تلفن تماس
02122113140
ایمیل
info@mandegardoor.com
صفرتا صد هزینه نصب درب‌های اتوماتیک

صفرتا صد هزینه نصب درب‌های اتوماتیک

 امروزه درب‌های اتوماتیک را زیاد در محیط‌های اطراف خود می‌بینیم. از فروشگاه‌ها گرفته تا ساختمان‌های اداری و مسکونی مجهز به درب‌های شیشه‌ای و کرکره‌های برقی هستند. این درب‌ها مزایای زیادی ازجمله ظاهری زیبای و مدرن و صرفه‌جویی در فضا و انرژی و ... برای ما دارند

درواقع درب‌ اتوماتیک زحمت‌های زیادی را برای ما کم می‌کنند و امنیت و راحتی محیط را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهند. برای مثال، درب برقی ورود خروج با ماشین بدون نیاز به پیاده شدن و عبور از درب‌ها برای افراد با ویلچر بدون کمک سایرین را ممکن ساخته است. اما خرید و نگهداری از درب‌های اتوماتیک هزینه‌هایی را در برمی‌گیرد که با توجه به موارد و شرایط بسیاری تغییر می‌کند.

قیمت تمام‌شده با توجه به نوع کاربرد درب، محیط نصب و نوع قطعات به‌کاررفته دستخوش تغییر می‌شود. بنابراین، بهتر است پیش از اقدام به خرید با نکات مهم در هنگام انتخاب درب برقی و موارد مؤثر در قیمت آشنا شوید. درب ماندگار به‌عنوان نمایندگی اختصاری شرکت DITEC ERREKA اسپانیا، از باتجربه‌ترین و مجرب‌ترین پرسنل برای ارائه باکیفیت‌ترین درب‌ شیشه ای اتوماتیک برای هر کاربردی بهره گرفته است تا از رضایت شما عزیزان اطمینان حاصل کند.

درب اتوماتیک پارکینگی

درب اتوماتیک چیست؟

درب اتوماتیک یا درب برقی به انواعی از درب گفته می‌شود که فرآیند باز و بسته شدن آن‌ها با بهره‌گیری از تکنولوژی کنترل از راه دور یا سنسورهای حرکتی انجام می‌شود. این درب‌ها انواع مختلف و کاربردهای متفاوتی دارند. امروزه در بسیاری از بیمارستان‌ها، ساختمان‌های تجاری، اداری یا مسکونی از درب‌های برقی استفاده می‌شود. انواع مختلف درب اتوماتیک با توجه به نوع کاربرد و نیازهای محیط انتخاب می‌شود و با اضافه یا کم شدن برخی قطعات و جزئیات، ویژگی‌های منحصربه‌فرد درب نیز دچار دگرگونی می‌شود. استفاده از درب‌های برقی مزایای زیادی دارد:

  • امنیت اماکن و افراد را بالا می‌برد.
  • رفاه و دسترسی را برای افراد افزایش می‌دهد.
  • ظاهری زیبا و مدرن برای محیط ایجاد می‌کند.
  • با توجه به نحوه و باز و بسته شدن درب، صرفه‌جویی در فضا را ممکن می‌سازد.
  • با توجه به نیاز محیط و کاربرد درب، می‌تواند خدمات کارآمدتر و بهتری را با استفاده از تکنولوژی به افراد ارائه دهد.
  • با توجه به اینکه درب تنها در مواقع نیاز باز می‌شود، محیط داخلی عایق شده و علاوه بر کنترل دما، از ورود آلاینده‌ها و حشرات به داخل جلوگیری می‌شود.

 

قیمت درب اتوماتیک

 

عوامل مؤثر در قیمت درب اتوماتیک

قیمت درب اتوماتیک را نمی‌توان از پیش تخمین زد. زیرا، قیمت نهایی با توجه به نیاز محیط، کاربردهای درب و قطعات و جنس بخش‌های مختلف آن تغییر می‌کند. درب برقی انواع مختلفی دارد که در حال حاضر نوع شیشه‌ای گردان از همه لوکس‌تر و قیمتی‌تر است. این نوع درب اتوماتیک را معمولاً در هتل‌ها، شرکت‌های بسیار بزرگ و فروشگاه برندهای لوکس مشاهده می‌کنیم. اما تنها عامل حائز اهمیت در قیمت‌گذاری، نوع درب نیست؛ بلکه موارد زیادی هستند که قیمت نهایی را تعیین می‌کنند.

موتور

موتور قلب تپنده درب اتوماتیک است و با تولید نیروی موردنیاز درب، باز و بسته شدن آن را ممکن می‌سازد. موتور انتخابی شما باید با توجه به میزان عبور و مرور و تعداد دفعات باز و بسته شدن درب انتخاب شود. هرچه مکان نصب درب برقی شلوغ‌تر باشد، به موتور باکیفیت‌تر، قوی‌تر و بادوام‌تری نیاز است. علاوه بر این، قدرت موتور باید برای به حرکت درآوردن درب کافی باشد. برای مثال، درب کرکره‌ای که از تیغه‌های فولادی در آن استفاده‌شده باشد، به دلیل وزن زیاد تیغه‌ها به موتوری قوی جهت باز و بسته کردن درب نیاز دارد.

موتور درواقع با دستور گرفتن از ریموت یا سنسور نیرویی جهت عملکرد باز یا بسته شدن را تولید می‌کند. هرچه موتور قوی‌تر باشد، سرعت عملکرد درب اتوماتیک نیز بالاتر می‌رود. این موتور باید کیفیت و دوام مناسبی داشته باشد و اختلالی در عملکرد درب ایجاد نکند. با توجه به اهمیت بالای موتور درب برقی، هزینه زیادی بابت آن در نظر گرفته می‌شود و نوع موتور انتخابی شما نیز قیمت را تغییر می‌دهد.

تیغه‌ها در درب برقی کرکره‌ای

تیغه‌ها یکی از بخش‌های اصلی و درواقع بدنه درب کرکره‌ای هستند. جنس تیغه‌ها در قیمت نهایی تأثیر چشمگیری دارد. تیغه می‌تواند از جنس فولاد، آلومینیوم، پلی کربنات یا گالوانیزه باشد. هر یک از این تیغه‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند.

  • آلومینیم: تیغه‌های آلومینیمی ضد خش، سبک‌تر و ارزان‌قیمت‌تر هستند. این تیغه‌ها به دلیل سبک بودن نیاز چندانی به موتورهای قوی ندارند. تیغه‌های آلومینیمی ضدزنگ هستند و در مناطق شرجی و اماکن پرتردد کاربرد زیادی دارند. به‌صرفه‌‌ترین تیغه، نوع آلومینیومی است.
  • گالوانیزه‌ای: استحکام تیغه‌های گالوانیزه‌ای از آلومینیومی بیشتر است. اما ضد خش نیست و با ایجاد خش بر آن‌ها امکان بروز زنگ‌زدگی در آن‌ها زیاد است. از این نوع تیغه معمولاً در پارکینگ‌ها و ساختمان‌های مسکونی استفاده می‌شود.
  • پلی کربنات یا تیغه‌های شفاف: این نوع تیغه به دلیل کاربرد زیاد و ویژگی‌هایی مانند ضد خش، ضد حریق و ضد خش بودن قیمت بالاتری دارد. پلی کربنات‌ها با طرح‌های متفاوت و جذاب، زیبایی خاصی به محیط می‌دهند.

 

درب اتوماتیک فروشگاه

 

جنس شیشه و قاب در درب اتوماتیک شیشه‌ای

جنس شیشه به‌کاررفته در درب‌های شیشه‌ای می‌تواند نشکن، آیینه‌ای، آنتی رفلکس یا... باشد. همچنین می‌توان از طلق و فلز نیز به‌جای شیشه استفاده کرد. هر یک از این‌ها دارای قیمت متفاوتی هستند که در قیمت نهایی تأثیر چشمگیری می‌گذارند. بال‌هایی که وزن شیشه را حمل می‌کنند و جنس و مقاومت چهارچوب نیز از اهمیت بالایی و قیمت متفاوتی برخوردار است.

اندازه

اندازه درب اتوماتیک یکی از متغیرهای مهم در تعیین قیمت آن است. هرچه اندازه درب بزرگ‌تر باشد، وزن فلز تیغه‌های به‌کاررفته یا ابعاد شیشه و قاب درب شیشه‌ای بیشتر می‌شود و هزینه نهایی افزایش می‌یابد.

سنسور

سنسورها با توجه به انواع مختلفی که دارند سرعت متفاوتی در عملکرد نهایی ایجاد می‌کنند. در درب برقی معمولاً از سنسورهای مادون‌قرمز و مایکرو ویو بهره می‌گیرند. اما در انبارها اغلب از نوع دیگری سنسور حساس به فشار یا وزن استفاده می‌شود. این سنسورها با واردکردن فشار یا قرار گرفتن جسم سنگین بر روی سنسور، به موتور دستور باز و بسته کردن درب را ارسال می‌کنند. نوع سنسور و میزان حساسیت آن از عوامل مؤثر در کیفیت و درنتیجه، هزینه نهایی است.

ویژگی‌های امنیتی

میزان امنیت درب اتوماتیک به چند عامل بستگی دارد. مقاومت درب در برابر شرایط مختلف آب‌وهوا و ضربه یکی از موارد پراهمیت است. این درب ممکن است در مکانی مانند بانک یا فروشگاه نصب‌شده باشد؛ بنابراین، علاوه بر مقاومت فیزیکی، به تراشه‌ای هوشمند جهت کنترل عملکرد درب نیاز است. این تراشه می‌تواند به‌صورت خودکار یا دستی در مواقع ضروری درب را قفل کند یا با توجه به تنظیمات اعمال‌شده، تنها از یک‌جهت به درب اجازه باز شدن بدهد. همچنین مدت‌زمان بازماندن درب را می‌توان با استفاده از این تراشه هوشمند تغییر داد. هرچه تکنولوژی به‌کاررفته در درب اتوماتیک پیشرفته‌تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می‌شود.

 

درب اتوماتیک

 

آیا محل نصب درب اتوماتیک در هزینه آن تأثیر دارد؟

محل نصب درب اتوماتیک ازنظر متخصص چندان مهم نیست و تأثیری بر هزینه نصب ندارد. اما به‌طور حتمی بر هزینه درب تأثیر می‌گذارد. مثال‌های زیر نمونه‌هایی از تأثیر محل نصب بر هزینه درب برقی هستند.

درب اتوماتیک برای بیمارستان

بیمارستان‌ها محل عبور و مرور افراد بی‌شماری به‌صورت شبانه‌روزی هستند. بنابراین، به موتوری قوی و بادوام نیاز است که پس از مدتی دچار خرابی نشود. در ورودی بیمارستان‌ها به دلیل مراجعه‌های اورژانسی، عملکرد بسیار سریع درب‌های برقی از اهمیت بالایی برخوردار است. این عملکرد نیازمند سنسور بسیار حساس و قوی، تراشه هوشمند و موتور قوی است. کیفیت قطعات باید به‌گونه‌ای باشد که موجب کاهش سرعت و اختلال در امر خدمات‌رسانی به بیماران نشود. به‌این‌ترتیب، هزینه درب اتوماتیک با این ویژگی‌های منحصربه‌فرد بالا می‌رود.

درب اتوماتیک در آشپزخانه‌ها

در رستوران‌ها که غذاهای گوناگونی پخته می‌شوند، وجود یک درب برقی با عایق بو الزامی است. به‌این‌ترتیب، درب تنها در مواقع عبور پرسنل باز می‌شود و بو در فضای آشپزخانه محبوس می‌ماند. در غیر این صورت، بوی تمام غذاها درهم‌آمیخته و به محل پذیرایی از مشتریان منتقل می‌شود. این امر اشتهای مشتریان را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و بر مزه غذا نیز تأثیر منفی می‌گذارد.

ساختمان‌های عمومی

ساختمان‌های عمومی مانند ساختمان‌های اداری، فروشگاه‌ها و ... به ظاهری مدرن و فضای رفت‌وآمد آزاد و راحت نیاز دارند. کشیدن یا فشار دادن درب‌ها برای بسیاری مانند افراد دارای ویلچر، مسن و حتی کودکان چندان راحت نیست. درب‌های برقی علاوه بر فراهم آوردن رفاه ازاین‌جهت، فضایی کاملاً مدرن و جذاب را ایجاد می‌کند که درخور ساختمان‌های عمومی و پر عبور و مرور است. به‌این‌ترتیب، به یک درب با قطعات قوی و ماندگار نیاز است و هزینه نهایی بیشتر از هزینه یک درب برقی در یک مکان عادی و کم رفت‌وآمد خواهد بود.

استفاده از درب اتوماتیک در فروشگاه‌ها

شاید تاکنون فروشگاه‌هایی را دیده باشید که دو درب برقی داشته باشند. هر یک از این دو درب تنها اجازه ورود یا خروج را به مشتریان می‌دهند. در برخی فروشگاه‌ها نیز دیده‌ایم که برای جلوگیری از فرار سارقان، درب برقی به‌صورت ناگهانی قفل می‌شود. این امکانات امنیتی نیز هزینه‌ای مضاعف ایجاد می‌کنند.

 

در برخی موارد می‌بینیم که هزینه درب‌های برقی از درب‌های عادی نیز کمتر می‌شود. بنابراین، درب‌های اتوماتیک با امنیت و رفاه بالاتر به انتخاب اول افراد زیادی تبدیل‌شده‌اند. اندازه‌گیری و نصب این درب‌ها، امری تخصصی است و به وجود نیروی انسانی مجرب و متخصص لازم نیاز دارد. گروه متخصص و باتجربه درب ماندگار همواره آماده ارائه بهترین و تضمینی‌ترین خدمات به شما هستند. درب ماندگار با داشتن نمایندگی انحصاری شرکت‌های معتبر اروپایی و سابقه‌ای 20 ساله درفروش و ارائه خدمات درب‌های اتوماتیک، از ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات و خدمات به شما عزیزان اطمینان حاصل می‌کند.

 

تلفن شرکت درب اتوماتیک