تلفن تماس
02122113140
ایمیل
info@mandegardoor.com
راه‌های نفوذ درب‌  اتوماتیک برای جلوگیری از سرقت

راه‌های نفوذ درب‌ اتوماتیک برای جلوگیری از سرقت

در سال‌های اخیر با پیشرفت صنعت و تکنولوژی درب‌ سنتی و ساده جای خود را به درب‌ اتوماتیک ایرانی دادند. با استقبال بی‌نظیر مردم انواع زیادی از درب‌های اتوماتیک روانه بازار شدند. رایج‌ترین انواع درب‌های اتوماتیک شامل جک‌های برقی درب پارکینگ، کرکره‌های برقی و درب‌ اتوماتیک شیشه‌ای کشویی یا دولنگه هستند.

از درب‌های اتوماتیک علاوه بر خانه‌ها، برای فروشگاه‌ها، هتل‌ها و سایر مکان‌های پر رفت‌وآمد و هم‌چنین مکان‌هایی که تأمین امنیت یا حفظ بهداشت آن‌ها ضروری است مانند بانک‌ها، آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها استفاده می‌شود. درب‌ اتوماتیک مزیت‌های فراوانی دارند که اصلی‌ترین این مزیت‌ها سهولت در استفاده و امنیت بالای آن‌هاست. در این مقاله قصد داریم راهکارهایی برای افزایش امنیت درب‌های اتوماتیک ارائه دهیم.

 

برای ایمنی بیشتر درب‌ اتوماتیک منازل چه‌کار کنیم؟

درب‌ اتوماتیک در منازل معمولاً برای پارکینگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای تأمین امنیت پارکینگ منزل دو انتخاب اصلی وجود دارد: یکی کرکره برقی و انتخاب دوم استفاده از جک برقی پارکینگی است. اگر سؤال شما این است که جک برقی پارکینگی بهتر است یا کرکره برقی؟ در پاسخ باید بگوییم که اگر درب منزل شما درب محکم و سالمی است و قابلیت نصب جک برقی را دارد می‌توانید از جک برقی استفاده کنید اما اگر برای تبدیل کردن درب پارکینگ به درب برقی باید روی درب تغییراتی اعمال کنید، بهتر است از کرکره‌های برقی استفاده کنید. کرکره‌های برقی به خاطر ماهیت رولی جای کمتری اشغال می‌کنند و برای پارکینگ‌هایی که فضای کمتری برای پارک خودرو دارند مناسب‌تر هستند. برای بالا رفتن امنیت درب کرکره برقی و درب‌ پارکینگ با جک برقی به نکات زیر دقت کنید:

 

درب اتوماتیک سرقت

 

۱- ریموت در را نزد خود نگه دارید: در حال حاضر علاوه بر منازل، برخی از مشاغل که کالاهای گران‌بها در انبارشان دارند برای این انبارها از کرکره برقی استفاده می‌کنند. باید به این نکته توجه کنید که ساختن یک ریموت جدید از روی ریموت اصلی شما پروسه خیلی راحت و سریعی است. پس از قرار دادن ریموت در داخل خودرو و دفتر کار و سپردن آن به افراد غریبه حتی برای مدت بسیار کوتاه جدا خودداری کنید.

۳- از یک برند معتبر خرید کنید: امنیت یک کرکره برقی تا حد زیادی به جنس تیغه‌ی به‌کاررفته در ساختار آن بستگی دارد. اگر شما سعی کنید از یک برند معتبر خرید کنید، علاوه بر اینکه درب شما امنیت بیشتری را برای منزل شما به ارمغان می‌آورد، دیرتر از درب‌های بازاری کهنه و یا خراب می‌شود.

۴- از کرکره‌های برقی ضد سرقت استفاده کنید: در فناوری جدید تولید کرکره‌های برقی دو آپشن خاص برای بالا بردن امنیت کرکره برقی تعبیه شده است. در آپشن اول یک جاقفلی روی کرکره برقی نصب می‌شود که به کمک آن می‌توانید کرکره برقی را قفل کنید. این قفل جریان برق را در مدارهای کرکره برقی قطع می‌کند و تا زمانی که اقدام به باز کردن قفل نکنید درب باز نمی‌شود. در انواع دیگری از کرکره برقی‌ها دو قرقره در دو طرف درب تعبیه شده است که با سنگین کردن ریل‌هایی که رول کرکره روی آن حرکت می‌کند امنیت درب کرکره برقی را افزایش می‌دهند. کرکره برقی‌های ضد سرقت بسیار مقاوم هستند و امنیت فوق‌العاده‌ای دارند.

۵- از نصب صحیح و حرفه‌ای درب اتوماتیک مطمئن شوید: درب‌های اتوماتیک تا حد زیادی نسبت به درب‌های معمولی امنیت بیشتری دارند؛ اما یکی از فاکتورهای مهمی که در میزان امنیت این درها نقش دارد نصب درست و راه‌اندازی حرفه‌ای درب اتوماتیک است. مثلاً اگر کرکره‌های برقی درست نصب نشوند و در جای خود قرار نگیرند با وارد آمدن ضربات ممکن است توسط سارقان باز شوند. هم‌چنین درصورتی‌که درب اتوماتیک در جای اصلی خود و به‌طور دقیق نصب نشود ممکن است باز و بسته شدن آن توسط ریموت به‌سختی انجام شود.

۶- برای امنیت بیشتر درب جک برقی پارکینگی از قفل‌های برقی کمک بگیرید: قفل‌های برقی کمک می‌کنند که درب‌های پارکینگ بهتر روی هم قرار بگیرند و امنیت آن‌ها را افزایش می‌دهند.

۷- محتاط‌تر برخورد کنید: از قرار دادن تنظیمات پیش‌فرض درب اتوماتیک خود در اختیار افرادی که به آن‌ها اعتماد کافی ندارید خودداری کنید. هم‌چنین اگر درب شما نیاز به تعمیر پیدا کرد از تیم پشتیبانی تولیدکننده و تعمیرکاران مطمئن بخواهید که درب اتوماتیک شما را تعمیر کنند. در ضمن اگر از جک برقی برای پارکینگ خود استفاده می‌کنید، از سالم بودن قفل معمولی درب پارکینگ خود اطمینان حاصل کنید. چون در صورت قطع شدن برق و یا خراب شدن درب اتوماتیک این قفل‌های معمولی هستند که وظیفه تأمین امنیت منزل شما را بر عهده می‌گیرند.

۸- از آژیرهای هشداردهنده کمک بگیرید: نصب آژیرهای هشداردهنده روی درب‌های اتوماتیک می‌تواند در هنگام وقوع خطر شما را مطلع کند.

 

اینستاگرام درب ماندگار

برای افزایش امنیت درب‌ اتوماتیک شیشه‌ای چه‌کار کنیم

درب‌ شیشه‌ای در حال حاضر جزء پرکاربردترین درهای اتوماتیک محسوب می‌شوند که در مکان‌های زیادی مانند فروشگاه‌ها و هتل‌ها و برج‌های مسکونی به‌طور گسترده استفاده می‌شوند. این درها معمولاً سنسوری دارند که به نور یا حرارت حساس است و به محض نزدیک شدن افراد به درب اتوماتیک شیشه‌ای در خودبه‌خود باز می‌شود. برای بالا بردن امنیت درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای به نکات زیر توجه کنید:

۱- جنس شیشه در امنیت درب‌ اتوماتیک حرف اول را می‌زند. شیشه‌های سکوریت از امنیت بالاتری برخوردار هستند. چون مقاومت بیشتری در برابر دما، حرارت و ضربه دارند؛ و ضمناً اگر به هر دلیلی شیشه سکوریت درب اتوماتیک تخریب شود قطعات شیشه به افراد صدمه نمی‌زند. چون این شیشه‌ها معمولاً نمی‌شکنند و فقط ترک برمی‌دارند. این امر جزء مزیت‌های فوق‌العاده درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک است که شکستن آن‌ها باعث تولید قطعات نوک‌تیز و خطرناک شیشه نمی‌شود. پس اولین نکته در ایمنی بیشتر درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای جنس شیشه آن است.

۲- از قفل‌های هوشمند برای بالا بردن امنیت درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای کمک بگیرید. قفل‌های هوشمند قفل‌هایی هستند که روی درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک نصب می‌شوند و با کارت‌های هوشمند و تلفن همراه کنترل می‌شوند. این قفل‌ها در صورت تلاش برای باز کردن درب می‌توانند آژیر را به صدا در بیاورند.

۳- از قفل‌های صد سرقت و ضد مته استفاده کنید. قفل‌های ضدسرقت در انواع مختلفی وجود دارند که می‌توانند امنیت درب‌های اتوماتیک را چند برابر کنند. بعضی از انواع این قفل‌ها چند زبانه در جهات مختلف دارند که آن‌ها را ضد ضربه می‌کند. دقت کنید که وقتی از قفل‌های ضدسرقت فلزی استفاده می‌کنید از قفل‌هایی استفاده کنید که با فلزات مقاوم‌تر و سنگین‌تری تولید می‌شوند. انواع دیگری از قفل‌های ضد سرقت توسط اثرانگشت باز می‌شوند.

۴- تقویت زبانه و لولا و شیشه درب اتوماتیک: تقویت زبانه‌های درب اتوماتیک می‌تواند با کمک صفحات نگهدارنده زبانه انجام شود. هم‌چنین لولاهای درب اتوماتیک را می‌توان به کمک پیچ و مهره‌ها محکم‌تر کرد. هراندازه که لولاها و زمینه درب اتوماتیک قوی‌تر باشند، احتمال باز شدن در توسط سارقان کاهش می‌یابد. تقویت شیشه درب اتوماتیک هم می‌تواند امنیت درب را افزایش دهد. استفاده از صفحات فولادی در لبه‌ی در می‌تواند از فرسایش و پوسته‌پوسته شدن در جلوگیری کند.

۵- استفاده از دوربین مداربسته و تأمین امنیت پنجره‌های نزدیک درب اتوماتیک. اگر شما برای افزایش امنیت درب‌های اتوماتیک از دوربین‌های مداربسته استفاده کنید، می‌توانید حتی از فاصله‌ی زیاد هم امنیت درب را کنترل کنید. دقت کنید که تأمین امنیت پنجره‌های نزدیک در نقش مهمی در محافظت از اموال شما در مقابل سارقان دارد. چون در اکثر مواقع وقتی سارقان به یک درب ضد سرقت و محکم برمی‌خورند، از طریق پنجره اقدام به ورود به ساختمان می‌کنند. توجه به امنیت پنجره‌ها نکته‌ی بسیار مهمی است که گاها افراد از آن غافل می‌شوند.

 

از مهم‌ترین دلایل استفاده افراد از درب‌ اتوماتیک به‌جز زیبایی و راحتی می‌توان به امنیت بالای این درب‌ها نسبت به درب‌های معمولی اشاره کرد. اگر شما یک درب اتوماتیک مناسب برای ساختمان انتخاب کنید گام خوبی در تأمین امنیت ساختمان خود برداشته‌اید؛ اما باید توجه داشته باشید که امنیت این درب‌ها به نحوه صحیح راه‌اندازی، مقاومت و ضد سرقت بودن جنس درب اتوماتیک و استفاده‌ی درست کاربر از آن بستگی دارد. نکاتی که در این مقاله عنوان شد برای افزایش امنیت درب‌های اتوماتیک مفید هستند؛ اما هم چنان هوشیاری و احتیاط شما شرط لازم برای جلوگیری از دستبرد سارقان است.

 

تلفن شرکت درب اتوماتیک