تلفن تماس
02122113140
ایمیل
info@mandegardoor.com
موارد کاربرد درب های اتوماتیک ماندگار

موارد کاربرد درب های اتوماتیک ماندگار

درب اتوماتیک ماندگار و امنیت

دربهای اتوماتیک مراکز نظامی و مکانهای خاص مانند درب های اتوماتیک آزمایشگاه ها و آشیانه پرواز .

درب اتوماتیک ماندگار و رفاه

مانند دربهای اتوماتیک پارکینگ منازل ، درب های اتوماتیک بیمارستان ها و غیره ...

درب اتوماتیک ماندگار و مصرف انرژی

مانند دربهای اتوماتیک هتلها ، درب های اتوماتیک فروشگاه ها .

درب اتوماتیک ماندگار و بهداشت

مانند دربهای اتوماتیک اتاق عمل و برخی آزمایشگاهها .

درب اتوماتیک ماندگار و سرعت بخشیدن به کار

مانند درب های اتوماتیک مکانهای صنعتی .

درب اتوماتیک ماندگار و جایگزین نیروی انسانی

 

موارد کاربرد درب اتوماتیک چیست؟

درب‌ها از گذشته تاکنون روندها و سیرهای تکاملی مختلفی را پشت سر گذاشته‌اند. از درب‌های چوبی قدیمی گرفته تا درب‌های فلزی و آلومینیومی همگی نشان از سیر تکامل آنها دارد. با این حال، در دنیای مدرن اهمیت درب‌ها بیش از استفاده‌های متدوال سنتی و گذشته است. رفته رفته و با توجه به پیشرفت تکنولوژی، درب‌های ساخته شد که از مزیت هوشمندی و الکترونیک بودن برخوردار هستند.

درب اتوماتیک نیز یکی از درب‌های مدرن است که موارد کاربرد بسیار زیادی در محیط‌های گوناگون دارد. از همین روز به روز به تعداد افرادی که درب‌های سنتی را کنار گذاشته و روی به استفاده از این نوع درب می‌آورند، افزوده می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا ابتدا به معرفی این درب و انواع آن سپس در ادامه به موارد کاربرد درب اتوماتیک بپردازیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

درب اتوماتیک چیست و چه انواعی دارد؟

برای بسیاری از افراد سوال است که اساسا درب اتوماتیک چیست و چه انواعی دارد. در پاسخ باید گفت که درب اتوماتیک به دربی گفته می‌شود که برخلاف درب‌های سنتی بدون دخالت فیزیکی و بدون استفاده از دست باز و بسته می‌شود. این درب‌ها دارای حس‌گرهایی هستند که معمولا با استفاده از حرکات مختلف یا به صورت چشمی و یا با استفاده از ریموت کنترل باز و بسته می‌شوند. حال که مشخص شد که شما نیز قطعا انواع و اقسام این درب‌ها را مشاهده کرده‌اید که نمونه بارز آنها در مراکز تجاری و اداری مختلف است.

درب اتوماتیک انواع مختلفی داشته و براساس فاکتورهای مختلف می‌توان آنها را به دسته‌های مختلف تقسیم کرد. برخی از انواع مختلف آنها شامل درب‌های اتوماتیک هیدرولیک، پنو ماتیک، الکتروموتوری، پروانه‌ای، کشوئی و برخی نمونه‌های دیگر است. هر یک از این درب‌ها دارای کارکرد خاص خود بوده و به نحوی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر بخواهیم به مزایای درب اتوماتیک اشاره کنیم باید به موارد متعددی بپردازیم. اما یکی از مهم‌ترین مزایای این نوع درب‌ها را می‌توان امنیت بیشتر دانست. چرا که از راه دور می‌توان آنها را کنترل کرده و سطح هوشمندی بسیار بالاتری نسبت به درب‌های ساده سنتی دارند. میزان ماندگاری درب اتوماتیک معمولا بسیار بالاتر از درب‌های سنتی بوده و معمولا هزینه نگهداری از آنها نیز پایین‌تر است. مجموعه این دلایل و برخی موارد دیگر باعث شده تا موارد کاربرد درب اتوماتیک بسیار زیاد بوده و در محیط‌های گوناگون تجاری، اداری و مسکونی از آن استفاده کنند. ما در ادامه به موارد کاربرد درب اتوماتیک بیشتر اشاره خواهیم کرد.

موارد کاربرد درب اتوماتیک

 

درب اتوماتیک

به طور کلی موارد کاربرد درب اتوماتیک را می‌توان به چند بخش تقسیم‌بندی کرد که شامل مراکز امنیتی، تجاری، منازل و کارخانه‌ها است. در هر کدام از این محیط‌ها بنا به دلایل مختلفی از این درب‌ها استفاده می‌شود که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

 

کاربرد درب اتوماتیک در مراکز امنیتی

پیش‌تر اشاره کردیم که یکی از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های درب‌های اتوماتیک، امنیت بسیار بالای آنها نسبت به درب‌های سنتی و قدیمی است. از آنجا که برای مراکز امنیتی، این موضوع بسیار مهم است، بنابراین روی به استفاده از درب‌های اتوماتیک و هوشمند آورده‌اند. از جمله این مراکز می‌توان به پاسگاه‌ها، کلانتری‌ها، مراکز قضایی، نیروگاه‌های و سایر مراکز حساس اشاره کرد.

این مراکز معمولا سعی می‌کنند تا هوشمندترین و بروزترین انواع درب اتوماتیک را استفاده کنند. کاربرد درب اتوماتیک در این مراکز صرفا به درب اصلی ورود و خروج محدود نشده و در داخل اینگونه مراکز و برای بخش‌بندی واحدهای مختلف از آن استفاده می‌کنند.

 

کاربرد درب اتوماتیک در مراکز تجاری

یکی از مراکزی که به وفور از درب اتوماتیک در آن استفاده می‌شود، مراکز متعدد تجاری و اداری است. مثال بارز این مراکز را می‌توان فروشگاه‌ها و پاساژهای مختلف دانست. این مراکز بنا به دلایل مختلفی از این درب‌ها استفاده می‌کنند. اما یکی از مهم‌ترین این دلایل، سهولت در تردد افراد و مشتریان به داخل مراکز تجاری است.

معمولا فروشگاه‌های تجاری، پاساژها و مغازه‌های بزرگ به گونه‌ای هستند که در طول شبانه‌روز افراد زیادی از مشتریان به آنجا مراجعه کرده و ورود و خروج می‌کنند. استفاده از درب‌های اتوماتیک این ورود و خروج را برای آنها بسیار آسان‌تر می‌کند. این کار برای دارندگان این مراکز به صرفه‌تر نیز خواهد بود. چرا که استفاده مداوم از درب‌های سنتی باعث استهلاک آنها در کوتاه مدت خواهد شد. این در حالی است که درب‌های اتوماتیک نسبت به درب‌های سنتی مقاوم‌تر و بادوام‌تر هستند.

البته نباید از زیبایی و جذابیت این درب‌ها برای مراکز اداری و تجاری نیز غافل شد. درب‌های اتوماتیک در انواع و اقسام طرح‌های مختلف تولید می‌شوند که جذابیت‌های خاص خود را دارند. استفاده از آنها در مراکز تجاری مانند پاساژها و مغازه‌ها باعث جذابیت این محیط‌ها و در نتیجه جذب مشتریان خواهد شد. در آخر باید اشاره کرد که قطعا برای اینگونه مراکز نیز مساله امنیت و بهبود آن با استفاده از درب اتوماتیک بسیار مهم خواهد بود.

 

استفاده از درب اتوماتیک در کارخانه‌ها و مراکز صنعتی

یکی از مراکز دیگری که به دنبال استفاده از درب‌های اتوماتیک هستند، مراکز صنعتی از قبیل کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی هستند. استفاده از این درب‌ها برای انگونه مراکز نه تنها امنیت لازم را به ارمغان خواهد آورد، بلکه باعث سهولت در رفت‌وآمد نیز خواهد شد. البته در این مراکز کمتر از مراکز تجاری از درب اتوماتیک استفاده می‌کنند.

 

استفاده از درب اتوماتیک در منازل

جدیدا بسیاری از واحدهای مسکونی روی به استفاده از درب اتوماتیک آورده‌اند که دلایل خاص خود را دارد. معمولا در آپارتمان‌های برای ورود و خروج به فضای راه‌پله‌ها از این درب‌ها استفاده می‌کنند. قطعا یکی از دلایل استفاده از آنها در واحدهای مسکونی جذابیت و زیبایی این درب‌ها است.

 

البته ناگفته نماند که درب‌های اتوماتیک آسایش و رفاه بیشتری را نیز برای ساکنان به ارمغان خواهد آورد. چرا که برخلاف درب‌های سنتی، فاقد آلودگی صوتی و سروصدا هستند. این مساله در مجتمع‌های مسکونی بزرگ که تعداد افراد بیشتری در آن زندگی می‌کنند بسیار اهمیت دارد.

 

قیمت و هزینه درب اتوماتیک

یکی دیگر از سوالات پرتکرار متقاضیان استفاده از این نوع درب‌ها در خصوص قیمت و هزینه درب اتوماتیک است. در پاسخ باید گفت که قطعا با توجه به امکاناتی که این درب‌ها دارند، هزینه و قیمت آنها نیز به مراتب بالاتر از درب‌های سنتی و قدیمی است. اما در این خصوص فاکتورهای مختلفی وجود دارد که می‌تواند بر هزینه درب تاثیرگذار باشد.

 

از جمله این فاکتورها می‌توان به اندازه درب مورد نیاز اشاره کرد. طبیعی است که هر میزان اندازه درب بزرگ‌تر و ابعاد آن بیشتر باشد، قیمت و هزینه آن نیز بالاتر خواهد رفت و برعکس. یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار در این خصوص طراحی درب اتوماتیک است. برخی از درب‌ها از طراحی جذاب‌تری برخوردار بوده، بنابراین طبیعی است که قیمت بیشتری داشته باشند. نوع موتور درب اتوماتیک نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت و هزینه آن خواهد بود. از جمله فاکتورهای دیگر در این خصوص می‌توان به برند درب اتوماتیک مورد نظر یا حتی محل نصب آن و برخی موارد دیگر اشاره کرد.

 

کلام آخر

ما در این مقاله ابتدا به مفهوم درب اتوماتیک و انواع آن سپس به کاربردهای این نوع درب‌ها در مکان‌های مختلف اشاره کردیم. فراموش نکیند که در خرید درب اتوماتیک علاوه بر فاکتورهای فوق، از افراد یا کارشناسان خبره نیز کمک بگیرد. حتی می‌توانید از کسانی که قبلا از این درب‌ها استفاده کرده‌اند سوال کنید. چرا که درب‌های اتوماتیک انواع مختلفی داشته که هر کدام مختص به مکان مورد نظر خود هستند.