تلفن تماس
02122113140
ایمیل
info@mandegardoor.com
نکات مهم قبل از سفارش و خرید درب اتوماتیک ایرانی

نکات مهم قبل از سفارش و خرید درب اتوماتیک ایرانی

این روزها درب‌های اتوماتیک به دلیل مزایای فراوانی که دارند، از رایج‌ترین نمونه‌های فناوری مدرن برای درب‌های ورودی به حساب می‌آیند. عبور و مرور آسان‌تر، ظاهر شیک، طراحی مدرن و مقرون به‌صرفه، از جمله نکات مثبتی است که برای این گونه درب‌ها در نظر گرفته می‌شود.

با این حال، هنگام نصب و راه‌اندازی یک درب اتوماتیک ایرانی برای ورودی ساختمان، بسیار مهم است که بدانید به دنبال چه چیزی هستید و پیش از سفارش و خرید آن، باید به چه نکاتی توجه کنید.

در این مطلب قصد داریم نکات مهمی که هنگام خرید درب اتوماتیک ایرانی باید رعایت شوند را به شما معرفی کنیم تا هنگام خرید، قدرت تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید. لطفاً تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

 

نکات مهم قبل از سفارش و خرید درب اتوماتیک ایرانی

 ایمنی درب‌های اتوماتیک

 اولین و مهم‌ترین نکته قبل از سفارش و خرید یک درب اتوماتیک، توجه به ایمنی آن است. درب‌هایی که برای ساختمان خود انتخاب می‌کنید باید از امنیت کامل برخوردار باشند. پیچیدگی فناوری این نوع درب‌ها، ممکن است باعث شود که در جزئیات مختلف ساخت درب، اشتباهاتی رخ دهد؛ اما خوشبختانه تولید‌کنندگان درب‌های اتوماتیک ایرانی، موظف هستند هنگام ساخت محصولات خود، یک سری قوانین خاص را رعایت کنند تا این اشتباهات به حداقل برسد. به این ترتیب، با خرید از یک شرکت معتبر، به راحتی می‌توانید یک محصول خاص و ایمن را تهیه کنید. همچنین می‌توانید درباره راه های افزایش ایمنی درب اتوماتیک را بیشتر بخوانید؛ کلیک کنید.

به عنوان مثال، آتش‌سوزی و زلزله از جمله خطراتی هستند که همواره در کمین افراد بوده است. افراد در این مواقع به دنبال راهی می‌گردند که هر چه سریع‌تر بتوانند از محل حادثه فرار کنند. درب اتوماتیکی که طبق اصول و قواعد ایمنی ساخته شده باشد، باید در چنین شرایطی به صورت کاملا اتوماتیک عمل کند تا جان کسی به خطر نیفتد. علاوه بر این، با اینکه معمولاً درب‌های اتوماتیک در طول شب غیر‌فعال و خاموش می‌شوند؛ اما لازم است که هنگام نصب و راه‌اندازی آن‌ها تمام تمهیدات لازم رعایت شود تا احتمال باز شدن آن توسط سارقین به حداقل برسد.

 مورد دیگر نصب سنسور‌های پیشرفته بر روی درب‌های اتوماتیک است تا در مکان‌هایی مثل بیمارستان‌ها، فضای مناسبی برای عبور و مرور تجهیزات بیمارستانی فراهم شود. ویژگی‌هایی مثل سنسورها، تایمر‌ها و سیستم‌های کنترل از راه دور، از جمله موارد ایمنی هستند که به شما کمک می‌کنند بدون حضور فیزیکی درب‌ها را قفل کنید.

تنظیم زمان‌بندی درب‌های اتوماتیک با توجه به نوع ساختمان و کاربری درب، سرویس‌ها و تست مداوم درب برای افزایش عملکرد آن هنگام استفاده، به کار بردن متریال مرغوب در ساخت درب و ... از موارد دیگری هستند که نقش موثری در حفظ امنیت درب و محافظت از جان افراد دارند و هنگام نصب و راه‌اندازی حتماً باید مورد توجه قرار گیرند.

 

قدرت موتور درب اتوماتیک

 شما باید موتوری را انتخاب کنید که قدرت آن بیشتر از نیروی مورد نیاز برای باز و بسته کردن درب باشد. این کار باعث می‌شود که موتور به طور مداوم و با حداکثر ظرفیت خود کار نکند. موتور درب اتوماتیک باید مقاوم و با دوام باشد و با حداقل سر‌و‌صدا کار کند. موتوری که سرعت مناسب و یکپارچه‌ای دارد و به صورت روان و دقیق کار می‌کند، از دیگر اجزای درب اتوماتیک هم محافظت خواهد کرد.

 شما می‌توانید برای سهولت کارایی، سیستم‌های اتوماسیون خانگی را با موتور درب اتومات هماهنگ کنید. این سیستم الکتریکی یا می‌تواند از طریق جریان متناوب AC منزل شما کار کند و یا اینکه با ولتاژ پایین DC و از طریق یک منبع جریان مستقیم، انرژی خود را تامین نماید. مزیت هماهنگ‌سازی موتور درب اتوماتیک با سیستم‌های خانگی این است که کاربر می‌تواند تمام درب‌های اتومات خانه را با یک سیستم مرکزی کنترل کند.

موتور درب‌های اتوماتیک ایرانی به دو نوع توبلار و ساید تقسیم‌بندی می‌شوند. موتورهای ساید نسبت به موتورهای توبلار از کیفیت بالاتری برخوردارند؛ بنابراین در مقابل شرایط آسیب‌زای محیطی، مقاومت بالاتری از خود نشان می‌دهند. موتوری که برای درب اتوماتیک نصب می‌شود، باید هنگام قطع شدن برق، این قابلیت را داشته باشد که به صورت دستی کنترل شود یا از سیستم برق اضطراری استفاده کند.

 

موتور درب اتوماتیک ایرانی

 

مصرف برق درب‌های اتوماتیک

میزان برق مصرفی درب‌های اتوماتیک، یکی دیگر از ملاحظات کلیدی هنگام خرید این گونه درب‌ها است که حتماً باید به آن توجه نمود. درب‌های اتوماتیک امروزی از یک موتور DC با ولتاژ پایین استفاده می‌کنند. بنابراین مقدار نیرویی که هنگام باز و بسته شدن درب مصرف می‌شود، بسیار کم است. با اینکه اغلب درب‌های اتوماتیک با استفاده از یک موتور ولتاژ پایین کار می‌کنند؛ اما برخی از آن‌ها ممکن است مصرف بیش از اندازه داشته باشند.

به عنوان مثال، برخی از درب‌های اتوماتیک به دلیل سیستم‌های اضافی و غیر‌ضروری که روی آن‌ها نصب شده است، مصرف برق بالاتری دارند. بنابراین اگر به فکر صورتحساب‌های ماهانه خود هستید، حتما با جزئیاتی مثل بهره‌وری انرژی، آشنایی بیشتری پیدا کنید.

 

حرکت نرم و روان درب اتوماتیک

باز و بسته شدن درب اتوماتیک و سر و صدای آن هنگام کار کردن، علاوه بر این که بسیار گوش‌خراش است، می‌تواند باعث فرسایش زود هنگام اجزای مختلف درب و ایجاد هزینه‌های اضافی برای تعمیر شود؛ بنابراین بهتر است برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، هنگام نصب و راه‌اندازی درب، از متریال مرغوب و مناسب استفاده کنید و حتما از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید.

 

میزان دوام و ماندگاری وسایل جانبی درب‌های اتوماتیک

 درب‌های اتوماتیک در مکان‌های مختلف کاربردهای گوناگونی دارند و شما باید با توجه به نوع عملکرد درب، قطعات و اجزای تشکیل دهنده آن را انتخاب کنید. یک درب اتوماتیک که در ساخت آن از اجزای باکیفیت استفاده شده است، امنیت و سرعت عمل لازم را دارا بوده و از زیبایی ظاهری قابل توجهی نیز برخوردار است.

 استفاده از متریال مرغوب هنگام ساخت درب ایرانی اتوماتیک، علاوه بر اینکه عملکرد راحت و روانی را برای درب فراهم می‌سازد، باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و افزایش ایمنی نیز می‌شود. لازم به ذکر است که با توجه به فناوری پیچیده درب‌های اتوماتیک و استفاده از قطعات مختلف در ساخت آن، نصب درب اتوماتیک حتما باید توسط افراد حرفه‌ای و با‌تجربه انجام شود؛ زیرا این قطعات باید در محل مخصوص به خود قرار داده شوند. انتخاب و نصب اجزای اصلی آن نیز با توجه به نوع و مدل درب، متفاوت است که فقط توسط افراد متخصص تشخیص داده می‌شود.

 

ظاهر زیبا و شیک درب اتوماتیک ایرانی

درب‌های اتوماتیک جزء محصولات لاکچری و شیک محسوب می‌شوند؛ بنابراین توجه به زیبایی درب و ست بودن آن با دکوراسیون ساختمان بسیار حائز اهمیت است. این‌گونه درب‌ها به دلیل ظاهر لوکس و مدرن خود، جلوه خاصی به قسمت ورودی ساختمان می‌دهند. پس در کنار ویژگی‌هایی مثل ایمنی بالا، باز و بسته شدن با حداقل سر و صدا، مصرف بهینه انرژی و استفاده از متریال مرغوب هنگام ساخت، توجه به ظاهر زیبای درب نیز از مواردی است که نباید بی‌ارزش قلمداد شود. یک درب ورودی زیبا برای ساختمان، این تصور را برای افراد ایجاد می‌کند که شما به مشتریان و بازدیدکنندگان خود اهمیت خاصی می‌دهید و قصد دارید با این ورودی شیک، استقبال ویژه‌ای از آنان به عمل آورید.

 

درب اتوماتیک شیشه ای ایرانی

 

توجه به میزان تردد افراد هنگام عبور از درب

همان‌طور که گفته شد، انواع درب‌های اتوماتیک کاربرد‌های متفاوتی دارند که شما با توجه به شرایط محل مورد نظر خود، باید نوع مناسب آن را انتخاب کنید. اساساً این درب‌ها به عنوان یک گزینه‌ عالی برای کنترل عبور و مرور افراد و کاهش ازدحام  جمعیت در یک فضا استفاده می‌شوند و با ایجاد یک مسیر تردد برای ورود و خروج افراد، از ایجاد ترافیک جلوگیری می‌کنند. به عنوان مثال، از درب‌های کشویی اتوماتیک برای ترافیک دو طرفه استفاده می‌شود.

از درب‌های اتوماتیک چرخان هم باید در مناطقی استفاده کرد که تردد بسیار بالا است و جمعیت عظیمی از افراد، در یک زمان مشخص از درب عبور می‌کنند؛ زیرا درب‌های اتوماتیک چرخان به اشخاص این اجازه را می‌دهد که به طور همزمان وارد جایی شوند یا از آن مکان بیرون بروند.

 

ذخیره انرژی در فضا

 از آنجایی که درب‌های اتوماتیک فقط هنگام ورود و خروج افراد باز و بسته می‌شوند، به طرز موثری در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند و هزینه‌های مربوط به سرمایش و گرمایش فضا را کاهش می‌دهند؛ بنابراین هنگام سفارش و خرید درب‌های اتوماتیک ایرانی، توجه به هدر رفت انرژی متناسب با نوع درب و میزان تردد افراد از آن، بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال، در جاهایی که جمعیت گسترده‌ای از افراد در یک زمان مشخص قرار است از درب عبور کنند، بهتر است درب‌های چرخان نصب شود.

همان‌طور که قبلا هم عنوان شد، اینگونه درب‌ها علاوه بر اینکه به افراد اجازه می‌دهند همزمان وارد یا خارج شوند، از خارج شدن هوای سرد یا گرم داخل ساختمان به بیرون نیز جلوگیری می‌نمایند. بدین‌ ترتیب، صرفه‌جویی قابل توجهی را در مصرف انرژی ایجاد می‌کنند و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به‌صرفه هستند.

 

توجه به میزان فضای موجود در ساختمان

درب‌های اتوماتیک ایرانی انواع و مدل‌های گوناگونی دارند و با سایز‌های مختلفی در بازار یافت می‌شوند. طبیعتا هنگام انتخاب هر کدام از انواع درب‌های اتوماتیک، ابتدا باید میزان فضایی که برای نصب درب در اختیار دارید را بررسی کنید. درب‌های کشویی برای جاهایی که محدودیت فضا وجود دارد بسیار مناسب هستند. لنگه‌های این  نوع درب هنگام باز و بسته شدن بر روی هم قرار گرفته تا فضای کمی را اشغال کنند.

در مکان‌های پر رفت و آمد مثل مراکز خرید یا بیمارستان‌ها هم، باید دربی انتخاب شود که از یک سیستم مرکزی قدرتمند برخوردار باشد تا هنگام عبور و مرور افراد، اختلالی به وجود نیاید. از درب‌های تلسکوپی نیز می‌توان در مراکز تجاری بزرگ و اماکن عمومی استفاده کرد؛ زیرا این درب‌ها با وجود چهار لنگه متحرک، قابلیت باز شوندگی بیشتری دارند. علاوه بر این به صورت یک طرفه نیز قابل اجرا هستند.

 

تلفن شرکت خدمات درب اتوماتیک تهران