تلفن تماس
02122113140
ایمیل
info@mandegardoor.com
استفاده از تشخیص چهره به همراه درب اتوماتیک

استفاده از تشخیص چهره به همراه درب اتوماتیک

راهکاری برای ادارات دارای موانع امنیتی

امروزه پیشرفت علم و فناوری در بسیاری از صنایع و ساخت ابزار و وسایل مدرن حس امنیت و آرامش را به افراد جامعه برگردانده است. یکی از این ابزارهای کاربردی قفل‌های هوشمند به همراه درب‌های اتوماتیک بودند که چند سالی است روانه‌ی بازار شده‌اند. اگرچه در ابتدای ورود این فناوری، بسیاری از افراد آن را ناکارامد می‌پنداشتند اما امروزه با توجه به نیاز به امنیت بالا در بسیاری از ساختمان‌ها، دیگر ابزار غریبی به حساب نمی‌آیند و به عنوان یک کالای لوکس در اکثر خانه‌های هوشمند، ساختمان‌های مدرن و ادارات امنیتی استفاده می‌شوند. این قفل‌های هوشمند، علاوه بر ظاهر شیک و لوکس خود توانسته‌اند با حفظ امنیت ساکنین، راحتی و آسایش بیشتر را برای افراد به ارمغان بیاورند. ما در این صفحه قصد داریم با استفاده از تخصص و تجربه کارشناسان درب ماندگار یکی از معتبر ترین مراکز نصب درب اتوماتیک در خصوص سیستم تشخیص چهره درب اتوماتیک صحبت کنیم.

 

تشخیص چهره چیست؟

سیستم‌ تشخیص چهره یکی از زیرشاخه‌های فناوری هوش مصنوعی است که می‌تواند افراد را از تصاویر و ویدیو‌ها بر اساس تجزیه و تحلیل ویژگی‌های صورت آنها شناسایی کند. امروزه سیستم‌های تشخیص چهره با به‌کارگیری عمیق نوعی هوش مصنوعی و با ورودی از چندین لایه انباشتی نورون‌های شبیه سازی شده، به منظور پردازش اطلاعات کار می‌کنند. این شبکه‌های عصبی بر روی هزاران یا حتی میلیون‌ها نمونه از انواع مشکلاتی که سیستم ممکن است با آن روبه‌رو شود، عبور می‌کنند و به این مدل اجازه می‌دهند تا الگوها را به درستی شناسایی کند. سیستم‌های تشخیص چهره، از این روش برای جدا کردن برخی از ویژگی‌های چهره که در تصویر تشخیص داده شده‌اند، استفاده می‌کنند. ویژگی‌هایی مانند: فاصله بین اجزای صورت، بافت پوست فرد و مقایسه مشخصات چهره حاصل با چهره‌های شناخته‌شده دیگر.

درب اتوماتیک

 

سیستم های تشخیص چهره چگونه کار می کنند؟

بیشتر درب‌ اتوماتیک به صورت دستی توسط افراد، کلیدها، کارت‌های امنیتی دارای رمز عبور یا الگو، باز می‌شوند. هدف این مقاله معرفی یک فناوری پیشرفته برای بهبود امنیت درب است. در ادامه قصد داریم یک سیستم امنیتی بدون لمس بر اساس فناوری تشخیص چهره را به شما معرفی کنیم که اگر چهره شما با یکی از کسانی که در حافظه سیستم ذخیره شده است، مطابقت داشته باشد، درب را باز می‌کند.

 

اینستاگرام درب ماندگار

 

سیستم‌های تشخیص چهره انواع درب اتوماتیک، با استفاده از الگوریتم‌های رایانه، جزئیات خاص و مشخصی را در مورد چهره فرد انتخاب می‌کنند. این جزئیات مانند فاصله بین چشم یا شکل چانه هستند. سپس به شکل ریاضی تبدیل می‌شوند و با داده‌های چهره‌های دیگر جمع آوری شده، در یک پایگاه تشخیص چهره، مقایسه می‌شوند. داده‌های مربوط به یک چهره خاص معمولاً الگوی صورت نامیده می‌شود و از عکس متمایز است. زیرا فقط برای جزئیات خاص طراحی شده است که می‌تواند برای تشخیص یک چهره از چهره دیگر استفاده شود. توانایی سیستم‌های تشخیص چهره، در شناسایی افراد در شرایط چالش‌برانگیز، متفاوت است. این شرایط می‌توانند نور ضعیف، وضوح تصویر با کیفیت پایین و زاویه دید کمتر از حد مطلوب باشد. علیرغم فراگیر بودن این تکنولوژی و پیشرفت فن آوری، داده‌های تشخیص چهره مستعد خطا هستند.

وقتی صحبت از خطا در این سیستم مطرح می‌شود، منظور زمانی است که دستگاه تشخیص چهره درب اتوماتیک نتواند صورت شخص را با تصویری که در پایگاه داده وجود دارد مطابقت دهد. در این صورت سیستم در پاسخ به یک سوال، نتایج صفر را برمی‌گرداند. حالت دیگری از خطای سیستم این است که دستگاه، چهره فرد را با یکی از تصویر‌های موجود در پایگاه داده مطابقت می‌دهد. اما در واقعیت، این تطابق نادرست است. اگر از نزدیک به این دو خطا نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که اگر سیستم چند بار یک شخص را شناسایی نکند بهتر از این است که افراد دیگر به جای فرد مورد نظر شناسایی شوند و به آنها اجازه داده شود که قفل درب اتوماتیک را باز کنند. بنابراین سیستم باید به گونه‌ای طراحی شود که در بدترین شرایط خطای نوع اول را داشته باشد. البته الگوریتم پیشرفته‌ی سیستم تشخیص چهره درب اتوماتیک، سبب شده است که میزان خطای آن‌ها به حداقل برسد. بدیهی است که این مزیت تمام نگرانی‌های شما را در مورد امنیت درب منزل و یا محل کارتان برطرف می‌کند.

 

تشخیص چهره درب اتوماتیک

تشخیص چهره درب اتوماتیک

این روزها داشتن یک سیستم امنیتی قابل اعتماد که بتواند اموال و دارایی‌های ما را حفظ کند و از حریم خصوصی ما محافظت نماید بسیار مهم است انسان‌ها با ویژگی‌های متمایز چهره خود شناخته می‌شوند. در رویکرد تشخیص چهره، جزئیات صورت شخص، با چهره‌های ذخیره شده در پایگاه داده، مقایسه می‌شود تا فرد شناسایی شود. واقعیت این است که، چهره‌ای در پایگاه داده شده جستجو می‌شود که بیشترین شباهت را با چهره داده شده به سیستم دارد. فناوری تشخیص چهره امروزه یکی از تکنولوژی‌های رشد سریع است و نیاز به شناسایی چهره در سیستم‌های امنیتی برای حمایت از توسعه این فناوری ضروری است.

تشخیص چهره درب اتوماتیک، به خصوص در ادارات دارای موانع امنیتی، به دلیل برخی از ویژگی‌ها، چالش برانگیز است. به عنوان مثال، عینک و ریش در تشخیص موثر هستند. علاوه بر این، انواع مختلف زوایای روشنایی، باعث می‌شود که روشنایی‌های ناهموار در صورت فرد پدیدار شود که در روند تشخیص و شناسایی تاثیر خواهد داشت. در عصر امروز، اتوماسیون و دستگاه‌های هوشمند نیاز به تغییر در اقدامات امنیتی سیستم دارند. زیرا حریم خصوصی و امنیت از موضوعات قابل توجهی هستند که در سیستم‌های سنتی بسیاری از درب‌های دارای قفل‌های مکانیکی، وجود نداشت.

 در سیستم قفل درب هوشمند بر اساس تشخیص چهره، از سنسور دوربین استفاده می‌شود. چهره در سیستم ضبط می‌شود و طبق الگوریتم تطبیق تصویر، فقط چهره تایید شده، یعنی شخصی که صورتش مطابقت دارد می‌تواند قفل را باز کند. بنابراین محدودیت کلیدهای مدیریت حل خواهد شد. چنین سیستمی حتی می‌تواند برای افراد کهنسال و یا معلول که باز کردن دستی درب برای آنها دشوار است، بسیار کارآمد باشد. درب‌های سنتی، دارای قفل‌های مکانیکی هستند و تعداد کلید‌ها محدود است. بنابراین برای ایمنی بالاتر، لازم است این سیستم قفل سنتی اصلاح شده و به طور هوشمند و اتوماتیک کار کند. این سیستم اگرچه بسیار کارآمد و امیدوارکننده است، اما موافقان و مخالفان خاص خود را دارد. همان طور که گفتیم، هنگام استفاده از تشخیص چهره چالش های خاصی مانند روشنایی نیز پیش می‌آید. در حالت کلی مزیت اصلی این تکنولوژی، باز کردن درب، با استفاده از تشخیص چهره است و شامل استخراج ویژگی از تصویر صورت است.

سیستم تشخیص چهره درب اتوماتیک، می‌تواند به قابلیت‌های دیگری نیز تجهیز شود. ماژول‌هایی مانند وای‌فای و بلوتوث روی صفحه قرار می‌گیرد و شما می‌توانید هرکدام را به دلخواه وصل کنید. سنسور صدا هم مانند میکروفون عمل می‌کند که می‌تواند صدا را تشخیص دهد و بعد از آنکه شخص در مقابل درب هوشمند قرار گرفت، دوربین تشخیص می‌دهد که تصویر گرفته شده با چهره‌ای که در پایگاه داده ذخیره شده است، مطابقت دارد یا خیر. در سیستم صوتی هم، نام شخص توسط کاربر گفته می‌شود. استفاده از بلندگوها، دوربین و دستورات صوتی، به عنوان ورودی در نظر گرفته می‌شود. بدین ترتیب کاربر دستور باز شدن درب را می‌دهد. بعد از آن درب به طور خودکار قفل می‌شود.

در سیستم تشخیص چهره درب اتوماتیک، نقشه صورت فرد ثبت می‌شود و تمام فواصل بین اجزای صورت را نقشه برداری می‌کند. الگوریتم‌های دیگری نیز وجود دارند که چهره فرد خاص با استفاده از یک سلسله عدد و کد، در سیستم ذخیره می‌شود و می‌تواند آن فرد خاص را از بین افراد دیگر شناسایی کند.

 درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک هوشمند

 

افزودن آپشن‌های بیشتر در سیستم تشخیص چهره درب اتوماتیک

در این سیستم همچنین می‌توان شخص خاصی را در لیست سیاه قرار داد. بدین ترتیب در صورت ورود فرد مورد نظر، به صورت آلارمی از سوی دستگاه اعلام می‌شود. در دستگاه‌های به روزتر، دقت این سیستم افزایش چشمگیری داشته است و درصد خطای آن بسیار کاهش پیدا کرده است. از مهم‌ترین مزایای فناوری تشخیص چهره افزایش امنیت است. فرایند شناسایی چهره در کسری از ثانیه صورت می‌گیرد. درب باز شده و پس از آن به صورت خودکار بسته می شود این فناوری می‌تواند با دیگر نرم‌افزارهای امنیتی به کار گرفته شود و ایمنی بالاتر را فراهم آورد. این موضوع، قابلیت مهمی برای ادارات و سازمان‌هایی است که از لحاظ امنیتی در وضعیت حساسی به سر می‌برند.

جهت ایمنی بالاتر در مکان‌های اداری و پر تردد، این امکان به مدیر سیستم داده می‌شود که فناوری تشخیص چهره درب اتوماتیک را با دیگر قابلیت‌های قفل‌های هوشمند ادغام کند. با تعیین کد‌های موقت زمان‌دار، مدیریت می‌تواند نام کاربران و زمان دقیق ورود و خروج آن‌ها را در اختیار داشته باشد. چرا که تمامی این اطلاعات در حافظه‌ی دستگاه ذخیره شده است و با استفاده از آن می‌توان تعداد کاربران استفاده شده و تمامی تردد‌های اخیر را مشاهده کرد و یا حتی عبور و مرور یک روز خاص را بررسی نمود. علاوه بر آن حذف و اضافه کردن کاربران حتی از راه دور و از طریق تکنولوژی آنلاین موبایلی توسط مدیر سیستم قابلیت اجرا دارد. بدین صورت که ادمین سیستم می‌تواند تنظیمات دستگاه را طوری تغییر دهد که یک کاربر خاص از لیست دیگر کاربران حذف و یا به آن‌ها اضافه شود. همان طور که گفتیم موضوع جذاب اینجاست که مدیر سیستم حتی می‌تواند این کار را با تلفن همراه و از هر کجای دنیا انجام دهد.

 برای بسیاری از انواع مختلف قفل‌های هوشمند درب اتوماتیک، می‌توان چند ادمین را به طور مجزا تعریف کرد. بدین صورت که هر مدیر قابلیت وارد شدن به سیستم را دارد و می‌تواند تنظیمات دستگاه را مطابق نظر خود تغییر دهد.

یکی دیگر از امکانات برخی از انواع قفل‌های هوشمند فعال‌ سازی حالت private سیستم است. با این ویژگی هیچ کاربری حتی با تکیه بر فناوری تشخیص چهره درب اتوماتیک، اثر انگشت، رمز، کارت و یا موبایل هم توانایی بازگشایی درب را ندارد. البته در این مواقع آلارم private شدن به کاربران داده می‌شود. در صورت فعال‌ سازی سیستم passage mode هم می‌توان هنگام مراسمات و جشن‌ها یا ساعات پرتردد اداری، عبور و مرور افراد را آزاد کرد.

 درب اتوماتیک

 

انواع قفل‌های هوشمند، با قابلیت تشخیص چهره درب اتوماتیک

قفل‌های هوشمند با قابلیت تشخیص چهره درب اتوماتیک، در جنس‌های پلاستیکی و فلزی در بازار موجودند. نوع با کیفیت آن از آلیاژ فولاد ساخته شده و دارای بدنه‌ای بسیار مقاوم و استحکام بالا در برابر رطوبت و گرما است. قفل‌های هوشمند، در انواع مختلفی در بازار عرضه می‌شوند و هر کدام آپشن‌های مختلفی دارند و با قابلیت‌های توانایی تشخیص چهره‌ی کاربران، تشخیص کاربر از روی اثر انگشت و یا اسکن کف دست، سیستم گزارش گیری کاربران و ... ارائه می‌شوند. علاوه بر این کارایی‌ها، اکثر این سیستم‌ها از لحاظ ظاهری مجهز به نمایشگر میزان باتری و آلارم کاهش میزان باتری، هشدار اثر انگشت و یا رمز و کارت اشتباه و هشدار بسته نشدن درب هستند.

درب های هوشمند به افراد معلول جسمی در فعالیت‌های روزمره کمک می کند علاوه بر این نگرانی‌های مختلف مربوط به کلید‌های گم شده و فراموش شده از بین می‌رود و دیگر لازم نیست که منتظر کسی باشید که در را برای شما باز کند. درب‌های هوشمند، راه مناسبی را برای غلبه بر تمام این مسائل فراهم می‌آورد و گامی بزرگ جهت ساختن یک ساختمان هوشمند است. با توجه به نیاز بسیاری از مجتمع‌های مسکونی، ادارات، کارگاههای صنعتی و مراکز حفاظتی به امنیت بالا بهتر است قفل‌ هوشمند درب اتوماتیک در سطوح وسیع‌تری به کار گرفته شود. هر شخصی متناسب با نیاز خود از یکی از انواع مختلف این سیستم استفاده می‌کند. مثلا اگر شما نیاز دارید مکانی که در آن قرار دارید از لحاظ ایمنی تحت کنترل‌های شدیدی قرار گیرد بهتر است از قفل‌هایی که توانایی دادن گزارش و یا قابلیت تشخیص چهره، اثر انگشت و ... را دارند استفاده کنید. برای داشتن یک درب اتوماتیک با ویژگی های به روز و امکانات گشترده می توانید از مشاوره کارشناسان درب ماندگار بهره بگیرید.

 

تلفن شرکت درب اتوماتیک بیمارستان