به آن یا فرمان رادیویی که بخش گیرنده رادیویی در این یونیت قرار دارد وبوسیله ریزپردازنده که یک تراشه الکترونیکی است فرمان لازم را به موتورالکتریکی می دهد .

 

گروه درب اتوماتیک ماندگار

 

 

نحوه عملکرد درب اتوماتیک

آیا تا به حال متعجب شده اید:

  • درب های اتوماتیک چکونه می دانند چه زمانی باز شوند؟
  • سنسور ها چه هستند؟
  • چرا درب های اتوماتیک اختراع شدند؟

 

درب اتوماتیک با کمک تکنولوژی ساده و بدون سحر و جادو باز و بسته می شوند. اما آنها سرگرم کننده هستند و به نظر می رسد فقط کمی جادویی است.

درب های اتوماتیک با کمک سنسورها کار می کنند. سنسورها دقیقا همان چیزی هستند که صدای آنها را میشنوید: آنها چیزها را حس میکنند. انواع مختلفی از سنسورها وجود دارند که می توانند انواع مختلفی از چیزهایی مانند صدا، نور، وزن و حرکت را احساس کنند.

به عنوان مثال، برخی از درب اتوماتیک شیشه ای هنگامی که توسط سنسورهایی که حس وزن دارند، عمل می کنند. این سنسورهای وزن ممکن است در جلوی درب به یک تشک لاستیکی مبدل شوند. هنگامی که روی تشک می روید، سنسورها یک سیگنال را به درب های اتوماتیک ارسال می کنند که به آنها می گوید باز شود.

نوع دیگر درب اتوماتیک روی سنسورهای اپتیکی یا حرکتی عمل می کنند. این سنسورها ممکن است در بالای یک مجموعه از درب اتوماتیک یا در بالا یا دو طرف قاب درب اتوماتیک ریلی نصب شوند.

هنگامی که این سنسورهای اپتیکی یا حرکتی، حرکت در اطراف را حس می کنند، آنها درب اتوماتیک شیشه ای را باز می کنند و سپس بسته می شوند . به همین دلیل است که وقتی به مجموعه ای از درب اتوماتیک دسترسی پیدا می کنید، به محض اینکه شما به اندازه کافی نزدیک به سنسورهای فعال می شوید، باز می شود.

درب های اتوماتیک دارای اهداف بسیار مفید هستند، به همین دلیل است که شما می توانید آنها را در بسیاری از انواع مختلف مکان پیدا کنید. از سوپر مارکت ها تا فرودگاه ها و بسیاری از انواع ساختمان های بزرگ، درب اتوماتیک باعث می شود ورود و خروج مردم برای ورود به داخل و خارج از ساختمان آسان تر شوند.  آنها مخصوصا برای افراد معلول مفید هستند.

درب اتوماتیک مانند درب های چرخشی نیز به صرفه جویی در انرژی کمک می کند، زیرا زمان ورود و خروج را کاهش می دهد .