تلفن تماس
02122113140
ایمیل
info@mandegardoor.com
درب اتوماتیک برای مکان های دولتی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

درب اتوماتیک برای مکان های دولتی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

 مکان های دولتی همواره جزو مکان های پر رفت و آمد و شلوغ به حساب می آیند. به همین دلیل تأمین امنیت این مکان‌ها الزاماً باید جزو اولویت‌ها قرار گیرد.

ساختمان های دولتی وظیفه تسهیل خدمات عمومی را بر عهده دارند و نقش مهمی در توسعه و غنی سازی امورات و دستاوردهای شهرها ایفا می کنند. برای آشنایی با کاربرد درب اتوماتیک بایستی در ابتدا اندکی با درب های اتوماتیک آشنا شوید.

 

قسمت های تشکیل دهنده درب اتوماتیک

 ۱. قطعه تابلوی فرمان درب اتوماتیک که مرکز کنترل درب است.

۲. مولد درب اتوماتیک که وظیفه تولید نیروی حرکتی درب را دارد؛ مانند موتور و بازوهای درب اتوماتیک

۳. فلاشرهای درب اتوماتیک که در بالای درب نصب می شود.

۴. میکروسوئیچ

 ۵. ریموت درب اتوماتیک

۶. سنسور و یا چشمی درب اتوماتیک (چراغ های مادون قرمز درب اتوماتیک)

۷. قفل برقی و قفل مکانیکی درب اتوماتیک

۸. پایه درب اتوماتیک

 

انواع درب اتوماتیک

۱. درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای برای ورودی های ساختمان و مکانهای عمومی و تجاری بیشتر کاربرد دارد. درب اتوماتیک شیشه ای با بهره گیری از سنسور چشمی و یا یک حسگر مادون قرمز حرکت افراد را تشخیص داده و به صورت اتوماتیک درب را باز و بسته می کند. البته می توان این نوع درب ها را در صورت نیاز به صورت دائم باز و یا دائم بسته نیز تنظیم کرد.

از مزایای درب اتوماتیک شیشه ای می‌توان به باز و بسته شدن بی صدا، امنیت بالا، زیبایی ساختمان و کاهش مصرف انرژی اشاره کرد.

انواع مختلف درب اتوماتیک شیشه ای شامل موارد زیر می باشد:

۱.درب اتوماتیک شیشه ای کشویی

 ۲.درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

 ۳.درب اتوماتیک شیشه ای لولایی

 ۴.درب اتوماتیک شیشه ای تاشو

 ۵.درب اتوماتیک شیشه ای نیم دایره

 ۶. درب  اتوماتیک شیشه ای تمام گرد

 درب اتوماتیک شیشه ای کشویی به صورت درب های شیشه ای کشویی تک؛ دوجداره و تلسکوپی می باشند. یکی از ویژگی‌های برتر درب اتوماتیک شیشه ای کشویی محدود نکردن فضا و دادن دید بیشتر به ساختمان است.

 این درب ها عمدتاً به عنوان درب اتوماتیک برای مکان های دولتی و ادارات مورد استفاده قرار می گیرد. درب اتوماتیک شیشه ای کشویی کاملا اتوماتیک بوده و در حد باز و بسته شدن برای رفت و آمد افراد مشکلی پیش نمی‌آید. البته این در صورتی است که محرک های هوشمند و کنترلهای درب در زمان تولید و برنامه نویسی کاملا بی عیب و نقص و هماهنگ انجام گرفته باشد. درب های اتوماتیک شیشه ای کشویی به همراه دستگاه های ایمنی اضافی چون حلقه ردیاب یا کنترل از راه دور، دکمه فشاری و رادار ردیاب عرضه میشود. هر کدام از این تجهیزات می توانند بنا به نوع استفاده برای مکان های مختلف تغییر نمایند.

۲. درب اتوماتیک ریلی

درب اتوماتیک ریلی به صورت افقی حرکت می‌کند و باید به  اندازه یک درب در طرف مقابل دیوار فضای حرکتی برای درب ریلی وجود داشته باشد. این نوع درب ها در نوع یک تکه و دو تکه ساخته می شوند. احتمالا تصور می کنید که در زمان قطع برق از کار افتادن درب ریلی یک مشکل دیگری را برای شما به وجود خواهد آورد. در صورتی که این نوع درب‌ها مجهز به یو پی اس یا همان باتری می باشند که در زمان قطع شدن برق، انرژی لازم را برای باز و بسته کردن درب را تامین می‌کند. همچنین این نوع باتری ها پس از ورود جریان برق؛ به صورت خودکار شارژ می شوند.

۳. درب اتوماتیک بازویی

روش کار درب اتوماتیک بازویی به این صورت است که از طریق جک ها درب باز و بسته می شود و فضای کافی را برای عبور افراد و وسایل نقلیه ایجاد می کند. درب اتوماتیک بازویی به دو صورت تک لنگه و  دو لنگه ساخته می شود. البته درب اتوماتیک بازویی دولنگه بیشتر کاربرد دارد.

 

کاربرد های درب اتوماتیک

 

درب اتوماتیک شیشه ای

 

  • درب اتوماتیک برای مکان های عمومی که میزان مصرف انرژی اهمیت دارد. مانند درب اتوماتیک فروشگاهها، درب اتوماتیک هتل ها و غیره
  • درب اتوماتیک برای مکان های خاصی که به امنیت بیشتری نیاز دارد .مانند درب اتوماتیک مکان های دولتی ؛ درب اتوماتیک مکان‌های نظامی
  • درب اتوماتیک برای مکان های دفاعی که برای سهولت کارها استفاده می شود مانند درب اتوماتیک پارکینگ نمایشگاه ها؛ درب اتوماتیک پارکینگ منازل
  • درب اتوماتیک برای مکان های اضطراری و بهداشتی که نیاز است.مانند درب اتوماتیک بیمارستان ها؛ درب اتوماتیک آزمایشگاه ها و اتاق عمل
  • درب اتوماتیک برای مکان های صنعتی که جهت افزایش سرعت انجام کار و جایگزین نمودن نیروی انسانی صورت میگیرد. مانند درب اتوماتیک کارخانه ها.

 

درب اتوماتیک از چه قسمت ها و بخش هایی تشکیل شده است؟

۱. قطعه تابلوی فرمان درب اتوماتیک که مرکز کنترل درب است.

۲. مولد درب اتوماتیک که وظیفه تولید نیروی حرکتی درب را دارد. مانند موتور و بازوهای درب اتوماتیک

۳. فلاشر های درب اتوماتیک که در بالای درب نصب می شود.

۴. میکرو سوئیچ

۵. ریموت درب اتوماتیک

۶. سنسور و یا چشمی درب اتوماتیک (چراغ های مادون قرمز درب اتوماتیک)

۷. قفل برقی و قفل مکانیکی درب اتوماتیک

۸. پایه درب اتوماتیک

 

چگونگی عملکرد سنسور درب اتوماتیک

 

سنسور درب اتوماتیک

 

سنسور و یا چشمی درب اتوماتیک دارای گیرنده و فرستنده های مادون قرمز برای باز و بسته کردن درب برقی می باشد. در واقع این سنسور برای تعیین موقعیت باز و بسته کردن درب و کنترل تردد اشخاص به کار می رود. چراغ های مادون قرمز درب اتوماتیک برای به هنگام باز و بسته کردن درب و اطمینان از نبودن افراد و یا وسایل نقلیه در هنگام بستن استفاده می شود.

 ریموت کنترل درب اتوماتیک نیز برای کنترل از راه دور درب برقی استفاده می‌شود. به وسیله این ریموت کنترل می توان از دور به صورت خودکار درب کرکره و یا برقی را باز و بسته نمود. اما برای استفاده از این امکان باید حتماً یک سمت گیرنده در قسمت مرکز کنترل درب اتوماتیک نصب شود.

استفاده از درب اتوماتیک برای مکان های دولتی و به خصوص در مراکز شلوغ و پر رفت و آمد می تواند مزایای بسیار داشته باشد. از مهمترین مزیت‌های استفاده از درب های اتوماتیک می‌توان به جلوگیری از هدر رفتن انرژی و وقت؛ جلوگیری از انتشار بیماری ها؛ کاهش هزینه‌های جانبی در آینده و طولانی مدت؛ هزینه‌های سرویس و نگهداری کم؛ تامین امنیت ساختمان؛ ایجاد زیبایی و پرستیژ برای معماری ساختمان ها، کنترل تردد افراد، جلوگیری از ورود گرد و غبار به ساختمان، مسدود کردن ورود باد و سرما به داخل ساختمان و غیره اشاره کرد.

 

روش انتخاب درب اتوماتیک برای مکان های دولتی

 در هنگام انتخاب درب اتوماتیک برای مکان‌های دولتی حتما به نکات زیر توجه کنید:

  • توجه به نیازهای امنیتی و نظارتی درب اتوماتیک
  • میزان عبور و مرور افراد و کارمندان
  • راحتی دسترسی و استفاده درب اتوماتیک و همچنین تعمیرات درب اتوماتیک
  • عبور و حمل و نقل وسایل برقی لازمه در داخل ساختمان
  • خطرات و قطع شدن برق ساختمان

 

 

تلفن شرکت درب اتوماتیک