تلفن تماس
02122113140
ایمیل
info@mandegardoor.com
کاربرد انواع درب اتوماتیک شیشه ای

کاربرد انواع درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای انواع مختلفی دارند که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاصی دارد و آن ویژگی‌ها آن درب را برای رفع یک نیاز متناسب می‌کند. هرکدام از این درها با توجه به ویژگی‌شان در یک مکان خاص استفاده می‌شود. ازآنجایی‌که کاربرد درب‌ اتوماتیک شیشه بسیار زیاد است، ما آن‌ها را در چند دسته، ‌دسته‌بندی کرده‌ایم تا با استفاده از این دسته‌بندی‌ها، کاربردهای درب اتوماتیک را به شما معرفی کنیم.

به‌طورکلی درب‌ اتوماتیک شیشه ای برای افزایش رفاه انسان‌ها به وجود آمده‌اند تا رفت‌وآمدها را آسان کنند. علاوه بر ایجاد سهولت دررفت و آمدها، کنترل رفت‌وآمد و ایجاد امنیت بیشتر برای افراد، دلایل دیگری هستند که استفاده از درب‌های اتوماتیک را بر درب‌های سنتی برتری می‌بخشد.

عموماً تمام درب‌ اتوماتیک یک مجموعه اجزای یکسان دارند. البته این اجزا می‌تواند کاربرد و ویژگی‌های مخصوص به خود را داشته باشد. قطعاتی که تقریباً تمام درب‌های اتوماتیک شیشه ای شامل آن هستند عبارت‌اند از: حس‌گر تشخیص جسم، پایه درب برقی، قفل درب برقی، مرکز کنترل در، مولد برق درب اتوماتیک، میکرو سوئیچ و فلاشر.

کاربردهایی که درب‌ اتوماتیک شیشه‌ای دارند. عمومی شامل چهار دسته "امنیتی"، "صنعتی"، "ساختمانی و رفاهی" و "بانکی" می‌شود. کاربرد امنیتی درب‌های اتوماتیک را می‌توانیم در ساختمان‌هایی که امنیت در آن‌ها نقش کلیدی دارد ببینیم؛ برای مثال ساختمان‌های نظامی، پاسگاه‌ها و نیروگاه‌ها، ازجمله کاربرد استفاده از درب اتوماتیک امنیتی می‌باشند.

 کاربرد دیگر که کاربرد صنعتی است، برای فضاهای صنعتی مانند فضای کارخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، سوله‌ها و غیره استفاده می‌شود. در این فضاها که محیط صنعتی است، درب‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که عموماً بارزترین ویژگی این نوع درها، مقاومت بالای آن‌هاست. دسته سوم کاربرد درب‌ اتوماتیک شیشه ای. ساختمان‌ها و فروشگاه‌ها (به‌طور کل مراکز رفاهی) است. درهایی که در این فضاها قرار می‌گیرند، عموماً شکیل‌تر و به‌اصطلاح جمع‌وجور تر هستند.

برای مثال در فروشگاه‌ها، هتل‌ها، شهربازی‌ها و مراکز خرید این نوع درب‌ها را می‌بینیم. کاربرد اصلی این نوع درها در چنین فضاهایی سهولت دررفت و آمد است که عموماً برای جلب رضایت مخاطبین و همچنین زیباتر نشان دادن فضا از این نوع درها استفاده می‌شود. البته در ادامه خواهید دید دردهایی که درهایی که در این دسته قرار می‌گیرد نیز با یکدیگر کمی تفاوت دارند.

دسته آخر کاربرد درب‌های اتوماتیک، کاربرد حفظ امنیتی این درب‌ها است که این نوع از درها را در بانک‌ها می‌بینیم.

 

پروژه اجرا شده درب اتوماتیک ماندگار درب

درب اتوماتیک بانک

 

مزیت استفاده از درب‌ اتوماتیک شیشه‌ای

لازم به ذکر است که تمامی کاربردهای استفاده از درب اتوماتیک، مزایای استفاده از این درب‌ها را شامل می‌شود. در همه موارد استفاده از درب‌های اتوماتیک، شاهد ذخیره انرژی و کاهش تلفات انرژی‌خواهیم بود. به‌صورت میانگین درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای می‌توانند در سال 30 الی 50 درصد در مصرف انرژی ساختمان صرفه‌جویی کنند. این درها در فصول سرد سال، گرمای ساختمان و در فصول گرم سال سرما و هوای مطبوع داخل ساختمان را حفظ می‌کند.

ناگفته نماند که جذابیت ظاهری استفاده از این درها و همچنین سهولت در رفت‌وآمد، در گسترش استفاده از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بی‌تأثیر نیست. در ادامه کاربرد استفاده از درب‌های اتوماتیک، به‌صورت جزئی و همچنین ویژگی‌های درب‌های استفاده‌شده در مکان‌های مختلف را ذکر می‌کنیم. پس با ما در این مقاله همراه باشید.

 

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بانک‌ ها

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای که برای بانک‌ها استفاده می‌شود، درهای با امنیت بالا هستند و شیشه‌های آن‌ها از نوع شیشه سکوریت است که ضدضربه است. ویژگی بارز این درها آپشن های مختلف آن‌هاست که تنظیمات خاصی را قبول می‌کند. برای افزایش امنیت بانک‌ها، عموماً میله‌هایی كه در كنار شیشه‌ها قرار می‌گیرد که در صورت بروز مشکلی قفل می‌شود.

تنظيمات ویژه‌ای كه در درهاي اتوماتیک شیشه‌ای بانك وجود دارد، به اين صورت است كه هر يك از كارمندان می‌تواند در مواقع ضروری و در لحظاتي كه احساس خطر کرده‌اند، دکمه‌ای را فشار دهند كه درب‌ها قفل‌شده و كسي نتواند از بانك خارج شود.

 

درب‌های اتوماتیک موجود در بیمارستان‌ها

درب‌های اتوماتیک مختلفی در بیمارستان‌ها وجود دارد، که کاربرد خیلی زیادی دارند. طبیعی است که در بیمارستان‌ها وجود درهای اتوماتیک امری ضروری است. از حضور کارمندان در بیمارستان‌ها گرفته، که می‌خواهند بین بخش‌های مختلف جابجا شوند و همچنین از بیماران که می‌خواهند از بخش به بخش دیگر منتقل شود، در همه موارد وجود درهای اتوماتیک به آن‌ها کمک می‌کند. حتی افرادی که ویلچر دارند و می‌خواهند با ویلچر جابجا شود، نیز وجود این درب‌های اتوماتیک به آن‌ها کمک خواهد کرد.

در بیمارستان‌ها علاوه بر کاربردی که این درب‌ها برای تسهیل رفت‌وآمد بیماران و کارکنان به وجود آورده است، شامل مزیت بزرگ دیگری نیز می‌شود. بدین‌صورت که برای باز کردن درب‌ها نیازی به استفاده از دست نیست و در چنین سیستم‌هایی انتقال آلودگی کمتر اتفاق می‌افتاد. طبیعی است اگر بخواهیم یک در را با دست‌باز کنیم، آلودگی‌های کف دست به در منتقل می‌شود و فرد دیگری که پس از ما با دست می‌خواهد در را باز می‌کند، می‌تواند آن ویروس‌ها و باکتری‌ها را از روی در بردارد!

 

اینستاگرام درب اتوماتیک

 

در بخش‌های مختلف بیمارستان، از انواع مختلف درب‌های اتوماتیک استفاده می‌شود. احتمالاً درب اتوماتیک ای که همه ما آن را دیدیم، درب ورودی آن است. اما جالب است بدانید که این درهای اتوماتیک، به‌جز درب ورودی آن، در فضاهای دیگر نیز در داخل بیمارستان استفاده می‌شوند. برای مثال در برخی از بیمارستان‌ها، در بخش آی سی یو و سی‌سی‌یو از درهای اتوماتیک استفاده می‌شود و یا برخی از اتاق عمل‌ها درب‌های اتوماتیک دارند و ورود و خروج افراد را تشخیص می‌دهند و توسط آن‌ها افراد می‌توانند به‌سادگی در بین بخش‌های مختلف بیمارستان، جابجا شوند.

تنظیم فشار در سیستم‌های همانند بیمارستان، بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین درهایی که در داخل و یا حتی در فضای خارجی بیمارستان استفاده می‌شود و آن درها اتوماتیک هستند، باید در تأمین فشار یکسان حرفه‌ای عمل کنند. مهم‌ترین ویژگی که می‌توان در درب‌های اتوماتیک بیمارستان را به آن اشاره کرد، سرعت باز و بسته شدن در است. زیرا بسیار حیاتی است که در به‌سرعت باز و بسته شود. برخی از درهایی که در محیط بیمارستان نصب می‌شوند و اتوماتیک هستند ویژگی‌های خاصی دارد برای مثال در فضای آزمایشگاه‌ها و یا تصویربرداری‌ها از درب‌های استفاده می‌شود که از ورود اشعه ایکس به فضای بیرون جلوگیری کند.

در بسیاری از بیمارستان‌ها که فضای ورودی به مکانی که بیماران در آن قرار دارد نزدیک است، حس‌گر داخلی درب‌ها غیرفعال می‌شود، که با هر چه که حس‌گر در فضای داخل بیمارستان تشخیص می‌دهد، در را باز و بسته را باز و بسته نکند. در چنین شرایطی افراد برای خروج، دکمه‌ای که در کنار در قرار دارد، را فشار می‌دهند. البته همچنان برای ورود به بیمارستان چشمی فعال است و با تشخیص فردی در بیمارستان باز می‌شود.

برخی از بیمارستان‌ها نیز که دارای لابی هستند برای ورودی خود از درب‌های چرخشی کمک می‌گیرند. البته در چنین بیمارستان‌هایی برای ورود در قسمت اورژانس، درب‌های اتوماتیک کشویی نیز وجود دارد و این در پای چرخشی تنها برای لابی بیمارستان است که علاوه بر زیباتر کردن محیط از هدر رفت انرژی نیز جلوگیری می‌کند.

در قسمت‌هایی از بیمارستان که دهانه ورودی یک فضا کوچک است، از درب‌های تلسکوپی و یا تا تاشو استفاده می‌شود، تا بتوان از نهایت فضا استفاده کرد و همچنین بدون نیاز به لمس فیزیکی، در به‌صورت اتوماتیک باز و بسته شود تا میکروب‌ها و عفونت‌ها باکتری‌ها انتقال نیابند.

 

درب اتوماتیک بیمارستان

 

درب اتوماتیک موجود در فروشگاه‌ها و ساختمان‌های مسکونی

در این نوع فضاها، عموماً ویژگی خاص و پیچیده‌ای ندارد و یکی از ویژگی‌هایی که این در وجود دارد، هماهنگ بودن در بارنگ دیوار و نمای ساختمان است، که موجب زیباتر شدن فضا می‌شود. این درب‌ها ازهردوطرف قابلیت باز و بسته شدن دارند، همچنین می‌توانند به سیستم های شبکه‌های نرم‌افزاری حفاظتی و همچنین سیستم‌های اعلام حریق متصل شوند.

استفاده از این درها در چنین فضاهایی، علاوه بر زیباتر ساختن آن فضا، به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کند. در فضاهایی که شلوغ‌تر هستند مزیت دیگری که استفاده از این نوع درب‌ها دارد، این است که از بوجودآمدن ترافیک در محل ورودی و خروجی جلوگیری می‌کند. همچنین در فروشگاه هنگامی‌که افراد وسایل سنگینی به دست دارند می‌توانند به‌سادگی از فضای فروشگاه خارج شوند. اگر در چنین فضاهایی درها دستی باشند،کار برای مراجعین سخت‌تر می‌شود.

درب‌های اتوماتیک در فضاهای مسکونی برای افراد مسن و یا کم‌توان جسمی، مزیت ویژه‌ای دارد و آن‌ها به‌سادگی می‌توانند از ساختمان خارج و یا به آن داخل شود. درهای ساختمان‌های مسکونی عموماً درب اتوماتیک کشویی هستند و در فروشگاه‌ها نیز درب اتوماتیک کشویی می‌بینیم. برخی از فروشگاه‌های بزرگ از درب‌های برقی چرخشی نیز استفاده می‌کنند.

 

تلفن شرکت درب شیشه ای