تلفن تماس
02122113140
ایمیل
info@mandegardoor.com
درب اتوماتیک مناسب برای بانک و ادارات

درب اتوماتیک مناسب برای بانک و ادارات

چه نوع درب اتوماتیکی برای بانک و ادارات مناسب است؟

بانک‎ها و ادارات جزو آن دسته از اماکن عمومی به حساب می‎آیند که بسیار پرتردد هستند و روزانه افراد زیادی به این مکان‎ها رفت و آمد می‎کنند. ناگفته پیداست که استفاده از یک درب معمولی در ورودی این اماکن، تا چه اندازه بر سرعت رفت و آمد تاثیرگذار است که همین موضوع بر بازدهی بانک یا اداره اثر منفی می‎گذارد و مشکلات دیگری چون ازدحام را ناشی می‎شود. از طرفی نبود درب نیز بدون شک، مشکلات خاص خود را خواهد داشت از جمله اتلاف انرژی.

در کشورهای پیشرفته، مدت‎هاست که در ورودی چنین اماکنی از درب‎ اتوماتیک استفاده می‎شود. همچنین در کشور خودمان نیز، استفاده از این نوع درب چند سالی است که رواج پیدا کرده است. اما دربدرب اتوماتیک چه انواعی دارند و آیا استفاده از آن‎ها به عنوان درب اتوماتیک ادارات و بانک‎ها، به صرفه است؟ در این مقاله به این سوالات و سوالات دیگر در این رابطه، پاسخ خواهیم داد.

اما شاید مهمترین سوال برای افراد و شرکت‎هایی که قصد خرید و نصب این نوع درب‎ اتومات را دارند، این است که در ایران، چه تولیدکننده‎ای در این زمینه می‎تواند تمام انتظارات آن‎ها را برآورده کند. در حال حاضر بزرگ‎ترین تولیدکننده درب‎ اتوماتیک در کشور ما، شرکت ماندگار است که با سال‎ها سابقه موفق در این زمینه، به خوبی امتحان خود را پس داده است. این شرکت با تولید انواع درب‎ اتوماتیک باکیفیت که تمام ویژگی‎های یک درب اتوماتیک خوب را داراست، مشتریان خود را کاملا راضی نگه داشته است و نامی ‎آشنا در عرصه تولید این نوع درب‎ها برای خود دست و پا کرده است.

 

درب اتوماتیک شیشه ای بانک

درب اتوماتیک در واقع نوعی درب است که بدون تماس فیزیکی انسان و با استفاده از حساسیتی که به جنبش یا موارد دیگری دارد، به صورت خودکار، باز یا بسته می‎شود و نزدیک به دو دهه است که در کشور ما، ادارات و بانک‎ها به منظور آسایش و رفاه مشتریان خود، جلوگیری از اتلاف انرژی و دلایل دیگر به استفاده از این نوع درب‎ها روی آورده‏اند و در حال حاضر در مورد مخصوصا بانک‎ها، مواردی کمی‎ پیدا می‎شوند که از این نوع درب‎ها در ورودی آن‎ها استفاده نشده باشد.

 

درب اتوماتیک بانک

 

انواع درب اتوماتیک

درب اتوماتیک را می‎توان به لحاظ نحوه عملکرد به انواع زیر تقسیم کرد:

درب اتوماتیک کشویی: این نوع درب را درب اتوماتیک اسلایدینگ نیز می‎نامند و می‎توان آن را محبوب‎ترین نوع درب برای استفاده به عنوان درب اتوماتیک بانک یا درب اتوماتیک ادارات نامید. حسگری که در قسمت فوقانی این نوع درب کار گذاشته شده است، با حساسیتی که از خود نشان می‎دهد، منجر به باز یا بسته شدن درب می‎شود. دلیل اصلی محبوبیت این نوع درب که نوعی درب خطی به حساب می‎آید، کم بودن فضای اشغال شده توسط درب است، به طوری که فضای اشغال شده توسط آن در دو حالت باز یا بسته یکسان است.

درب اتوماتیک تلسکوپی: این نوع درب نیز نوعی درب خطی به حساب می‎آید و می‎تواند به عنوان درب اتوماتیک بانک و ادارات مورد استفاده قرار گیرد. این درب عملکرد متفاوتی نسبت به درب کشویی دارد و می‎تواند فضای عبور و مرور بیشتری را فراهم کند، اما از طرفی، این نوع درب به دلیل استفاده از چرخ‎های پلیمری، نسبت به درب کشویی، از سرعت عمل کمتری برخوردار است که همین موضوع منجر به استقبال بیشتر از درب اتوماتیک کشویی شده است.

درب اتوماتیک منحنی: هرچند استفاده از این نوع درب به عنوان درب اتوماتیک بانک یا درب اتوماتیک ادارات به گستردگی دو نوع درب ذکر شده در بالا نیست اما از این نوع درب نیز کم و بیش در ورودی این اماکن استفاده می‎شود. این نوع درب از ظاهر زیبایی برخوردار است و از آن جا که فضایی بین محیط داخلی و بیرونی بانک یا اداره ایجاد می‎کند، به لحاظ صرفه جویی در انرژی بسیار کاربردی است.

درب اتوماتیک گردان یا دوار: این نوع درب نیز می‎تواند به عنوان درب اتوماتیک بانک یا درب اتوماتیک ادارات مورد استفاده قرار گیرد. هر چند در کشور ما، نسبت به دو نوع اول کمتر از آن استفاده می‎شود. حرکت خودکار این نوع درب که درب اتوماتیک چرخان نیز نامیده می‎شود با استفاده از حسگر‎های تشخیص وزن که در زیر زمین نصب شده‎اند، انجام می‎شود.

انواع دیگری نیز از درب‎های اتوماتیک وجود دارند، مانند درب اتوماتیک لولایی و درب اتوماتیک تاشو که البته با توجه به ویژگی‎ها و ساختاری که دارند، کمتر به عنوان درب اتوماتیک بانک یا درب اتوماتیک ادارات، از آن‎ها استفاده می‎شود.

همچنین می‎توان درب‎های اتوماتیک را از جهات دیگری نیز دسته‎بندی کرد. فریم‎های مورد استفاده در درب‎های اتوماتیک، معمولا از جنس آلومینیوم و یا استیل هستند که تنوع رنگ در فریم‎های استیلی بیشتر است و آزادی عمل بیشتری به مشتری در این زمینه خواهد داد. همینطور درب‎ اتوماتیک موجود در ایران، اکثرا یا محصول مشترک ایران و چین هستند و یا اینکه در کشورهای اروپایی تولید شده‎اند. هر یک از این دو نوع درب‎های اتوماتیک، ویژگی‎های خاص خود را دارند.

 

درب اتوماتبک اداری

 

مزایای استفاده از درب اتوماتیک

مزیت‎های درب‎ اتوماتیک نسبت به درب‎های معمولی، باعث استقبال از آنها شده است. برخی از این مزایا عبارت‎اند از:

جلوگیری از اتلاف بی‎رویه انرژی: با توجه به اینکه درب‎های اتوماتیک تنها در مواقع لزوم باز می‎شوند، مانع از هدررفت انرژی می‎شوند و باعث صرفه‎جویی در مصرف انرژی گرمایشی و همچنین برودتی می‎شوند.

اشغال کم فضا: این مسئله در مکان‎های پرترددی مانند بانک‎ها و ادارات بسیار حائز اهمیت است. درب‎های اتوماتیکی مانند درب اتوماتیک کشویی، کمترین فضای ممکن را مورد استفاده قرار می‎دهند که بدین ترتیب، اختلالی در آمد و شد افراد ایجاد نمی‎شود و از به وجود آمدن ازدحام و شلوغی در این اماکن، جلوگیری می‎شود.

جلوگیری از ورود گرد و غبار: این درب‎ها تنها در هنگام رفت و آمد افراد باز خواهند شد و تا حد امکان، مانع ورود گرد و غبار به محیط داخلی ساختمان می‎شوند.

زیبایی: وجود یک درب تمام شیشه‎ای در قسمت ورودی یک ساختمان می‎تواند زیبایی دو چندانی به آن ساختمان ببخشد.

همچنین یکی از ویژگی‎هایی که بعضی از درب‎های اتوماتیک در اختیار مشتریان خود قرار می‎دهند، قابل تنظیم بودن سرعت حرکت درب است و مشتری می‎تواند در شرایط متفاوت، سرعت عمل درب را تغییر دهد.

 

اینستاگرام درب ماندگار

 

نگهداری صحیح درب اتوماتیک

نصب و استفاده از درب‎های اتوماتیک، پیچیدگی خاصی ندارد و نگهداری از آنها سخت نیست. اما به هر حال، برای افزایش طول عمر این درب‎ها، بهتر است نکاتی را رعایت کنیم:

مهمترین نکته مربوط به نگهداری از درب‎های اتوماتیک در دفترچه راهنمای آن‎ها موجود است، پس توصیه اول ما به شما، مطالعه کامل این دفترچه، بلافاصله پس از نصب دستگاه است.

نکته بعد مربوط به روغن‎کاری درب است. بعضی از قسمت‎های این نوع درب‎ها ممکن است پس از مدتی دچار ساییدگی، خوردگی و یا خشکی شوند. روغن کاری دوره‎ای این قسمت‎ها می‎تواند طول عمر درب را افزایش دهد.

پاک کردن چشمی‎ نیز اقدام مهم دیگر، در نگهداری درب‎های اتوماتیک است. توجه داشته باشید که در زدودن آلودگی و پاک کردن چشمی، مجاز به استفاده از هر نوع ماده شوینده نیستید؛ زیرا برخی از مواد می‎توانند به چشمی دستگاه آسیب برسانند.

سرویس دوره‎ای دستگاه: برخی اقدامات در زمینه نگهداری از درب‎های اتوماتیک، نیاز به تخصص بیشتری دارد. در نتیجه بهتر است هر چند وقت یک بار، از کارشناسان در این زمینه بخواهیم که دستگاه را مورد بررسی قرار دهند.

 

درب اتوماتیک ماندگارMIG

همانگونه که در ابتدای مقاله صحبت کردیم، شرکت ماندگارMIG  یکی از بزرگ‎ترین تولیدکننده‎های درب‎های اتوماتیک در ایران است. سابقه طولانی این شرکت باعث شده است که این شرکت را یکی از پیشگامان تولید و عرضه درب‎های اتوماتیک در کشور ایران بنامیم.

اما چرا درب اتوماتیک ماندگار؟

مهم‎ترین شاخصه این شرکت، استفاده از مهندسین و کارشناسان شایسته و توانمند است که منجر به تولید محصولات بسیار باکیفیت شده است. محصولاتی که نمره قبولی از مشتریان گرفته و باعث رضایت کامل آنها شده‎اند. خدمات پس از فروش این شرکت نیز به طور کامل، حقوق مشتریان را لحاظ می‎کند تا مشتریان پس از خرید محصولات، هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشند. در محصولات تولیدی این شرکت، نکات ایمنی، کاملا در نظر گرفته شده است و قطعاتی که برای ساخت آن‎ها مورد استفاده قرار می‎گیرند، کاملا اورجینال و باکیفیت هستند. اگر به دنبال خرید نوعی درب اتوماتیک هستید، محصولات تولیدی این شرکت گزینه‎ای ایده‎آل برای شما خواهند بود.

مزایای زیاد درب اتوماتیک نسبت به درب معمولی، باعث افزایش روزافزون استفاده از درب‎های اتوماتیک به عنوان درب اتوماتیک بانک یا درب اتوماتیک ادارات شده است. اما باید به این نکته توجه کرد که درب اتوماتیک مورد نیاز ما دقیقا چه نوع دربی است تا بتوان در عین حال که نیاز خود را برطرف می‎کنیم و از مزایای ذکرشده بهره می‎بریم، تا حد امکان، هزینه کمتری پرداخت کنیم. برای مثال، سرعت عمل بالای درب اتوماتیک، الزاما به معنای متناسب بودن آن با نیاز ما نیست، گاهی داشتن یک درب اتوماتیک با سرعت عمل کمتر، امنیت حوزه کاری را بیشتر ارتقا می‎دهد یا مثلا حساسیت بیش از اندازه یک درب اتوماتیک، گاهی می‎تواند باعث بروز مشکلاتی شود. پس موضوع تناسب بین نیاز و ویژگی درب‎های اتوماتیک، مسئله مهمی‎ است که باید به آن توجه داشت. امیدواریم این مقاله پاسخ‎گوی سوالات شما در زمینه درب‎های اتوماتیک بوده باشد و در پایان از وقتی که برای مطالعه آن گذاشتید سپاس‎گزاریم.

 

شرکت درب اتوماتیک شیشه ای