تلفن تماس
02122113140
ایمیل
info@mandegardoor.com
با انواع مدل درب اتوماتیک پارکینگ بیشتر آشنا شوید

با انواع مدل درب اتوماتیک پارکینگ بیشتر آشنا شوید

درب‌های اتوماتیک پارکینگ، راه‌حلی مدرن برای کنترل ایمن وسایل نقلیه ورودی و خروجی هستند و با توجه به انتظارات مختلف از آن‌ها، در طرح‌ها، مدل‌ها و جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند. چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد، شرایط آب و هوایی است.

بطور مثال در مکان‌های مرطوب و ساحلی بهتر است درب‌های فولادی ضد زنگ نصب شود. اشکال و مدل‌های این درب‌ها معمولاً به صورت کشویی، لولایی، کرکره‌ای و ... هستند که با توجه به شدت ترافیک و نوع کاربری آن، باید گزینه مناسب را انتخاب کرد.

در این مطلب قصد داریم درباره انواع درب اتوماتیک پارکینگ صحبت کنیم. لطفاً تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید. همچنین درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر درباره درب پارکینگ بالارونده کلیک کنید و مقاله درب ماندگار را مطالعه فرمایید.

 

درب اتوماتیک پارکینگ چیست؟

 در سال‌های اخیر، استفاده از درب‌های اتوماتیک پارکینگ به یکی از ضروریات ساختمان تبدیل شده است. این درب‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و از لحاظ جنس، وزن، مکان مناسب برای نصب، عرض درب و میزان رفت و آمد با هم متفاوت هستند. هر یک از این مدل‌ها با توجه به شرایط پارکینگ و میزان تردد افراد انتخاب می‌شوند. درب‌های اتوماتیک، رفت و آمد ساکنین ساختمان را بسیار راحت کرده‌اند و به کاربران این امکان را می‌دهند که با استفاده از یک ریموت کنترل بتوانند آن را به راحتی باز یا بسته کنند.

 

هنگام انتخاب درب اتوماتیک پارکینگ به چه نکاتی باید توجه کرد؟

همان‌طور که گفتیم، انواع مختلفی از درب اتوماتیک پارکینگ برای ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها وجود دارد که هر کدام کاربری مخصوص به خود را دارند؛ بنابراین بهتر است قبل از انتخاب درب، اطلاعات کافی در مورد جنس درب و کاربرد آن پیدا کنید. اولین نکته قابل توجه، شکل درب است؛ زیرا این درب‌ها تاثیر زیادی در نمای بیرونی ساختمان دارند؛ پس باید زیبا و شیک باشند. مسئله مهم دیگر امنیت است که انواع مختلف درب پارکینگ باید از آن برخوردار باشند. علاوه بر این، از لحاظ متریال سازنده و شیوه ساخت هم باید کیفیت مطلوبی داشته باشند و خیلی زود خراب نشوند.

 

انواع درب اتوماتیک پارکینگ

 درب پارکینگ ریلی

 اگر فضای زیادی برای نصب درب ندارید و قسمت ورودی پارکینگ شما روی سراشیبی قرار دارد، بهتر است یک درب اتوماتیک ریلی نصب کنید. درب‌ ریلی به راحتی به اطراف باز و بسته می‌شود و به صورت کشویی روی ریل می‌لغزد. این نوع درب معمولاً با ریموت کنترل یا تلفن همراه، کنترل می‌شود. درب‌های ریلی سر‌و‌صدای زیادی ندارند و اغلب سبک وزن هستند. به همین دلیل نیاز نیست که موتور‌های گران‌قیمت روی آن‌ها نصب شود. به طور کلی، این درب‌ها علاوه بر شکل ظاهری مطلوب و متنوع، قیمت مناسبی دارند و امنیت افراد را به خوبی تضمین می‌کنند.

درب پارکینگ ریلی

 درب‌های ریلی از دو لنگه ساخته شده‌اند که یکی از لنگه‌ها ثابت است و لنگه دیگر روی آن می‌لغزد تا درب باز و بسته شود. این ویژگی باعث می‌شود که درب فضای کمی را اشغال کند و به خوبی در فضای پارکینگ شما جا بگیرد. درب‌های ریلی ظاهری شیک و لوکس دارند؛ بنابراین کسانی که به دنبال این ویژگی برای ساختمان خود هستند، می‌توانند این نوع از درب اتوماتیک پارکینگی را نصب کنند.

لازم به ذکر است که وزن و طول درب، دو عامل اساسی در تعیین قیمت درب هستند. یعنی هرچه وزن آن بالاتر باشد، قیمتش هم بیشتر می‌شود؛ زیرا درب‌های سنگین به موتور‌های قدرتمند‌تر و تسمه‌های طولانی‌تر نیاز دارند. علاوه بر این، برای یک درب با وزن بالا، متریال بیشتری برای ساخت لازم است.

 

 درب پارکینگ کرکره‌ای

درب‌های کرکره‌ای یکی از رایج‌ترین انواع درب‌های اتوماتیک پارکینگ هستند. این نوع درب نیز با استفاده از ریموت کنترل و تنها با فشار یک دکمه به بالا و پایین حرکت می‌کند. تیغه‌های کرکره‌های برقی، کیفیت مطلوبی دارند و از مواد درجه یک ساخته شده‌اند. به همین دلیل در برابر ضربه و فشار مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. رنگ استفاده شده بر روی آن هم، ضد خش و ضد رطوبت است و ظاهری شکیل و زیبا به کرکره می‌دهد. قیمت درب‌های کرکره‌ای اتوماتیک به وزن درب و تیغه‌های استفاده شده در آن بستگی دارد.

درب پارکینگ کرکره‌ ای

انتخاب موتور مناسب برای این نوع درب نیز باید بر اساس وزن درب و میزان رفت و آمد افراد تعیین شود. معمولاً در مواردی که وزن زیادی دارند و میزان تردد در آن‌ها بالا است، از موتورهای ساید استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که درب‌های کرکره‌ای نیاز به اپراتور ندارند. از کاربردهای آن هم می‌توان به استفاده برای پارکینگ ساختمان‌های اداری، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و ... اشاره کرد.

 

 درب پارکینگ اتوماتیک اتوبوسی

 یکی دیگر از انواع درب‌های اتوماتیک که می‌توان از آن برای پارکینگ هم استفاده کرد، درب‌های اتوبوسی هستند. این درب مانند اتوبوس باز و بسته می‌شود و مکانیزم باز و بسته شدن آن هم به صورت تاشو است. یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از درب‌های اتوبوسی، عدم وجود فضای کافی در پارکینگ است. از لحاظ مکانیزم و شیوه کارکرد، درب‌های اتوبوسی تا اندازه‌ای شبیه به درب‌های لولایی هستند. با این تفاوت که در این نوع درب، هر لنگه به دو قسمت تقسیم شده است و این دو قسمت به هم لولا شده‌اند. از مزایای درب‌های اتوبوسی می‌توان به سرعت ‌عمل بالای آن در باز و بسته شدن و استفاده از آن در مکان‌های پرتردد اشاره کرد.

درب اتوماتیک پارکینگی

 البته این درب‌ها معایبی هم دارند. از مهم‌ترین عیوب آن‌ها می‌توان به هزینه بسیار بالای سرویس و نگهداری درب‌های اتوبوسی اشاره کرد. علاوه بر این، چون درب‌های اتوبوسی ظاهر قدیمی‌تری نسبت به انواع دیگر درب اتوماتیک دارند، پیدا کردن قطعات تعمیری تا اندازه‌ای مشکل بوده و مکانیزم تعمیر آن هم کمی سخت است؛ اما در هر صورت، این درب‌ها همچنان طرفداران خود را دارند و هنوز هم در بسیاری از پارکینگ‌های ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 دربهای پارکینگ لولایی

یکی از بهترین انواع درب‌های اتوماتیک پارکینگ، درب‌های لولایی هستند. این موارد نیز در طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های گوناگونی تولید می‌شوند و علاوه بر اینکه ظاهری شیک و امروزی به ساختمان شما می‌بخشند، تردد افراد را هم آسان‌تر می‌کنند. مهم‌ترین مزیت درب‌های لولایی، حرکت روان، سریع و بی‌صدای آن است و می‌توان از آن برای جاهایی که محدودیت فضا وجود دارد، استفاده کرد.

درب اتوماتیک فلزی برای پارکینگ

 یک درب لولایی اگر به طور اصولی نصب و راه‌اندازی شود و تحت سرویس‌های منظم دوره‌ای قرار بگیرد، می‌تواند امنیت تمام افراد ساختمان را فراهم کند. قیمت درب‌های لولایی، به وزن درب و متریالی که در ساخت آن به کار رفته است، بستگی دارد. درب‌های لولایی در دو نوع یک لنگه و دو لنگه ارائه می‌شوند. نوع تک لنگه آن به صورت ۹۰ درجه باز و بسته می‌شوند و درب‌های دولنگه به صورت هم‌زمان با هم حرکت می‌کنند.

 از کاربردهای این نوع درب می‌توان به استفاده از آن در پارکینگ هتل‌ها، فروشگاه‌ها، منازل مسکونی و ... اشاره کرد. این نکته را فراموش نکنید که نصب درب‌های اتوماتیک لولایی نیاز به حضور یک متخصص دقیق و حرفه‌ای دارد. علاوه بر این، این درب‌ها باید به طور منظم و دوره‌ای بررسی شوند تا همواره عملکرد صحیحی از خود ارائه دهند. درب‌های اتوماتیک لولایی نسبت به درب‌های دستی هزینه بالاتری دارند و تعمیر آن‌ها گران‌تر است. برای جلوگیری از زنگ زدگی، رنگ‌‌آمیزی درب هم باید به صورت دوره‌ای تمدید شود و قطعات داخلی آن مثل فنر‌ها و پیچ و مهره‌ها، روغن‌کاری شوند.

 

  درب پارکینگ زیر‌سقفی یا سکشنال

درب‌های سکشنال زیرسقفی به دو نوع  پارکینگی و صنعتی تقسیم‌بندی می‌شوند. درب‌های زیر سقفی پارکینگی ابعاد بزرگی دارند و به صورت یک تکه هستند که از سمت سقف به طرف بالا رفته و به عقب متمایل می‌شوند. این نوع درب به جهت اینکه فضای زیادی را هنگام باز و بسته شدن اشغال می‌کند، از جمله درب‌های کم کاربرد است. جنس این درب از فلز یا فایبرگلاس بوده که باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی ساختمان می‌شود.

درب اتوماتیک پارکینگی جدید

درب‌های پارکینگی سکشنال برای هر مکان با هر ابعادی قابلیت اجرا دارند و بیشتر برای پارکینگ‌هایی با سقف کوتاه پیشنهاد می‌شوند. مکانیزم عملکرد این نوع درب بدین صورت است که هنگام باز شدن، درب در زیر سقف جمع می‌شود. از جمله مزایای درب‌های سکشنال، تنوع زیاد در طرح و رنگ، سرعت عملکرد بالا، ماندگاری طولانی، حرکت بی‌‌سروصدا، امنیت بالا و عایق‌بندی حرارتی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی است.

 

 درب پارکینگ CNC

درب‌های CNC دارای طرح‌های خلاقانه و زیبا هستند و نسبت به درب‌های قدیمی، بهره‌وری انرژی بهتری دارند. این درب‌های فلزی از فایبرگلاس و فولاد ساخته شده‌اند و در آن‌ها شیشه سکوریت به کار رفته است که علاوه بر جلوگیری از هدررفت انرژی، دوام و استحکام فوق‌العاده‌ای به آن‌ها می‌دهد. درب‌های پارکینگ CNC به دلیل استفاده از فولاد و فایبرگلاس، غیر متخلخل هستند و در برابر منبسط و منقبض شدن مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. این درب‌ها با ریموت کنترل باز و بسته می‌شوند و از نظر امنیت در سطح بالایی قرار دارند.

مدل جدید درب پارکینگ

در تولید درب‌های فلزی CNC از فناوری برش لیزری استفاده شده است. به همین دلیل، از نظر مقاومت و استحکام، فوق‌العاده هستند و بعد از مدت کوتاهی زنگ نمی‌زنند و پوسته پوسته نمی‌شوند. درب‌های پارکینگ CNC با ضخامت‌های 3 تا 4 میلی‌متر تولید می‌شوند. البته ضخامت آن‌ها با توجه به تقاضای مشتری قابل تغییر است.

 


راهبند اتوماتیک پارکینگ چیست؟ کلیک کنید.


 

  درب پارکینگ فلزی اتوماتیک

 درب‌های فلزی اتوماتیک نمونه‌های متنوعی دارند و در جنس، رنگ و وزن‌های مختلفی موجود هستند. این نوع درب‌ها برای ورود و خروج ماشین به داخل ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند و با ریموت کنترل باز و بسته می‌شوند. از عوامل موثر بر قیمت نهایی درب‌های پارکینگ فلزی، می‌توان به نوع طرح و مدل، وزن درب، طول و ارتفاع آن اشاره کرد. مثلاً طرح‌هایی مثل فرفورژه به دلیل پیچیدگی طراحی، قیمت بالاتری دارند.

 

 کلام آخر

در این مطلب به معرفی انواع درب اتوماتیک پارکینگ پرداختیم. اگر شما هم قصد خرید یکی از انواع درب‌های اتوماتیک پارکینگ را دارید، حتماً با اطلاعات کافی در این زمینه قدم بردارید؛ زیرا این درب‌ها در انواع گوناگونی تولید می‌شوند و با توجه به شرایط خاص هر پارکینگ، کارایی مخصوص به خود را دارند.

 

فروش درب اتوماتیک پارکینگ