تلفن تماس
02122113140
ایمیل
info@mandegardoor.com
درب اتوماتیک برای مناطق امنیتی چه مزیت هایی دارد ؟

درب اتوماتیک برای مناطق امنیتی چه مزیت هایی دارد ؟

 به عقیده اکثر افراد درب اتوماتیک صرفاً برای راحتی و آسایش کاربرد دارد. اما در واقع اینطور نیست. به طور کلی استفاده از درب اتوماتیک برای انواع مکان ها در بالا رفتن امنیت نیز تاثیر بسزایی دارد. به همین دلیل تمام تولید کننده های درب اتوماتیک تلاش می کنند که با کیفیت ترین و کاربردی ترین درب های اتوماتیک را با روش‌های نوین علمی تولید نمایند.

البته یکی از مهمترین تولیدات درب اتوماتیک برای مناطق امنیتی است که باید قابلیت مقاومت در برابر ضربه های شدید را داشته باشد. کارکرد اصلی درب اتوماتیک برای مناطق امنیتی ؛جدای از مقاومت بالای آن باید رفت و آمد افراد متفرقه را کنترل و از ورود افراد متفرقه به داخل منطقه جلوگیری کند.

 عملکرد درب اتوماتیک برای منطقه امنیتی

 اساسی‌ترین مسئله در مورد تعیین اینکه درب اتوماتیک به عنوان یک وسیله امنیتی برای ساختمان ها در نظر گرفته شده است؛ به طراحی متفاوت و ساخت آن بستگی دارد. درب های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در انواع مختلف چون درب اسلایدینگ؛ درب  گردان؛ درب کشویی ؛ درب منحنی و غیره تولید می شوند.

 تولید کنندگان سخت افزار درب اتوماتیک برای مناطق امنیتی؛ محصولات را در آزمایش‌های مستقل برای ارزیابی و اطمینان عملکرد آن و تعیین استانداردهای امنیتی مورد بررسی قرار می‌دهند. زمانی که درب های اتوماتیک عملکردی برابر با استانداردهای معمول و طراحی درست و دقیق داشته باشند مورد تایید کارشناسان امنیتی قرار می گیرند.

مکانیزم قفل اتوماتیک این نوع درب ها برای مناطق امنیتی باعث شده است که ورود و خروج صرفاً از طریق اسکن اثر انگشت ؛کارت شناسایی و یا کارتی که مخصوص عبور و مرور افراد خاص است؛ صورت گیرد. به همین دلیل درب اتوماتیک برای مناطق امنیتی با کنترل دقیق ورود و خروج افراد ایمنی کلی ساختمان را تضمین می کند.

 قابلیت های درب اتوماتیک در مناطق امنیتی

درب اتوماتیک برای منطقه امنیتی باید به گونه‌ای تولید شوند تا بتوانند موارد امنیتی خاص مکان مورد نظر را تامین نمایند. یکی از این موارد قابلیت ها؛ استفاده از شیشه های مقاوم و نشکن در زمان تولید درب اتوماتیک می باشد. البته باید به وزن آن نیز توجه کرد؛زیرا وزن زیاد درب مطمئنا مشکلاتی را در سرعت باز و بسته کردن درب ایجاد خواهد کرد.

از قابلیت های دیگر درب اتوماتیک برای مناطق امنیتی؛ وجود قفل های خاص و مقاوم است. این قفل های درب نباید در زمان بسته بودن در هر شرایطی باز شوند. برای تولید این قفل ها باید از آلیاژهایی که هم مقاومت زبانه قفل را ارتقا می‌دهد و هم وزن مناسبی داشته باشد استفاده کرد.

 درب اتوماتیک برای مناطق امنیتی به دلیل تقویت مکانیزم دستگیره وقفل ها یک ساختار و مجموعه مشخصی برای افزایش امنیت ساختمان ایجاد کرده است . همچنین استفاده از تجهیزات مختلفی چون یک سنسور داخلی، لبه های غیر قابل نفوذ برای ورود ناخواسته و فعالیت‌های مجرمانه و به خصوص رعایت استانداردهای متعدد مربوط به امنیت ساختمان، قابلیت های درب اتوماتیک را تکمیل می کند .

توجه به مجموع این عوامل باعث می‌شود که قابلیت اطمینان درب اتوماتیک برای مناطق امنیتی افزایش یابد. البته قابل ذکر است که امنیت درب های اتوماتیک در عملیات های آزمایش شده بررسی می‌شود و با پیاده‌سازی روش‌های خاص و دقیق درب اتوماتیک تولید شده با امنیت لازمه عرضه می شود.

 سیستم T.M.E.Cدرب اتوماتیک برای  مناطق امنیتی

 سیستم امنیتی T.M.E.C یک سیستم درب ورودی قفل شونده اتوماتیک برای مناطق امنیتی است. این سیستم امنیتی کنترل دسترسی امنیت ساختمان و حریم شخصی را تضمین و فراهم می کند. این سیستم درب اتوماتیک برای مناطق امنیتی به وسیله یک کنترلر اختصاصی لینک می شوند که امنیت کنترل ورودی را تضمیم می‌کند.

کنترل امنیت این نوع سیستم به صورت انتخاب صفحه کلید عددی، سیستم تشخیص هویت و تشخیص چهره ، کارت خوان و قفل انجام می‌شود. زمانی که سیستم فرد را کاملا شناسایی کند، قفل الکترونیک درب باز می شود. بعد از عبور فرد درب اتوماتیک بسته شده و برای باز شدن دوباره نیاز به شناسایی افراد دارد.

 استاندارد های درب اتوماتیک برای مناطق امنیتی

 هر کاری که طبق اصول و قانون و بر اساس نمونه های تعریف شده صورت گیرد، استانداردهای لازمه را رعایت کرده است . تعیین استاندارد متوسط در تولید دربهای اتوماتیک برابر با افزایش کیفیت انهاست.

 یکی از استانداردهای لازمه در تولید درب اتوماتیک برای مناطق امنیتی، استفاده از پاراشوت می باشد. عملکرد این قطعه به صورت ترمز ایمنی درب اتوماتیک است. اگر مشکلی در سیستم درب اتوماتیک و متعلقات مکانیکی مربوط به سازه آن رخ دهد، از حرکت و سقوط درب جلوگیری می‌کند.

 مدار فرمان؛ وظیفه کنترل عملکرد موتور بر طبق اطلاعات رادارها و سنسورهای امنیتی را دارد. مرکز کنترل مدار فرمان تمام دستورات و اطلاعات را به وسیله ریموت و چشم های IN DOOR و OUT DOOR دریافت کرده و به موتور درب انتقال می دهد. در واقع تنظیمات درب چون سرعت باز و بسته شدن درب؛ میزان باز شدن؛ زمان باز ماندن و غیره به وسیله صفحه کلید دیجیتال مرکز کنترل درب اتوماتیک انجام می شود و تمام این اطلاعات ریز در حافظه اش ثبت و نگهداری می شود.

امکان نصب دزدگیر و دوربین پیرامون درب اتوماتیک ؛ موجب افزایش امنیت خواهد شد . همچنین اینکه درب اتوماتیک با اتصال به تجهیزات کنترل رفت و آمد اشخاص و تعیین برنامه‌های خاص ؛ می‌توان از تردد افراد غیرمجاز جلوگیری کرد. تمامی قطعات درب اتوماتیک به وسیله یک کاور به دلیل حفاظت در برابر ضربه؛ سرقت؛ گرد و خاک و... پوشیده شده است.

این چند مورد خاص و جزئی تنها بیان نکته های معمول استانداردهای درب اتوماتیک برای مناطق امنیتی است. مطمئناً بررسی استانداردهای امنیتی در تولید درب اتوماتیک یک بحث تخصصی می باشد که بیان آن نیاز به استفاده از واژه های تخصصی و ذکر کاربردهای ویژه می باشد.

انواع سنسورها در درب اتوماتیک در مناطق امنیتی

درب های اتوماتیک به وسیله سنسورها و حسگرهای گوناگونی که دارد؛ حرکت ها را در نزدیک درب تشخیص داده و موجب باز و بسته شدن اتوماتیک درب می گردد. سنسورها در دو طرف درب اتوماتیک نصب می شود تا بتواند به سرعت و دقیق حرکت ها را تشخیص و شناسایی کند.

سنسورهای درب اتوماتیک از طریق دریافت محرک ها و انتقال آن به کنترل باکس؛ تنظیمات باز و بسته شدن درب را  انجام می‌دهد.

 انواع سنسورهای به کار رفته در درب اتوماتیک برای مناطق امنیتی باید عبارتند از:

سنسور مادون قرمز: سنسور مادون قرمز از طریق تشخیص تغییر دمای محیط؛ به خصوص دمای بدن انسان؛ قادر به تشخیص و باز و بسته کردن درب می باشد.

 سنسورهای صوتی یا امواج مایکروویو (طول موج کوتاه):  این نوع سنسور با تشخیص دقیق ارتعاشات محیطی؛ فرکانس های دریافتی را طبق تنظیمات انجام شده دریافت می‌کند و باعث باز و بسته شدن درب میشود.

 سنسورهای حرکتی و نوری

سنسورهای فشاری: البته این نوع سنسور برای دربهای اتوماتیک در محیط های صنعتی و تجاری استفاده می شود و برای تنظیم درب در مواقع عبور افراد سالمند و کم توان انجام می‌شود.

 سنسور وزنی: سنسور وزنی به صورت  کفپوش های مخصوصی در قبل و بعد از ورودی درب قرار می گیرد تا در صورت عبور و مرور افراد و تغییر در وزن های تعیین شده؛ سنسور تغییرات را سریع تشخیص بدهد و مکانیزم باز و بسته شدن درب را فعال کند.