تلفن تماس
02122113140
ایمیل
info@mandegardoor.com
ست کردن ریموت درب اتوماتیک و روش‌های آن

ست کردن ریموت درب اتوماتیک و روش‌های آن

ریموت درب اتوماتیک: پس از آن که درب‌های قدیمی جای خود را به در‌ب‌ اتوماتیک امروزی دادند، کم کم حس امنیت و آرامش به زندگی انسان‌ها وارد شد. تکنولوژی پیشرفته‌ی این نوع درب‌ها بدین صورت است که قابلیت کنترل از راه دور را دارند و توسط ریموت‌کنترل‌ها هدایت می‌شوند. امروزه ریموت‌ها در انواع مختلف و در فرکانس‌های متفاوتی ساخته و دسته بندی می‌شوند و هر کدام در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارند. ما در این صفحه قصد داریم در خصوص انواع ریموت درب اتوماتیک و روش‌های ست کردن، کپی کردن و پاک کردن آن‌ها صحبت کنیم.

 

اجزای داخلی ریموت درب اتوماتیک و نحوه‌ی کارکرد ریموت کنترل

ریموت درب اتوماتیک مهم‌ترین وسیله برای باز کردن درب به شمار می‌رود. معمولا این دستگاه به صورت دکمه‌ای بوده و با باتری تغذیه می‌شود. این ابزار یا از طریق فرکانس رادیویی و یا از طریق بلوتوث عمل می‌کند. ریموت درب اتوماتیک همانند ریموت تمام وسایل الکترونیکی از قطعه‌ای به نام برد تشکیل شده است. روی برد قطعاتی مثل خازن، آی سی، مقاومت و ترانزیستور قرار گرفته است که در مدار بنا به عملیات مورد نظر قطع و وصل می‌شوند.

در ریموت درب اتوماتیک صفحه کلیدی وجود دارد که از زیر به مدار بورد متصل است و با فشردن هر کدام از کلید‌ها، کاربر فرمان قطع و یا وصل مدار را صادر می‌کند و سیگنال‌های الکتریکی را می‌فرستد. به صورت متقابل دستگاه گیرنده امواج ارسالی از ریموت کنترل را گرفته و به برد می‌فرستد. اگر کد ارسالی از سمت فرستنده و گیرنده یکی باشد، بدین طریق فرمان لازم به برد ارسال شده و درب باز می‌شود. هر ریموت کنترلی دارای یک چراغ ال ای دی کوچک است که هنگام فشردن دکمه‌ی ریموت روشن و خاموش می‌شود.

 

ریموت لرنینگ

 

 انواع ریموت درب اتوماتیک و روش‌های ست کردن، پاک کردن و کپی کردن آن‌ها

 ریموت‌های لرنینگ

 یکی از انواع ریموت‌هایی که برای کد‌ دهی انواع درب‌های اتوماتیک به کار می‌روند، ریموت درب اتوماتیک لرنینگ است. این ریموت‌ها با دو نوع فرکانس بسیار پر کاربرد 433 هرتز و 315 هرتز کار می‌کنند. برای تشخیص فرکانس کاری ریموت درب اتوماتیک کافیست پوشش پلاستیکی ریموت کنترل را باز کرده و به کریستال داخل آن دقت کنید. روی این قطعه، فرکانس کاری ریموت نوشته شده است.

دقت به این نکته هنگام اضافه کردن یک ریموت جدید به ریسیور و یا کپی برداری از روی ریموت اصلی بسیار ضروری است. زیرا ریموت جدید باید هم فرکانس با ریموت‌های قبلی باشد. البته امروزه با حضور دستگاه‌های فرکانس یاب به راحتی می‌توان فرکانس کاری ریموت را فهمید. نحوه‌ی عملکرد این دستگاه بدین صورت است که اگر ریموت اصلی را در محل مشخص شده‌ی دستگاه قرار دهید و یکی از دکمه‌های ریموت را بفشارید، فرکانس ریموت روی مونیتور دستگاه مشخص می‌شود.

برای ست کردن ریموت‌های لرنینگ ابتدا باید در پوش پلاستیکی روی مدار کنترل که کنار درب اتوماتیک نصب شده است را بردارید. مدار کنترل دارای اجزایی مثل برد اصلی، فیوز، ترانس، مونیتور و ... است. پس از بازکردن درب دو دکمه مشاهده می‌کنید که روی یکی از آن‌ها LRN  نوشته شده است. کافیست به مدت دو ثانیه این دکمه را بفشارید و سپس رها کنید. خواهید دید که چراغ شروع به چشمک زدن می‌کند و در حال شناسایی دستگاه جدید قرار می‌گیرد. حال اگر دکمه‌ی ریموتی که قصد کد کردن آن و افزودن به ریسیور را دارید بفشارید، می‌بینید که چراغ چشمک زن به صورت ممتد روشن و خاموش می‌شود که نشانه‌ی این است که ریموت جدید برای دستگاه تعریف شده و کد مربوطه در حافظه‌ی ریسیور ذخیره شده است. از این پس اگر به ریموت فرمان بدهید، کد برای ریسیور قابل دریافت بوده و درب باز می‌شود.

در ریموت‌های لرنینگ کد دهی به صورت ثابت است و تنوع کد‌هایی که ریسیور و ریموت را به هم ارتباط می‌دهد بسیار محدود است. به همین دلیل احتمال این که از روی آن‌ها کپی برداری صورت گیرد بسیار بالاست. برای پاک کردن کد از روی ریموت باید دکمه‌ی LRN  را چند ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید. با این کار شما تمامی اطلاعات ریموت‌های متصل به برد را پاک می‌کنید.

درب اتوماتیک شیشه ای

اینستاگرام درب اتوماتیک

 

ریموت هاپکینگ

 ریموت‌های هاپکینگ جزء انواعی از ریموت درب اتوماتیک هستند که فرکانس ارسالی به فرستنده طی هربار استفاده از دستگاه تغییر می‌کند. تغییر مداوم فرکانس ارسالی سبب شده است که این نوع از ریموت‌ها از امنیت بالاتری نسبت به دیگر انواع آن برخوردار باشند. طریقه‌ی ست کردن ریموت هاپکینک بدین صورت است که داخل دستگاه ریسیور شاسی لرن و یا دکمه‌ی کد را به طور لحظه‌ای بفشارید. پس از اینکه چراغ LED روشن شد دکمه‌ی ریموت را نگه داشته تا چراغ شروع به چشمک زدن کند.

با این روش ریموت کد دار شده است. ریموت‌های هاپکینگ در انواع مختلفی مثل مدار بتا، سایلکس و موتورهای متفاوت بایوپی‌اس موجودند. برای مچ کردن انواع مختلف ریموت هاپکینگ باید دکمه‌ی لرن مدار فرمان را توسط آنتن خود دستگاه و یا یک شیء نوک تیز به صورت لحظه‌ای فشار داد و سپس دکمه‌ی A را روی ریموت نگه دارید تا شناسایی صورت گیرد. هنگامی که چراغ چشمک زن به صورت ممتد روشن و خاموش شد، عملیات کد دهی صورت گرفته است.

اگر بخواهید کدی را از روی ریموت پاک کنید، باید دکمه‌ی لرن را حدود 10 ثانیه نگه دارید تا اطلاعات همه‌ی ریموت‌های متصل به ریسیور از بین برود. ریموت‌ درب اتوماتیک هاپکینگ نسبت به ریموت‌های لرنینگ از امنیت بسیار بالاتری برخوردارند. با هر بار باز و بسته کردن درب کد ارسالی به گیرنده تغییر می‌کند و فقط گیرنده توانایی تشخیص آن را دارد. به همین دلیل در این نوع ریموت درب اتوماتیک احتمال کپی شدن تقریبا به صفر می‌رسد. در حالی که در ریموت کنترل‌های با کد دهی ثابت این احتمال وجود دارد که کد بقیه‌ی افراد با شما یکی باشد.

 

ریموت بلوتوثی

ریموت‌های بلوتوثی

 برای ست کردن و کد دهی ریموت‌های بلوتوثی با توجه به انواع مختلف آن کافیست ریموت بلوتوثی جدید را در کنار یک ریموت دیگر و یا پشت به پشت هم قرار دهید.  باید دقت کنید ریموتی که قرار است کد از روی آن کپی شود فقط می‌تواند از نوع لرنینگ باشد. زیرا همان طور که گفتیم ریموت‌های هاپکینگ به هیچ وجه قابل کپی شدن نیستند. ریموت‌های بلوتوثی به راحتی ست می‌شوند. به همین دلیل امنیت بسیار پایینی دارند. از این نوع ریموت درب اتوماتیک معمولا در مواقعی که دسترسی به برد اصلی امکان پذیر نیست استفاده می‌شود.

 برای پاک کردن حافظه‌ی ریموت‌های بلوتوثی با توجه به نوع ریموت باید روش خاصی را به کار برد. این روش‌ها برای همه‌ی ریموت‌های این نوع یکسان نیست. به عنوان مثال برای یک نوع خاص از آن کافیست دو دکمه‌ی A و B را به طور هم زمان نگه دارید. وقتی چراغ روی ریموت شروع به چشمک زدن کرد، ابتدا دست خود را از روی دکمه‌ی B بر داشته و چند ثانیه بعد دکمه‌ی A را نیز رها کنید. با این کار ریموت خام می‌شود. برای اینکه از پاک شدن ریموت درب اتوماتیک خود مطمئن شوید کافیست دکمه‌های آن را بفشارید. اگر چراغ آن روشن نشد به این معناست که درست عمل کرده‌اید. هم اکنون قیمت ریموت بلوتوثی در بازار حدود صد هزار تومان است.

 

در صورت گم شدن ریموت درب اتوماتیک چه کار باید کرد؟

ممکن است هنگامی که شما قصد خروج از درب اتوماتیک را دارید ناگهان متوجه شوید که ریموت شما گم شده است. در این مواقع چه باید کرد؟ شما در آن لحظه می‌توانید با استفاده از کلید خلاص کن، درب اتوماتیک را باز کنید و از محل خارج شوید. اما فراموش نکنید که این کار فقط باید به صورت موقت صورت گیرد و برای حفظ امنیت ساختمان لازم است که ریموت گم شده را غیر فعال کنید. این کار با کد دهی به کلید‌های جعبه فرمان صورت می‌گیرد. یکی دیگر از راههای غیر فعال کردن ریموت استفاده از کنترل پنل است که معمولا در سیستم‌های درب اتوماتیک پیشرفته یافت می‌شود و از طریق رمز فعال یا غیر فعال می‌شود.

 

ریموت در اتوماتیک

همه‌ی شما بنا به نیاز ساختمان خود به امنیت بالا می‌توانید از انواع ریموت‌ها استفاده کنید. بدیهی است در مکان‌هایی که نیاز به امنیت بالا احساس می‌شود بهتر است از ریموت‌های هاپکینگ کد که قابل کپی شدن نیستند استفاده کرد. ریموت‌های لرنینگ نسبت به هاپکینگ از درجه‌ی ایمنی پایین‌تری برخوردارند. نصب این ریموت‌ها یک کار تخصصی بوده و نیازمند دانش نرم افزاری است. پس بهتر است برنامه ریزی مدار کنترل توسط یک فرد کارشناس صورت گیرد. در مقابل ریموت‌های بلوتوثی به راحتی قابل کپی شدن هستند و این کار به آسانی و بدون داشتن هیچ تخصصی صورت می‌گیرد. در نتیجه بهتر است برای حفظ امنیت ساختمان خود کلا این نوع ریموت را فراموش کنید.

 

تلفن شرکت درب شیشه ای اتوماتیک