تلفن تماس
02122113140
ایمیل
info@mandegardoor.com
موتور درب اتوماتیک

موتور درب اتوماتیک

محافظت بهینه در برابر آفتاب، سارقین و چشمان کنجکاو، از مزایای کرکره‌های برقی و سایر درب‌ اتوماتیک است. علاوه بر این، گرمای خانه در زمستان حفظ می‌شود و در روزهای گرم تابستان هم خنک کننده و لذت بخش است. درب‌ اتوماتیک، نه تنها یک محیط خوشایند و نور مناسب را فراهم می‌کنند، بلکه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی هم می‌شوند. کاهش هزینه‌های انرژی، هنگامی که در زمستان هوا بسیار سرد است و یا در گرمای شدید تابستان بسیار مهم است. گروه صنعتی ماندگار، از نزدیک به ۲۰ سال پیش، با هدف تولید انواع درب‌های اتوماتیک آغاز به کار کرد و اکنون توانسته است جایگاه والا و درخشانی را در این حوزه به دست آورد. حضور کارشناسان مجرب و متخصص، در تولید انواع درب‌ اتوماتیک شیشه‌ای، درب اتوماتیک پارکینگ، ریلی و بیمارستانی و لوازم و قطعات این درب‌ها، از ویژگی‌های بارز این مجموعه است. در این نوشتار قصد داریم، به بررسی انواع موتور درب اتوماتیک بپردازیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 اینستاگرام درب ماندگار

 

 موتور درب اتوماتیک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

موتور درب اتوماتیک، باید الزامات زیادی را برآورده کند. موتور باید مقاوم، بادوام و قابل اعتماد باشد. در عین حال بی سر و صدا و با حداقل تعمیر و نگهداری کار کند. موتور درب اتوماتیک باید، به صورت روان و دقیق حرکت کند. سرعت کم و یکپارچه موتور، از کرکره برقی و دیگر انواع درب اتوماتیک محافظت می‌کند و به طور قابل توجهی سر و صدا را کاهش می‌دهد. موتور درب اتوماتیک را می‌توان، برای سهولت استفاده و یکپارچه سازی، با سیستم‌های اتوماسیون خانگی هماهنگ کرد. موتورهای درب اتوماتیک، یا از طریق سیستم الکتریکی جریان متناوب ac منزل شما کار می‌کنند و یا می‌توانند با استفاده از، منابع جریان مستقیم، با ولتاژ پایین DC مانند باتری ها یا صفحات خورشیدی کار کنند.

یک مزیت اصلی موتورهای درب اتوماتیک این است که، می‌تواند با سیستم‌های اتوماسیون خانگی یکپارچه شود. این کار باعث می‌شود تا کاربر خانگی بتواند همه کرکره‌های غلتکی و درب‌های اتوماتیک یک خانه را، از یک مکان مرکزی کنترل کند. این مورد همچنین می تواند شامل عملکرد اتوماتیک شاتر، بر اساس درجه حرارت اتاق یا سطح صدا باشد. کرکره‌های برقی یا سایر درب‌های اتوماتیک، توسط صاحب خانه قابل بالا و پایین شدن هستند و با بسته شدن هنگام پایین آمدن کرکره برقی، نویز و انزوای نور عالی و سطح امنیتی بالاتری را ایجاد می‌کنند. در ادامه مطلب قصد داریم به بررسی انواع موتور درب اتوماتیک بپردازیم.

 

 موتور درب اتوماتیک

 

موتورهای توبلار درب اتوماتیک

رایج‌ترین شکل موتور کرکره برقی، موتور لوله‌ای است که به منبع تغذیه در خانه شما متصل می‌شود. یک موتور لوله‌ای درون محور کرکره غلتکی قرار می‌گیرد و معمولا شبیه یک لوله فلزی است. از این رو نام آن را، موتور لوله‌ای گذاشته‌اند. موتورهای توبولار یا لوله‌ای، عمدتا برای خودکار سازی پرده و سایبان خانگی به کار برده می‌شوند. این موتورها، در لوله‌ای که سایه‌بان در آن جمع شده است قرار دارد. بنابراین کاملا مخفی هستند. موتور توبولار را می‌توان از طریق فشار دکمه و یا از طریق ریموت، از راه دور کنترل کرد. موتور توبلار بیشتر برای مکان‌های استفاده می‌شود که، میزان تردد در آنها، زیاد بالا نیست. این نوع موتور، چون هم به صورت پنهان داخل لوله قرار می‌گیرد و هم فضای کمی اشغال می‌کند، نمای ظاهری زیبایی دارد.

 توان موتور توبولار کرکره برقی، بر اساس نیوتن متر سنجیده می‌شود. به طور کلی، برای هر متر مربع از تیغه‌های دو جداره آلومینیوم، که نوع پر کاربرد این نوع تیغه به حساب می‌آید، حدود ده نیوتن نیروی موتور لازم می‌شود. البته محاسبه اعداد، فقط از روی تجربه است و ممکن است تحت تاثیر شرایط مختلف مثل وزش باد، شیب درب و غیره تغییر کند.

موتور توبلار، مانند یک آرمیچر عمل می‌کند. هنگامی که می‌چرخد لوله را هم با خود می‌چرخاند. یک مسئله مهم اینجا مطرح می‌شود و آن هم به کار گیری موتور در لوله است که باعث می‌شود گرمای موتور تخلیه نشود. این موضوع برای مکان‌هایی که دارای محدودیت فضا هستند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. معمولا اگر در موتور توبلار، از سیم پیچ مسی استفاده شود، این مشکل حل می‌شود. موتورهای توبولار برای کرکره‌هایی که حدود وزنی ۱۵۰ کیلوگرم دارند مناسب است. به طور کلی، از مزیت‌های موتور توبولار می‌توان به، اشغال فضای کم و قیمت مناسب‌تر آن، نسبت به دیگر انواع موتورهای کرکره برقی اشاره کرد. یکی از معایب موتور توبولار این است که، در صورت خرابی موتور باید تمام اجزای کرکره برقی را پایین بیاورید و از هم تفکیک کنید. سپس اقدام به تعمیر موتور نمایید.

این موتور، فاقد سیستم پاراشوت است. از این رو در صورتی که گیربکس موتور خراب باشد، امکان سقوط کرکره وجود دارد. علاوه بر این، پنجره ها و یا درب‌هایی که در آنها از موتور توبولار استفاده شده است، نباید زیاد باز و بسته شوند. زیرا موتور داغ می‌کند و خود به خود خاموش می‌شود. باید چند دقیقه صبر کنید تا پس از خنک شدن موتور، پنجره مجددا به کار بیفتد. علاوه بر همه این‌ها، موتور توبولار، از برق اضطراری هنگام قطع جریان برق استفاده نمی‌کند. معمولا در این مواقع، باید از خلاص کن دستی استفاده کرد و با چرخاندن خلاص کن که درب را باز و بسته کرد. برای محافظت بهتر موتور، باید از کاور مخصوص آن استفاده شود. این کاور، موتور را در برابر بارش برف و باران محافظت می‌کند. موتورهای توبولار، در انواع مختلفی در بازار موجود است و بسته به نوع تیغه کرکره برقی انتخاب می‌شوند. نوع سبک و کم وزن موتور، برای جاهایی که عرض تیغه زیاد نیست کاربرد دارد.

 

موتور درب

موتور‌های ساید

موتورهای ساید، برای کرکره برقی‌های سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند. خود موتور وزن چندانی ندارد و بسیار سبک است. طراحی این موتور به گونه‌ای است که، اگر دما بیش از حد زیاد شود، موتور به طور کاملا خودکار خاموش می‌شود. بدین ترتیب از آسیب رسیدن به موتور جلوگیری می‌شود. علاوه بر این، بسیاری از انواع موتورهای ساید، از برق پشتیبان استفاده می‌کنند که می‌توانند در زمان قطعی برق، کرکره برقی را کنترل کند. البته در صورت نبودن برق پشتیبان، امکان کنترل دستی کرکره غلتکی نیز وجود دارد. سوئیچی درون موتورهای ساید تعبیه شده است که، توسط آن می‌توان حدود باز و بسته شدن درب را تنظیم کرد.

 موتورهای ساید بسیار پر قدرت، برای ورودی‌های با مساحت بالا کاربرد دارند. بدیهی است هر چقدر مساحت بالاتر باشد، تعداد تیغه ها نیز افزایش می‌یابد. موتورهای ساید با ولتاژ ۲۲۰ ولت و ۲۴ ولت کار می‌کنند. موتور ۲۴ ولت ساید را می‌توان، مجهز به سیستم ups کرد. سیستم ups هنگام قطعی برق و نویزهای جریان برق به عنوان یک منبع تغذیه جایگزین استفاده می‌شود تا عملکرد موتور ساید کرکره برقی با اختلال مواجه نشود. یکی از مزایای بسیار ارزشمند موتورهای ساید این است که، در قسمت خارجی سایه‌بان و کرکره برقی نصب می‌شوند. به همین دلیل اگر موتور ساید نیاز به تعمیر داشته باشد، دیگر لازم نیست کل سایه‌بان به پایین آورده شود. موتورهای سایدی که بیرون از محور کرکره قرار می‌گیرند، تحت فشار کمتری قرار دارند. در نتیجه عمر بیشتری دارند.

 

موتور درب اتوماتیک شیشه ای

موتور درب اتوماتیک شیشه ای

 وقتی که درب اتوماتیک باز می‌شود، موتور آن در یک سمت می‌چرخد و هنگام بسته شدن درب هم، موتور در جهت عکس گردش می‌کند. موتور درب‌های اتوماتیک، جزء اصلی‌ترین بخش آن هستند. در سیستم موتور درب اتوماتیک، با استفاده از دو سیم پیچ یکسان، از موتور الکترونیکی استفاده می‌شود. موتورهای درب اتوماتیک معمولا از نوع dc هستند و با ولتاژ ۲۴ تا ۹۰ ولت کار می‌کنند. این موتورها تک فاز بوده و انتظار ما این است که با کمترین میزان صدا و نوسان کار کنند. چپ گرد و راست گرد بودن موتور الکترونیکی درب اتوماتیک، توسط یک خازن قابل تغییر است. معمولا درب‌های دو لنگه از دو موتور استفاده می‌کنند. اما در بقیه انواع درب‌های اتوماتیک، استفاده از یک موتور کفایت می‌کند. به طور کلی، در انواع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای، موتور به کار رفته بر اساس نوع درب و اندازه لت ها انتخاب می‌شود. این موتور‌ها، با توجه به کارکردهای متفاوتی که دارند، در انواع مختلفی در بازار یافت می‌شوند. موتور درب اتوماتیک شیشه‌ای، با توجه به کاربرد و توانشان در قیمت‌های گوناگونی ارائه می‌شوند.

یک موتور درب اتوماتیک، باید کم سر و صدا باشد. موتورهای ساید صدای کمتری نسبت به موتورهای توبولار دارند و از کیفیت بالاتری برخوردارند. علاوه بر سر و صدا ی کم، زیبایی ظاهری نیز فاکتور بسیار مهمی است که امروزه برای بسیاری از افراد اهمیت ویژه‌ای دارد. موتور درب اتوماتیک، باید در صورت قطعی برق این قابلیت را داشته باشد که یا از سیستم برق اضطراری استفاده کند و یا این‌که به طور دستی کنترل شود. علاوه بر این‌ها در مقابل شرایط جوی و محیطی گوناگون، مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

گروه صنعتی ماندگار در کنار تولید انواع درب‌های اتوماتیک، اقدام به ساختن دیگر لوازم و قطعات درب‌های اتوماتیک هم نموده است. این مجموعه به عنوان بزرگترین تولید کننده درب‌های اتوماتیک، به همراه موتور ایرانی همراه با گارانتی ۱۲ تا ۳۶ ماهه شناخته شده است. خدمات پس از فروش بسیار عالی این شرکت، در کنار سرویس‌های دوره‌ای درب های نصب شده، از طریق کارشناسان این مجموعه، از دیگر مواردی است که سبب شناخته شدن گروه صنعتی ماندگار به عنوان یک برند معتبر شده است.

 

شرکت درب اتوماتیک شیشه ای