تلفن تماس
02122113140
ایمیل
info@mandegardoor.com
درب اتوماتیک کرکره ای

درب اتوماتیک کرکره ای

رکن اصلی و اساسی در کرکره اتوماتیک برقی ، موتور و کنترل باکس آن بوده که با توجه به سلیقه مشتری و کاربردش در جاهای مختلف استفاده میشود . سیستم باز کننده در این مدل از درب اتوماتیک متشکل از اجزای متعددی هستند از جمله : موتور گیر بکس ،  ریل، کنترلر چشم الکترونیکی تسمه تسمه ها به صورت رفت و برگشت کار می کنند ، لنگه ای از درب به خط پایینی تسمه وصل شده و دیگر لنگه ی آن به خط بالایی در تسمه ، هنگامی که موتور به یک سمت می چرخد، دو لنگه از یکدیگر فاصله گرفته و با چرخش موتور به سمت دیگر دو لنگه درب ها به سمت هم می آیند .

 

درب اتوماتیک کرکره ای نوعی از کرکره می باشد که به وسیله موتور و با استفاده از قدرت برق عمل کرده و در محور عمودی ریلی باز و بسته می شود. در این نوع درب اتوماتیک، با استفاده از ریموت و از راه دور می توان درب ها را باز و بسته نمود و نیاز به هیچ گونه قدرت و یا عمل انسانی ندارد. درب اتوماتیک کرکره ای مناسب تمامی پارکینگ های مسکونی، مراکز اداری و تجاری، سوله ها و انبارها و غیره می باشد. از آنجا که برای باز و بسته نمودن این نوع درب ها چه هنگامی که پشت فرمان هستید و چه هنگامی که روبه روی مغازه خود ایستاده اید و در صدد بازکردن درب آن هستید، نیاز به هیچ گونه عمل انسانی نیست، راحتی و آسایش در هنگام استفاده از درب اتوماتیک کرکره ای، مزیت اصلی آن به شمار می آید.

 

با این حال علاوه بر راحتی استفاده از این نوع درب لازم است به کلیه مزیت های درب اتوماتیک کرکره ای نسبت به نوع سنتی آن بپردازیم.

 

  • درب های اتوماتیک، دارای تنوع بسیار بالا در رنگ و طرح می باشند و مطابق با هرگونه سلیقه و طرحی در منزل یا مغازه قابل اجرا می باشند.
  • این درب ها به راحتی قابل تمیز کردن و شستشو هستند.
  • درب های اتوماتیک کرکره ای از امنیت بالاتری نسبت به نوع قدیمی و سنتی خود برخوردارند و به راحتی قابل صدمه دیدن نمی باشند. همچنین به دلیل کدهای امنیت تعریف شده در آنها از سرقت جلوگیری می شود.
  • کار با این درب ها بسیار راحت تر از درب های معمولی است و نیاز به قفل کردن آن ها در هنگام خروج از محل نمی باشد.
  • امکان نصب این درب ها در تمامی شرایط آب و هوایی وجود دارد.
  • درب اتوماتیک کرکره ای از راه دور و به وسیله ریموت و بدون دخالت دست باز و بسته می شوند. ولی در صورت قطعی برق، قابلیت باز و بسته شدن توسط دست را نیز دارند.
  • قیمت مقرون به صرفه ای دارند و علاوه بر آن فضای کمتری را در پارکینگ یا مغازه شما اشغال می کنند.
  • بر خلاف تصور برخی افراد، این درب ها صدای زیادی ندارند و حتی باعث جلوگیری از ایجاد آلودگی صوتی می شوند و این امر به آسایش هرچه بیشتر همسایگان شما نیز کمک خواهد کرد. همچنین در هنگام باز و بسته شدن بسیار روان عمل می کنند.
  • امکان باز و بسته شدت این درب ها توسط کودکان نیز وجود دارد در حالی که درب های معمولی به دلیل سنگینی بیش از حد درب یا کوتاه بودن قد کودکان، این امکان از آنها ساقط کرده یا در هنگام استفاده از آن دچار مشکل می شوند.

 

موارد گفته شده تنها برخی از مزایای درب اتوماتیک کرکره ای نست به درب های سنتی و معمولی می باشد. در صورتی که در هنگام استفاده از این نوع درب ها قطعا با مزایای بیشتری آشنا خواهید شد. استفاده از این نوع درب ها می تواند قدمی به سوی دنیای فناوری و نوین نمودن مصالح و امکانات اطراف ما باشد. پس استفاده از آن را نادیده نگیرید.

 

از دیگر مزیت های استفاده از درب اتوماتیک کرکره ای می توان موارد ذیل را نام برد :

1 – با برگزیدن مناسب پروفیل  تیغه ها و موتور٬ حرکتی بی صدا دارند.

2 – امنیت در این درها بالاست زیرا قفل و ترمز الکترومکانیکی داخلی دارند و دیگر به قفل و کلید مجزا احتیاجی نیست .

3 – اگر در این نوع درب از تیغه مرغوب استفاده شود ٬ در برابر فرسایش مقاومت بالایی داشته و نیازی به رنگ آمیزی مجدد در تیغه ها نیست .

4 – نسبت به کرکره های قدیمی کمتر به سرویس احتیاج دارد .

6 – گیربکس قوی که در این سیستم بکار رفته است از باز شدن درب تحت فشار خارجی و دستی جلوگیری می کند .

7 – کاهش آلودگی از نوع صوتی و تلفات انرژی سرمایشی و گرمایشی